Auditoriaus vaidmuo atliekant inventorizaciją

2006-10-26 16:54 zalioji_meta
Laba diena, norėčiau paklausti dėl auditoriaus vaidmens atliekant inventorizaciją. Audito vadovėliuose rašoma, kad "galimi du auditoriaus dalyvavimo variantai inventorizuojant atsargas: 1. auditorius stebi, kaip dirba kliento personalas inventorizacijos metu; 2. auditorius pats skaičiuoja atsargas". Taip pat, kalbant apie ilgalaikio turto inventorizaciją, minima, kad "auditorius turi daugiau galimybių atlikti ir stebėti ilgalaikio turto inventorizaciją". Vadovėlyje taip pat rašoma, kad "auditorius ir pats gali atlikti inventorizaciją. nors toks auditoriaus laiko panaudojimas yra neefektyvus".Tačiau nacionaliniuose audito standartuose kalbama tik apie tai, kad auditorius gali stebėti atliekamą inventorizaciją, o apie tai, kad auditorius pats gali atlikti inventorizaciją, nerašoma. Taigi norėčiau paklausti, kaip yra iš tikrųjų? Tarkime, jei įmonė pasirašo sutartį dėl finansinės atskaitomybės audito su audito įmone, ir auditorius pareikalauja atlikti įmonėje inventorizaciją, tai ar jis gali pats atlikti inventorizaciją, ar jis tik stebės, kaip inventorizacija bus atliekama? Iš anksto dėkoju už atsakymą.
K
kls 640
2006-10-26 17:03 kls 2011-09-11 05-09

zalioji_meta rašė: , ir auditorius pareikalauja atlikti įmonėje inventorizaciją, tai ar jis gali pats atlikti inventorizaciją, ar jis tik stebės, kaip inventorizacija bus atliekama? Iš anksto dėkoju už atsakymą.


Aš gal čia ne į temą, bet:
- juk inventorizacija ir be auditoriaus reikalavimo privaloma,
- ar audotorius privalo dalyvauti inventorizacijoje, nežinau. Manau, tą užsako įmonė
2006-10-26 17:18 zalioji_meta
Dekui už atsakymą smile Taip, remiantis buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymu, inventorizacija yra privaloma prieš sudarant metinę finansinę atskaitomybę. Tačiau gali būti ir taip, kad auditorius atlikdamas finansinės atskaitomybės auditą, gali pareikalauti atlikti inventorizaciją.
Girele Girele 9676
2006-10-26 19:43 Girele 2011-09-11 05-09

zalioji_meta rašė: Dekui už atsakymą smile Taip, remiantis buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymu, inventorizacija yra privaloma prieš sudarant metinę finansinę atskaitomybę. Tačiau gali būti ir taip, kad auditorius atlikdamas finansinės atskaitomybės auditą, gali pareikalauti atlikti inventorizaciją.

Praktiškai - auditorius dalyvauja PLANINĖJE inventorizacijoje. Reikalauti, kad būtų atliekama papildoma inventorizacija - pagal inventorizacijų tvarką- jis neturi teisės.
S
skriste 625
2006-10-27 07:53 skriste 2011-09-11 05-09

Girele rašė:

zalioji_meta rašė: Dekui už atsakymą smile Taip, remiantis buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymu, inventorizacija yra privaloma prieš sudarant metinę finansinę atskaitomybę. Tačiau gali būti ir taip, kad auditorius atlikdamas finansinės atskaitomybės auditą, gali pareikalauti atlikti inventorizaciją.

Praktiškai - auditorius dalyvauja PLANINĖJE inventorizacijoje. Reikalauti, kad būtų atliekama papildoma inventorizacija - pagal inventorizacijų tvarką- jis neturi teisės.

Konkrečiai kuriuo punktu neturi teisės smile
J
Jaima 292
2006-10-27 09:28 Jaima
Auditorius dalyvaus inventorizacijos stebejime, kai atitinkamai ilgalaikio turto, atsargu straipsniai yra reikšmingi arba yra konkrečių su atitinkamu turtu problemų: pvz. nelikvidžių atsargų ar kt. Stebėjimo metu sudaromi darbo dokumentai patvirtinantys inventorizacijos rezultatų įtaką atskaitomybei. Be to, inventorizacijos metu stebėjimo metodas gali būti panaudotas atskiroms vidaus kontrolės sistemos grandims įvertinti. Inventorizacijos metu nustatoma faktinio turto įgimtos rizikos dalis ir t.t.t.t. Bet neteko praktikoje matyti, kad pats auditoius skaičiuotų turta, nes atsiranda rizika buti apkaltintam del turto dingimo... Dėl to tik stebima
Norta Norta 713
2006-10-27 09:48 Norta 2011-09-11 05-09

zalioji_meta rašė: Dekui už atsakymą smile Taip, remiantis buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymu, inventorizacija yra privaloma prieš sudarant metinę finansinę atskaitomybę. Tačiau gali būti ir taip, kad auditorius atlikdamas finansinės atskaitomybės auditą, gali pareikalauti atlikti inventorizaciją.


Mes buvome jau atlikę inventorizaciją, kai atėjo auditoriai. Jie pasiėmė mūsų inventorizacijos dokumentus, pasirinko konkrečią vietą (kur norėtų patikrinti) ir su tais dokumentais, dalyvaujant įmonės darbuotojui, perėjo ir kruopščiai patikrino visą turtą pagal sąrašą. ir nemanau, kad jie neturėjo tam teisės.
Girele Girele 9676
2006-10-27 09:54 Girele 2011-09-11 05-09

skriste rašė:

Girele rašė:

zalioji_meta rašė: Dekui už atsakymą smile Taip, remiantis buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymu, inventorizacija yra privaloma prieš sudarant metinę finansinę atskaitomybę. Tačiau gali būti ir taip, kad auditorius atlikdamas finansinės atskaitomybės auditą, gali pareikalauti atlikti inventorizaciją.

Praktiškai - auditorius dalyvauja PLANINĖJE inventorizacijoje. Reikalauti, kad būtų atliekama papildoma inventorizacija - pagal inventorizacijų tvarką- jis neturi teisės.

Konkrečiai kuriuo punktu neturi teisės smile

5 punktas - išdėstyti atveja, kada inventorizacija privaloma. Nėra įtraukta privaloma inventoriacija auditoriaus pareikalavimu. Įmonės vadovas tokį reikalavimą gali pilnai atmesti. Auditorius gai tik PRAŠYTI, ir jei vadovas sutinka - gali būti atliekama invetorizacija. Praktiškai neteko susidurti su atveju, kai metinė planinė inventorizacija buvo atlikta ir auditorius norėtų atlikti pakartotinę inventorizaciją. paprasčiausiai - auditoriai niekada neturi tam laiko, o dažnai ir noro gilintis į inventorizacijų niuansus, ypač didelėse įmonėse.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui