2006-11-24 08:59
Apskaita & Auditas »
VIDAUS AUDITAS »
#342481
Pirmoje eilėje kos auditas domina, išorės ar vidaus. Yra G. Kalčinsko knyga apie auditą. Auditas taip pat skirstomas pagal veiklos sferas – veiklos, valdymo, finansų, informacinių sistemų, turto. Šias veiklos sferas galima dar smulkau detalizuoti. Tai, kad idealios knygos apie auditą praktiškai nėra nes tai labai plati tema. Rašykite tiksliau koks auditas Jus domina, gal ką ir galėsiu padėti.
2006-11-17 08:53
Bendra »
Kelionės lapai »
#340306
Klausykit gerbiamieji, kas tai yra kelionės lapas? Kelionės lapas – t.y. apskaitos dokumentas kuriuo remiantis o tiksliau kelionės lape darytais įrašais nurašomas transporto priemonei sunaudotas kuras. Mano manymu kelionės lape, kaip apskaitos dokumente būtini rekvizitai: automobilio modelis, valstybinis Nr., vairuotojas (pareigos, parašas, vardas ir pavardė), degalai (degalų rūšis), degalų sunaudojimo norma žiemos, vasaros ltr/100km, kelionės lapą išdavė (pareigos, parašas, vardas ir pavardė, data), kelionės duomenys( data, išvykimo vieta, atvykimo vieta, kelionės tikslas, nuvažiuota km, važiavusiojo asmens parašas), spidometro (odometro) parodymai laikotarpio pradžioje ir pabaigoje, degalų suvartojimas per ataskaitinį laikotorpį (litrais)( likutis laikotarpio pradžioje, pilta degalų, likutis laikotarpio pabaigoje, faktinis suvartojimas, pagal patvirtintą normą, ekonomija, pereikvojimas), kelionės lapą priėmė ir patikrino (parašas vardas ir pavardė). Kelionės lapo formą sugalvojate patys. Dabar pereiname prie LR buhalterinės apskaitos įstatymo priimto 2001 m. lapkričio 6 d. Nr. IX-574. 2 str. – „apskaitos dokumentas-popierinis arba elektroninis liudijimas, patvirtinantis ūkinę operaciją arba ūkinį įvykį ir turintis rekvizitus, pagal kuriuos galima nustatyti ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio tapatumą, taip pat šio įstatymo 13 str. 7 dalyje nurodytas dokumentas.“ Atsiminkite gerbiamieji, kad vyr.buhalteris atsako už visų tinkamai įformintų ir apskaitos dokumentais pagrįstų ūkinių įvykių ir ūkinių operacijų įtraukimą į apskaitą. Taip mažiau Jums bus problemų su mokesčių inspekcija. Dabar ten vienas pašnekovas teiravosi ar reikalingas kelionės lapas kai transporto priemonė važinėja teritorijos viduje. Mano nuomone nereikalingas, tačiau turi būti tos mašinos darbo laiko apskaitos tabelis, bei patvirtinta kuro sunaudojimo norma 1 val. kuo remiantis galima bus nurašyti sunaudotus degalus. Viskas IKI. Lauksiu komentarų.
2006-11-16 12:04
Bendra »
Padėkite! »
#339983
Aš dėl elektros skaitliukų sodininkų bendrijose. Pirmoje eilėje sodininkų bendrijos pirmininkas neturi teisės grasinti baudomis už tai, kad elektros skaitliukas nėra iškeltas. Antroje eilėje – tai nėra niekur reglamentuota. Trečioje eilėje – elektros tinklai, ar tai būtų Rytų ar Vakarų iš sodininkų bendrijos išperka iki 2010 metų tik elektros perdavimo linijas o ne sodininkų elektros skaitliukus. Ketvirtoje eilėje – elektros tinklams neapsimoka tureti 50 skolininkų (aš turiu omenyje vienos bendrijos narių skaičių). Penktoje eilėje – elektros tinklams geriau „dusinti“ už nepriemokas sodininkų bendriją negu fizinį asmenį. Šeštoje eilėje – susidaro problema dėl elektros skaitliukų parodymų kontrolės. Jeigu nesažiningas sodininkų bendrijos narys, turintis elektros skaitliuką namuose, gali neisileisti sodo pirmininko į namus ir sakyti bet kokį skaitliuko parodymą. Todėl yra toleruotinas geranoriškas sodininkų bendrijos narių įkalbinėjimas perkeltį elektros skaitliuks į lauką. Jeigu pirmininkas nesurinks pinigų už suvartotą elektros energiją, pinigai damokėti reikiamai sumai bus įmami iš sodininkų bendrijos nario mokesčio. Vis viena iš to niekas neišlošia nes tai vis tiek yra sodininkų pinigai. Pats esu sodininkų bendrijos pirmininkas ir žinau šią problemą. Tad geriau geranoriškumas.
2006-11-15 09:19
Bendra »
Kelionės lapai »
#339340
Kam vienai mašinai, kai ją vairuoja du vairuotojai, pildyti atskirus kelionės lapus? Man atrodo svarbiau yra materialinė atsakomybė už transporto priemonę, o ne kelionės lapų skaičius vienai mašinai. Jei transporto priemonę vairuoja du vairuotojai, tai turi buti regalmantuota įmonės ar taip kokios nors institucijos vidaus tvarkoje kaip nustatyti kada vienas ar kitas varuotoja mašiną vairavo. Perdavimo aktas?...... žinoma, kad marazmas. Geriausia išeitis darbo laiko apskaitos žiniaraštis, nurodant vairuotoją kuris tą dieną vairavo transporto priemonę. Problema yra tame – kas bus materialiai atsakingas už įvykusį autoįvykį ir kaip tai nustatyti. Gal šiuo atveju geriau patartų juristai?
2006-11-14 14:41
Apskaita & Auditas »
VIDAUS AUDITAS »
#339151
Auditas prasideda nuo pasirinktos audituojamos srities programos sudarymo, kurioje atsispindėtų tikslas, apimtis, metodika. Toliau numatomos vidaus audito procedūros ir kokias numatoma vykdyti užduotis atliekant vidaus auditą. Aš paprastai tai darau 4 etapais: 1 – pirminės informacijos rinkimas, 2 – kokias audituojamas veiklos sritis aš vertinsiu (čia jau sudaromas smulkus mano darbo planas), 3 – atsakitos projektas jo derinimas, 4 – pažangos stebėjimas.
2006-11-14 14:20
Apskaita & Auditas »
Kada privalomas auditas »
#339125
Man įdomu kokia nauda iš tokių auditų. Ar įmonės vadovai uždeda tik paukščiuką dėl to, kad atliko metinį finansinės ūkinės veiklos vertinimą tam, kad patvirtintų savo įmonės metinę finansinę ataskaitą, ar gavo dar iš auditorių konkrečių rekomendacijų dėl buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės ir ūkinės veiklos gerinimo. Tur būt visos tokios audito ataskaitos prasidėdavo taip „mes negalime patvirtinti finansinės atskaitomybės pateiktų duomenų teisingumo, kadangi už pateiktus finansinius rezultatus atsako įmonės vadovybė Chi, Chi Chi.........
2006-11-14 09:31
Darbo teisė »
PROFESINES RIZIKOS VEIKSNIU VERTINIMAS »
#338905
Ir dar ką galiu patarti dėl profesinės rizikos veiksnių vertinimo. Mano nuomone reikėtų paieškoti ir pastudijuoti Vyriausybės norminius dokumentus susijusius su šia tema, po to kaip tai reglamentuojama institucijoje, kurioje bus vertinami šie rizikos veiksniai ir sekantis žingsnis kaip yra iš tikruju t.y. „de facto“. Garantuoju, kad patys iš karto pamatysite galimas rizikas ir kaip valdomos šios rizikos, nustatysyte ar šios kontrolės procedūros yra efektyvios ir galėsite pateikti savo rekomendacijas kaip efektyviau valdyti šiuos rizikos veiksnius. Ačiu už dėmesi kas perskaitė mano rašliavą.
2006-11-14 09:13
Darbo teisė »
PROFESINES RIZIKOS VEIKSNIU VERTINIMAS »
#338888
Kas iš to, kad mes vertinsime tik profesinės rizikos veiksnius. Ar ne kyla klausimas, kad atlikus profesinės rizikos veiksnių vertinimą taip pat būtina sukurti bei pasitvirtinti veikiančias priemones nustatytoms rizikoms valdyti.