Bile_kas rašė: Linda6 rašė: Tai ar čia gaunasi tarpininkavimo paslaugos?Atsiskleidęs ar neatsiskleidęs?Gal nusišnekėjau.Kas kam kokias sąskaitas ir už ką turės išrašyti?
Bile_kas , paaiškink kaimietiškai, nes aš irgi tokia pati.Oką kiti mano?
Kaip ten dabar su atsiskleidusiais/neatsiskleidusiais transporto ekspedicijoje nežinau. Prieš 4-5 metus to nebuvo, ir gal atsiras kas papasakos kaip galima daryti dabar. Anksčiau darydavom taip: Transporto ekspedicinė (toliau TE) firma suranda (arba gauna) krovinį ir suranda Vežėją. Jei sutaria, TE sudaro sutartį su vežėjais (TE-užsakovas) ir sutartį su Užsakovais (krovinio siuntėjais(gavėjais) (TE-vežėjas). TE gauna sąskaitą iš Vežėjo ir išrašo užsidėję antkainį Užsakovui. Visa atsakomybė dėl krovinio pristatymo Užsakovo atžvilgiu gula ant TE, o Vežėjas atsako prieš TE. Visame reikale labai svarbu sutartys: oi kaip jas blusinėdavo, kai kas nors atsitikdavo.
Noreciau patikslinti, nes TE palyginimas su palengvintu neprotiniu darbu siaip tai uzgavo mane kaip logista - profesionala
Labai gerbiu moteris, juolab nescias.
Isckirciau tris lygius - komercini, technini ir juridini.
Suprantu, kad Linda6 domisi butent komerciniu. Siuo atveju TE pagal PVMI 45 str . yra minimas kaip "paildomos vežimo paslaugos". Kokios konkreciai yra tos paslaugos, nurodo tarpusavo sutartis - nuo parasciausio vietinio trasporto organizavimo (Bile_kas pvz.) iki tarptautinio logistinio koridoro sudarimo su tarpinemis perkrovimais, sandeliavimu, krovinio fasavimu, perpakavimu ir distribucija galutiniam mazmeniniam pirkejui.
Jeigu saskaitoje yra pateiktas atliktu darbu issifravimas - pvz., gelezinkelio vaztos mokesciai, krovos darbai, muitines deklaravimas, sandeliavimas, informacijos teikimas, sertifikatu iforminimas, vertimo paslaugas, draudimas ir tt. ir
atskira eilute - ekspedijavimas - tai toks TE dirba kaip atsiskleides tarpininkas (tiesa, tai nereiskia kad visuose kituose eilutese jums istatytos sumos yra savikaina).
Jeigu jus gaunate saskaita su viena eilute "uz krovinio pristatyma is A iki B" - tai neatsiskleides tarpininkas. Is mokestines puses (cia jus zinote daugiau uz mane) - jeigu jo metine apyvarta pinigais yra maza, tai nieko baisaus. Dideles
grynos TE bendroves dirba kaip atsiskleide tarpininkai nes iki 80 proc. gautu pajamu yra tarpines ir yra sumokomos subrangovams, o mokesciai tai priskaiciuojami nuo visos apyvartos.
Negrynos TE turi savo (arba nuomuoja) sandelius, a/m, riedmenis, laivus ir orlaivius - t.y. pats ekspedijuoja ir pats trasportuoja. Kaip pav., ARIJUS arba SANITEX.
Del juridines TE atsakomybes, noreciau papriestarauti Bile_kas. Juridiskai TE yra agentas, tai yra jur. arba fiz. asmuo veikiantis pagal savo principalo (krovinio savininko) nurodymus (jeigu jie nepriestarauja LR istatymas) ir jo, principalo, vardu ir saskaita. TE atsako tik uz tinkamo ir patikimo subrangovo (vezejo, krovejo, sandelio ir tt.) parinkima ir ivykus neplanuotiems dalykams - privalo padeti savo klientui surinkti visa butina dokumentacija, informacija ir irodymus pretenzija del nuostoliu pateikti. Pvz, irgi siulau labai idemiai skatyti sutarti pries pasirasant (ypac su uzsienio TE) - ar jusu samdomas TE atsako uz jo samdytu treciu saliu veiksnius? Ir jei jusu juristai reikalauja kad tas punktas zutbut butu irasytas, o TE yra savo salies FIATA padalinio narys, tai pasijuokit, nes FIATA taisykles aiskiai nurodo, kad jos nariai jokios atsakomybes uz trecius asmenis neprisiima :) Taip pat butina zinoti ar tos salies neribuoja TE kaip agento atsakomybes?
T.y. nelaimei ivykus, krovinio savininkas geriausiu variantu atsiema draudima, o draudimas regreso tvarka pateikia pretenzijas vezejui.
LR TE veikla reglamentuoja 6.824 - 6.829, yra dvi asociacijos: FIATA ir LINEKA, abi dvi turi savo nariu "bendros veiklos taisykles" (General Conditions)
Kita vertus, jei yra dirbama su multimodaliniu operatoriumi :) Cai tai tiesa, jie prisiima atsakomybe uz krovinio pristatyma nuo A iki Z, isduoda viena (!) transporto dok'a (pav., BIMCO multimodal transport document), galiojanti skirtingoms transporto rusims. T.y., savo subrangovams jie yra 'principalai' (t.y. sutarti sudaro savo vardu) o ne krovinio savininko atstovai. Kazka panasaus simuliuoja laivybos linijos, kai suteikia viena "kiaura" konteinerio pristatymo kaina is, pav., Hamburgo iki sandelio Vilniuje, bet cia principas kitoks.
Tad kad jeigu perkat/parduodat brangus krovinius, verta moketi ir draudima ir tinkama TE premija - nes zinai kad krovinio judejimas yra nuolat priziurimas, TE zino visus salies istatymus ir savalaikiai tvarko butinus formalumus, "stumdo" vagonus pasieni, ir operatyviai informuoja apie bent kokius nesklandumus. Pav., kai kurie musu klientai vadina mus "angelais sargais" :)
Tikiuos kas nors aiskeja bei nepavargot skaitydama...