2009-11-22 13:53
Panaikinta
2011-09-11 06-30
Įmonės, priklausomai nuo jų veiklos pobūdžio ir reklamai keliamų tikslų, patiria daug įvairių reklamos išlaidų. Tai gali būti:
• skelbimų, pranešimų, vaizdo klipų ir kitokio pobūdžio informacijos žiniasklaidoje išlaidos,
• reklaminių katalogų, brošiūrų, lankstinukų, skrajučių išlaidos,
• reklaminių iškabų ir stendų, interneto svetainių sukūrimo išlaidos,
• dalyvavimo mugėse, parodose išlaidos,
• išlaidos nemokamai dalijamiems reklaminiams pavyzdžiams,
• išlaidos pirkėjams dalijamoms dovanoms,
• reklaminių akcijų, žaidimų, konkursų metu įteikiamų prizų išlaidos ir pan.,
• kitos.
Visų šių reklamos priemonių esmė yra panaši: skatinama pirkti tik toje įmonėje ir tik tos įmonės produktus, tai yra padidinti įmonės parduodamų prekių, teikiamų paslaugų paklausą. Reklama daro didelį poveikį renkantis prekes. Šiuolaikinėmis verslo sąlygomis gera reklama – viena svarbiausių priemonių, lemiančių sėkmingą produkto ar paslaugos pardavimą. Norėdamos išskirti savo prekes ar paslaugas įmonės naudoja pačias įvairiausias priemones. Visos pasirinktos priemonės yra geros siekiant užsibrėžto tikslo – parduoti prekę ar paslaugą ir uždirbti pelno.
Reprezentacijos tikslas labai panašus į reklamai keliamą tikslą – populiarinti įmonę, reklamuoti įmonės prekes ar paslaugas, skatinti pirkti įmonės prekes ar naudotis jos paslaugomis. Tačiau reprezentacinės priemonės paprastai skirtos konkretiems, iš anksto žinomiems, esamiems ar būsimiems verslo partneriams. Pasitelkus reprezentacines priemones įmonės vardas ar prekės, paslaugos taip pat reklamuojamos, tačiau šios priemonės nukreiptos ne į rinką apskritai, bet skirtos konkretiems asmenims (įmonėms, gyventojams) sudominti, skatinti juos pirkti. Vykdydamos savo veiklą įmonės patiria daug įvairių reprezentacijos išlaidų. Tai ir būsimų ar esamų verslo partnerių vaišinimo, jiems organizuojamų pramogų (teatrų, koncertų, iškylų gamtoje, plaukiojimo jachtomis ir pan.), renginių išlaidos. Kartais įmonės, norėdamos pagerinti verslo ryšius, ne tik organizuoja reprezentacines vaišes, įvairias pramogas, bet ir apmoka verslo partnerių kelionės (atvykimo į verslo susitikimą, reprezentacinį renginį, grįžimo iš jo) išlaidas. Kai verslo partneriai į reprezentacinį renginį ar verslo susitikimą atvyksta iš užsienio, o reprezentacinis renginys ar verslo susitikimas trunka ne vieną dieną, paprastai apmokamos ir tokių verslo partnerių apgyvendinimo išlaidos. Visos įmonės pasirinktos priemonės yra tinkamos siekiant užmegzti ryšius su potencialiais įmonės produkcijos ar paslaugų pirkėjais, potencialiais investuotojais ir kitais asmenimis, galinčiais turėti įtakos, ieškant naujų ar gerinant ir plėtojant jau esamus verslo ryšius, jas įmonė pasirenka pati.