Neslėpsiu, manau, kad nesu visai jau nevykusi buhalterė
. Na ir turiu tokią statybinę įmonę, kurios akcininkai ir vadovas įsivaizduoja, kad jie tik suks savo verslą (pagrinde - juodai), o buhalteris jau užsiims visų popierių tvarkymu, pradedant darbo sutarčių sudarymu, statybos rangos sutarčių rašymu, susirašinėjimu su kitomis organizacijomis, baigiant deklaracijų užpildymu. Iš karto teko nubrėžti ribą, kur yra buhalterio darbas, o kur ne. Mačiau, kad labai nustebo, tačiau sąmatų rašinėti man neteko.
Toliau - baigiasi mėnuo - niekas neneša dokumentų, skambinu, klausiu, kame reikalas. Atsakymas - kokių dokumentų? Kantriai aiškinu, kad man reikalingas kiekvienas pardavimo-pirkimo ir mokėjimo dokumentas, kuriuos privalau registruoti apskaitoje. Dokumentus gavau. Matau, kad perkama už grynus daug, įplaukų nerodoma visai. Aiškinu, kad nėra kasoje pinigų net atlyginimams išmokėti, apie pirkimus už grynus jau nekalbu, sakau reikia apyvartą daryti. Vėl nepatenkinti - taigi reikės PVM mokėti. Vėl bandau išaiškinti, kad dirbdant vien tik juodai ir pastoviai rodant grąžintiną PVM - negerai, pakliūsit į VMI akiratį. Na žodžiu, išbandžiau viską (kaip toj reiklamoj) ir ką - žiūriu laikraštyje skelbimas - mano statybininkai ieško
patyrusio buhalterio, mokančio dirbti kompiuteriu.