2006-10-26 16:54
zalioji_meta
Laba diena, norėčiau paklausti dėl auditoriaus vaidmens atliekant inventorizaciją. Audito vadovėliuose rašoma, kad "galimi du auditoriaus dalyvavimo variantai inventorizuojant atsargas: 1. auditorius stebi, kaip dirba kliento personalas inventorizacijos metu; 2. auditorius pats skaičiuoja atsargas". Taip pat, kalbant apie ilgalaikio turto inventorizaciją, minima, kad "auditorius turi daugiau galimybių atlikti ir stebėti ilgalaikio turto inventorizaciją". Vadovėlyje taip pat rašoma, kad "auditorius ir pats gali atlikti inventorizaciją. nors toks auditoriaus laiko panaudojimas yra neefektyvus".Tačiau nacionaliniuose audito standartuose kalbama tik apie tai, kad auditorius gali stebėti atliekamą inventorizaciją, o apie tai, kad auditorius pats gali atlikti inventorizaciją, nerašoma. Taigi norėčiau paklausti, kaip yra iš tikrųjų? Tarkime, jei įmonė pasirašo sutartį dėl finansinės atskaitomybės audito su audito įmone, ir auditorius pareikalauja atlikti įmonėje inventorizaciją, tai ar jis gali pats atlikti inventorizaciją, ar jis tik stebės, kaip inventorizacija bus atliekama? Iš anksto dėkoju už atsakymą.