Išmokos, sumažinus vieneto įstatinį kapitalą ir jų neapmokestinimo niuansai

artas71 artas71 12027
2005-04-21 17:04 artas71 2011-09-11 03-42

Wolf rašė:
Patiko VMI GPMI 12 strapsnio komentaro papildymas ir ypac. antra dalis.
comments.vmi.lt/pdbw.nsf/7f17e09ec9cbde14c2256...
Del inasu viskas aisku - jei formuoji istatini tai tavo kapitalas ir ji
isimant tai nera tavo pajamos.Del to abejoniu ir nebuvo. Bet neretai tenka
pirkti jau įsteigtų įmonių akcijas ir čia jau prasideda perkyba antrinėje
rinkoje. O čia VMI turi savo nuomone, nukripstančia nuo bendru GPM
principų - taigi įsigijant VP antrinėje rinkoje inašo dydžiu laikoma akciju
nominali vertė (nepriklausomai nuo to kiek realiai pinigu buvo sumokėta).
VMI pateikia labai dekinga pavyzdi - kai Akcijos nominali verte 100 Lt,
perkama 100 akciju po 50 Lt - taigi mokama 5000, bet inasu laikoma 10000 Lt.
VMI neišvysto minties toliau - todel kas nurodo, kad visi tiek 5000 Lt
išimami - tai ne pajamos, BET jei butu išmiti ne 5000, o pvz. 7000 Lt,
darant prielaida kad inasu suma 10000 LT (VMI nuomone) - tai ir 2000
papildomai neturi būti traktuojami kaip pajamos - O šitos situacijos VMI jau
nepaaiškina.
Nepaaiškinama ir kita sitaucija. Jei už akcija sumokama ne 50 Lt, o 130 Lt,
ar tikrai išimant 13 000 Lt - sumažinus Akcini k. 10000 neapmokestinami,
3000 Lt apmokestinami ? - Kur pasakyt 3000 Lt pajamu uždirbimas ? Ogi
niekur.

Galima priežastis dėl ko tai padaryta - gurdavimu kontrole - priverstinis
"ištiestos rankos principo" taikymas: pigiau įsigyti gali, o jei įsigysi
brangiau - tai mokesti mokesi neaišku už ka (visiškai jokios logikos)
artas71 artas71 12027
2005-04-21 17:07 artas71
Wolf pakomentavo VMI komentarą smile , tačiau į savaitėlę, nors ir esu paskutinį mėn. l.e.p redaktorius kol kas nedėsiu - šiuo atveju sutinku su VMI nuomone ir nesutinku su Wolf ( kas retai būna). Ir tikrai įdomi tema
diskusijom - alia "pajamos-nepajamos" smile
Taigi, mintį reikia "parutulioti" ir tada skelbti galutinį verdiktą : ar dabartinis VMI komentaras mums tinka ar netinka smile
artas71 artas71 12027
2005-04-24 14:52 artas71
Manau, šiuo atveju yra naudingas ekskursas į praeitį:

www.jt.lt/Naujienos/P_Nau_Sav_Tur.asp?ID=19799

www.jt.lt/Analitika/Naujienos1.asp?FirmI...

comments.vmi.lt/pdbw.nsf/0/e84f1663de091d94422...

Matyt, artėjant akcininkų susirinkimams ore pradėjo sklandyti Vilniaus Vingio prasuktos mokesčių optimizavimo schemos ("maklios") pasekėjų ar žmonių, manančių atradusius būdą susimažinti mokesčius. Labai primityviai schema atrodytų taip - iš paskirstytojo pelno didinamas akcinis kapitalas, akcijos parduodamos didesne nei nominalas verte kitiems asmenims, vėliau jis mažinanamas, išmokant laisvas lėšas akcijas įsigijusiems asmenims. Šioje grandinėlėje kaip dingsta GPM , kuris yra apmokestinat dividendus.
Paprastas klausimas - kodėl įmonės akcijų kaina yra žymiai aukštesnė už nominalą? Todėl, kad savininkų nuosavybė viršyja akcinį kapitalą arba įmonė turi labai geras perspektyvas tai padaryti.
wolf wolf 11158
2005-04-25 16:05 wolf 2011-09-11 03-42

artas71 rašė: Wolf pakomentavo VMI komentarą smile , tačiau į savaitėlę, nors ir esu paskutinį mėn. l.e.p redaktorius kol kas nedėsiu - šiuo atveju sutinku su VMI nuomone ir nesutinku su Wolf ( kas retai būna). Ir tikrai įdomi tema
diskusijom - alia "pajamos-nepajamos" smile
Taigi, mintį reikia "parutulioti" ir tada skelbti galutinį verdiktą : ar dabartinis VMI komentaras mums tinka ar netinka smile

Artai dabar paaiškink kurioje vietoje tu su manimi nesutinki ?

Be to tavo pateiktame pavyzdyje nematau Del ko turėtų atsirasti GPM - jei pvz. Akcininis kapitalas iš pelno buvo padidintas nuo 20000 iki 40000 ir aš 100 nupirkau po 40 Lt (o ne po 20)- mano išlaidos ir yra 4000 Lt, o ne 2000, todėl jei akcinis kapitalas bus mažinamas iki 20000 - vėl - tai man iš to jokio džiaugsmo (grąžina mano pinigų dalį) - jokių neapmokestinamųjų pajamų aš negaunu.
artas71 artas71 12027
2005-04-25 16:48 artas71 2011-09-11 03-42
NMesutinku su šiuo teiginiu:

Wolf rašė:
Nepaaiškinama ir kita situacija. Jei už akcija sumokama ne 50 Lt, o 130 Lt,
ar tikrai išimant 13 000 Lt - sumažinus Akcini k. 10000 neapmokestinami,
3000 Lt apmokestinami ? - Kur pasakyt 3000 Lt pajamu uždirbimas ? Ogi
niekur.
Dalia29 Dalia29 12616
2005-04-25 16:52 Dalia29
Wolf, o kaip tu praktiškai įsivaizduoji situaciją (apskaitos, registravimo prasme), kai mažinamas įstatinis kapitalas (nominaliąja akcijų verte), o gavus išmoką tu kažkodėl skačiuoji pirkimo kainą. Man čia kažkas nesueina.
Arba aš neįsigilinau, arba pagal tavo variantą, nupirkus akcijas, jas reiktų registruoti ne nominalu, o pirkimo kaina smile . Nes kitaip mažinimo schema - tavo pasiūlyta man nesueina.
artas71 artas71 12027
2005-04-25 17:00 artas71
Wolf, apmokestinimas atsiras, jei tavo situacijoje sumažinus akcinį gausi tarkim 30 000 – 20 000 bus neapmokestinamos pajamos, o 10 000 – apmokestinamos 15%.
Dalia29 Dalia29 12616
2005-04-25 17:06 Dalia29
Ir dar. Jei tu turi akcijų, kurių nominali vertė 10000,00 Lt (juk taip registruojama apskaitoje), kodėl mažinant ĮK tau turi išmokėt 13000,00 Lt, t.y. tiek, už kiek pirkai? Aplamai, ar galima tokia situacija?
Dalia29 Dalia29 12616
2005-04-25 17:12 Dalia29 2011-09-11 03-42

artas71 rašė: Wolf, apmokestinimas atsiras, jei tavo situacijoje sumažinus akcinį gausi tarkim 30 000 – 20 000 bus neapmokestinamos pajamos, o 10 000 – apmokestinamos 15%.

Va būtent. Bet man kažkaip liežuvis nesiverčia tų 10000,00 vadinti ĮK mažinimu....
wolf wolf 11158
2005-04-25 17:47 wolf 2011-09-11 03-42
Tai vat Artai ten aš ir uždėjau klaustuką - o klaustukas yra todėl kad pirmame pateiktame pavyzdyje 3000 Lt - visdėl to traktuojamos kaip pajamos. - Paprasčiau jau tada parduoti už 13000, jei įmanoma ir gausis 0 apmokestinamojo rezultato.
Taigi asmuo faktiškai investaves 13000 Lt gali pasiimti tik 10000 Lt, Nu kaip nesukite - labai "logiškas" VMI sprendimas.
[quote:7c33449bf2]Wolf, apmokestinimas atsiras, jei tavo situacijoje sumažinus akcinį gausi tarkim 30 000 – 20 000 bus neapmokestinamos pajamos, o 10 000 – apmokestinamos 15%. [/quote] apie tai aš ir kalbejau prie 3 000.

Tu dabar paaiškink kur tu matai neapmokestinamųjų pajamų uždirbima jei galima su PVz.
artas71 artas71 12027
2005-04-25 17:56 artas71
Neapmokestinamų pajamų uždirbimą su pvz, aš mačiau pvz kad ir "Savaitėlėj" smile

tax.lt/postp165120.html#165120
artas71 artas71 12027
2005-04-25 18:05 artas71 2011-09-11 03-42
[quote:ae0aad7f2a]Wolf, apmokestinimas atsiras, jei tavo situacijoje sumažinus akcinį gausi tarkim 30 000 – 20 000 bus neapmokestinamos pajamos, o 10 000 – apmokestinamos 15%. [/quote]
Oki, čia nėra neapmokestinamų pajamų - citata VMI :"... atsiimti šių akcininkų įnašai, kurie gyventojo pajamoms nepriskiriami".
wolf wolf 11158
2005-04-25 18:40 wolf 2011-09-11 03-42

artas71 rašė: Neapmokestinamų pajamų uždirbimą su pvz, aš mačiau pvz kad ir "Savaitėlėj" smile

tax.lt/postp165120.html#165120


[quote:efe09ddb6b]esantiems akcininkams bei vėliau akcijos bus atperkamos. [/quote]
Čia jau pardavimas - kuri aš ir minėjau aukščiau, o komentare kalbama apei įnašų grąžinimą.
Dalia29 Dalia29 12616
2005-04-26 12:09 Dalia29
"Užsiciklinau" smile
Wolf, nu paaiškink tu man tugadumkai, kodėl pirkdamas akcijas antrinėje rinkoje, tu manai, kad tavo įnašo suma yra akcijų pirkimo kaina? Nu nedaeina, nors ką. Juk kai tu pinigėlius už akcijas sumokėsi buvusiam ar esamam, parduodančiam savo dalį akcijų, akcininkui ,kokiais būdais jie taps įnašais į bendrovę? Į akcininko kišenę- taip, bet prie ko čia bendrovė?
O kad perki už aukštesnę, tai matyt nori labai jau tų akcijų, vadinasi, apsimoka.
Dėl Arto atvejo (kai perkama už mažesnę, o mažinant ĮK "išplaunami' mokesčiai). Čia jau jo,tas variantas įmanomas smile Bet tada įtarimo dėl sandorio neskaidrumo "svorio centras" man atrodo persikelia į akcijų pirkimo-pardavimo sandorį. O ten jau... Tuo labiau , kad ir gerb. Latvienės viename interviu buvo pažymėta, kad ypatingas dėmesys- akcijų sandoriams, oj ne veltui....
M
Modestas 6750
2005-06-14 22:38 Modestas
verslas.banga.lt/lt/spaudai.full/42aeea510c74f?...


Ar tik kai kas nebando naudotis ta pačia "lengvata"?
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui