Atsargiai: Individuali veikla ir Sodra žudikė

Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 21:50 Dalia29

Chlutas rašė:
O Sodros svetainėje yra pateiktas konkretus skaičiavimo išaiškinimas ar ta formulė tokia slapta, kad net Sodros darbuotojai jos nežino?
Tarkim, pajamos 30 000 - 30 proc. atskaitymų = 21 000 Lt.
Tada 21 000 x 18,75 : 81,25 = 4846 + 21 000 : 2 = 12 923 Lt
Ar taip skaičiuojama?
Tada 28,5 proc. VSD = 3683 Lt
9 proc. PSD = 1163 Lt


Sodros logika (viskas teisingai):
3683+1163=4846
C
Chlutas 34
2012-04-29 22:13 Chlutas
Dar techninis klausimas iškilo - ar mokesčiai Sodrai apvalinami? Pvz., iki sveikojo skaičiaus ar reikia nurodyti ir kažkiek skaičių po kablelio? Yra gal kur nors aprašyta? VMI mokamas pajamų mokestis, rodos, apvalinamas iki sveiko skaičiaus.
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 22:16 Dalia29
Sodros mokesčiai neapvalinami. Bent jau nuo DU, manau, kad ir kitais atvejais išimčių nėra.
C
Chlutas 34
2012-04-29 22:24 Chlutas
Atradau 2011 m. balandžio 13 d. Sodros išaiškinimą:

rašė: Tarkime, kad gyventojas, besiverčiantis individualia veikla per 2010 metus uždirbo 50000Lt bei nusprendė taikyti GPMĮ 18 straipsnio 12 dalyje numatytą individualios veiklos išlaidų atskaitymo būdą. Tokiu atveju mokėtinos įmokos apskaičiuojamos taip: 50000-30 proc.=35000 Lt

VSD bazė: [35000/2 = 17500 Lt= 17500 Lt]. Mokėtina VSD įmoka: [17500x28,5% =4987,5Lt=4987,5Lt]

PSD bazė = VSD bazė, t.y. 17500 Lt. Mokėtina PSD įmoka: [17500x9% = 1575 Lt= 1575 Lt].

www.sodra.lt/index.php?cid=182&new_id=20279&page_nr=
Ir nėra jokių įmantrių Sodros formulių. Tai ar per metus kažkas pasikeitė, ar Sodra tiesiog ieško žioplių?
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 22:28 Dalia29 2012-04-29 23-00
Vadinasi, mūsų skaičiuoklė buvo teisinga. Taxo garbė apginta.
"Praregėjo" kažkas, matyt.
Aš labai nustebau, kodėl triukšmas kilo tik šiemet. Dabar aišku...
C
Chlutas 34
2012-04-29 22:34 Chlutas 2012-04-29 22-38
Bet remiantis pora šioje temoje esančių komentarų, tai Sodra šiemet skambina ir nurodo primokėti. Vis dar tebesvarstau, kokią sumą pervesti :). Pačios Sodros išaiškinimas atrodo lyg ir solidus pagrindas. Kažin ar Sodros darbuotojams jis padarytų įspūdį? :) Sakys, kad tai galiojo pernai, o šiemet yra šiemet :). Baisoka, kai tokie esminiai dalykai nėra išdėstomi paprastai, kad suprastų ir penktokas ir niekam nekiltų jokių abejonių, bet užkoduojami ilguose sakiniuose, kuriuos reikia keletą vakarų narstyti ir diskutuoti.
vovere vovere 25997
2012-04-29 22:41 vovere
o kokių nors pakeitimų buvo per tą laiką,nes jei nebuvo tai turėtų galioti sena tvarka. aš tai vietoj jūsų tarp kitko užklausčiau, tiesiog dėl smalsumo ką atsakytų ir kuo remiantis pagrįstų savo atsakymą smile
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 22:53 Dalia29

Chlutas rašė:
Bet remiantis pora šioje temoje esančių komentarų, tai Sodra šiemet skambina ir nurodo primokėti. Vis dar tebesvarstau, kokią sumą pervesti :). Pačios Sodros išaiškinimas atrodo lyg ir solidus pagrindas. Kažin ar Sodros darbuotojams jis padarytų įspūdį? :) Sakys, kad tai galiojo pernai, o šiemet yra šiemet :). Baisoka, kai tokie esminiai dalykai nėra išdėstomi paprastai, kad suprastų ir penktokas ir niekam nekiltų jokių abejonių, bet užkoduojami ilguose sakiniuose, kuriuos reikia keletą vakarų narstyti ir diskutuoti.

Tai čia už 2011 metus.
Šaunuolė Sodra, aš jų vietoje dar ir už 2010 metus perskaičiuočiau smile Kiek lėšų smile
Man labai įdomu, kam čia taip "nušvito"- Sodrai ar VMI? matyt, kažkas gerą premiją gavo.
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 22:56 Dalia29
Šitas detektyvas jau įdomus darosi. Man toks negeras įtarimas, kad iniciatyvos ėmėsi VMI. Nes pagal tą logiką, kaip buvo skaičiuojama pernai, GPM308 deklaracijos V7 eilutėje turėtų leisti dadėti VSD ir PSD ir tuo atveju, kai skaičiuojami 30 procentų . Manau, kad kai kas ir dadėjo, pamatę perspėjimą.
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 23:00 Dalia29
Dar kartą atidžiai perskaičiau V7 pildymą. Na taip labai aiškiai:
Vietoj patirtų šiame apraše nurodytų išlaidų leidžiamais atskaitymais 2010 m. ir vėlesnį mokestinį laikotarpį kaip leidžiami atskaitymai V7 laukelyje gali būti įrašoma suma, lygi 30 procentų gautų (uždirbtų) individualios veiklos pajamų

O tame apraše, vietoj kurio galima 30 procentų, buvo sąnaudos plius Sodra.
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 23:01 Dalia29

vovere rašė:
o kokių nors pakeitimų buvo per tą laiką,nes jei nebuvo tai turėtų galioti sena tvarka. aš tai vietoj jūsų tarp kitko užklausčiau, tiesiog dėl smalsumo ką atsakytų ir kuo remiantis pagrįstų savo atsakymą smile

Matai, pakeitimų nebuvo... Bet čia situaciją, kai jie patys nesuprato ką daro, o po metų daėjo smile
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 23:05 Dalia29 2012-04-29 23-08

Chlutas rašė:
O Sodros svetainėje yra pateiktas konkretus skaičiavimo išaiškinimas ar ta formulė tokia slapta, kad net Sodros darbuotojai jos nežino?
Tarkim, pajamos 30 000 - 30 proc. atskaitymų = 21 000 Lt.
Tada 21 000 x 18,75 : 81,25 = 4846 + 21 000 : 2 = 12 923 Lt
Ar taip skaičiuojama?
Tada 28,5 proc. VSD = 3683 Lt
9 proc. PSD = 1163 Lt


O kurioje vietoje šitas skaičiavimo pavyzdys?
Nerandu šitos formulės.
Nes tą antrąjį aš radau.
Nesupratau, ką Sodros tinklapyje du skirtingi pavyzdžiai?
Tokių cūdų dar nebuvo.

Ai, tiesa, pažiūrėjau. ten už 2010 metus.
Nu jo... Nauji metai, nauji lapai.
Tai bent pranešimą spaudai išplatintų kokį.

Manau, kad sulauksime dar reakcijos. Ir piktos.
C
Chlutas 34
2012-04-29 23:13 Chlutas
Atseit tuos 4846 Lt pripliusuoti prie tų 30 proc. leidžiamų atskaitymų? Nes dėl V7 laukelio tai rodo įspėjimą, kaip vakar rašiau. Tik irgi nelengva iššifruoti, kas ten turima galvoje, ar kad Sodros įmokos jau įeina į tuos 30 proc., ar kad turi būti pridėtos:
"V7 laukelyje nurodytiems individualios veiklos leidžiamiems atskaitymams turi būti priskirtos mokėtinos valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokų sumos".
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 23:17 Dalia29

Chlutas rašė:
Atseit tuos 4846 Lt pripliusuoti prie tų 30 proc. leidžiamų atskaitymų? Nes dėl V7 laukelio tai rodo įspėjimą, kaip vakar rašiau. Tik irgi nelengva iššifruoti, kas ten turima galvoje, ar kad Sodros įmokos jau įeina į tuos 30 proc., ar kad turi būti pridėtos:
"V7 laukelyje nurodytiems individualios veiklos leidžiamiems atskaitymams turi būti priskirtos mokėtinos valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokų sumos".

Ne negalima, skaitykit toliau (aukščiau įmečiau):
Vietoj patirtų šiame apraše nurodytų išlaidų leidžiamais atskaitymais 2010 m. ir vėlesnį mokestinį laikotarpį kaip leidžiami atskaitymai V7 laukelyje gali būti įrašoma suma, lygi 30 procentų gautų (uždirbtų) individualios veiklos pajamų
C
Chlutas 34
2012-04-29 23:18 Chlutas
Šituo adresu yra du skaičiavimo pavyzdžiai:
www.sodra.lt/index.php?cid=182&new_id=20279&page_nr=
Vienas su 30 proc. atskaitymų, kitas su visom skaičiuojamom sąnaudom. Nėra jokių mandrybių: pajamos - sąnaudos = apmokestinimo bazė/2.
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 23:20 Dalia29
Tas vietoj reik suprast, kad VSD ir PSD jau pripliusuot negalima. O gal pasirodys, kad galima???? Ir todėl Sodra šiemet taip cirkinasi su naujom formulėm?
Jau manęs niekas nenustebintų.
Reikia skambinti į VMI ir klausti, ko gero.
Nes aš jau nebesuprantu.
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-29 23:36 Dalia29
Šiaip jau galva nebedirba. Bet pabandžiau skaičiuoti, jokios logikos. V7 eilutėje negalima prisumuoti VSD ir PSD, kai pasirenkama 30 procentų. Nes tada naujos Sodros formulės bus visiškas briedas.
O tame perspėjime nerašo, kad VSD ir PSD prisumuot galima tuo atveju, kai pasirenkamas būdas pagal realias sąnaudas? Nes kaip ir turėtų...
C
Chlutas 34
2012-04-29 23:42 Chlutas
Ne, nieko nedetalizuota, pacitavau visą perspėjimą, kokį pateikia. O pridėjus prie 30 proc. tas draudimo sumas, juk sumažėtų apmokestinimo bazė, tada jau reikėtų aiškintis ne tik su Sodra, bet ir su VMI :).
Dalia29 Dalia29 12616
2012-04-30 09:49 Dalia29

Chlutas rašė:
Ne, nieko nedetalizuota, pacitavau visą perspėjimą, kokį pateikia. O pridėjus prie 30 proc. tas draudimo sumas, juk sumažėtų apmokestinimo bazė, tada jau reikėtų aiškintis ne tik su Sodra, bet ir su VMI :).

Tai jau jo.
Dedu tašką. Dasiskambinau į VMI. PSD ir VSD į 30 procentų laikoma, kad įskaičiuota. Na taip ir iš pildymo instrukcijos aišku.
O perspėjimas tikrai klaidina.
I
Iriz 5
2012-04-30 14:56 Iriz
aš vis tiek lieku nesupratus nieko :/ tai vis dėlto Sodra skaičiuoja skirtingai nei visos įmanomos skaičiuoklės, kur atseit "asmenų , kurie verčiasi individualia veikla ,socialinio draudimo įmokų bazę sudaro 50 procentų individualios veiklos apmokestinamųjų pajamų"

tai kaip tai atrodytų, jei pvz., žmogus per 2011 gavo 15 000 IV pajamų? ir kaip atrodytų pagal SOdros variantą? Atsiprašau, jei klausinėju jau kažkam suprantamų dalykų, bet ne buhalteriams tas mokesčių pasaulis yra labai tamsus ir klaidus miškas.. :(

dar prie to paties klausimas - jei pagal IV gauta pajamų iš užsienio, ar nuo jų irgi turi būti atminusuojamos 30 proc. išlaidos? Ar čia kažkokia kitokia tvarka? nes dabar užmečiau akį į pateiktą pajamų deklaraciją - nuo LT gautų pajamų atminusuota 30 proc, nuo iš užsienio gautų pajamų - ne.. o kodėl - nebežinau, pasimečiau :/
ačiū už bet kokius pasvarstymus..
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui