Sveiki. PADĖKIT!
Įmonė kurioje aš dirbu (buhalteriu) nori nusipirkti kitą įmonę (veikla-transportas). Prieš pirkimą aš turėsiu patikrinti naujos įmonės fin. dokumentus (visus).
Gal galite patarti į ką reikėtų kreipti dugiausiai dėmesio? Kokius dokumentus (knygas )atidžiau tikrinti? Kaip sužinoti ar tvarkingai buvo mokami mokesčiai, kitos įmokos? Be to, gal ateity man reikės ten vest buhalterija...Kad po to nebūtų taip, kad nusipirkai, o ten kruva skolų...:(
Labai užjaučiu. Panašią situaciją turėjau-tik mano vieną įmonių (transportas) pardavė. Pirkėjas pats pasikvietė VMI, Sodros auditą, kad būtų patikrinti visi įmonės mokesčiai. Dar papildomai jie pasisamdė ir privačius auditorius (skolų, turto būklei įvertinti). Tik tada nupirko. Tikrai patariu tai padaryti.
Gal ir pasamdytų tuos auditorius jei lаiko turėtų...
Suprantat, jie nori viską labai greitai padaryti, tipo verslas nelaukia :)
Aš suprantu, kad nedaug ko galėsiu padaryti, bet nenoriu gi darbo prarasti... Tai aš nesakiau, kad nesugebėsiu, pasakiau, kad bus sunku, o kaip ten bus ?!
Jeigu transportas, tai suprantu. Turbūt LINAVA narė.
Dėl patikrinimų parašysiu iš patirties 1 pvz. Nupirktoje
įmonėje buhalterė nepasidomėjo dėl PVM mokėtojo statuso. Nes tarp dokumentų rado PVM pažymėjimą, PVM sąsk-fakt. Vedė apskaitą kaip PVM mokėtojos. Po kiek laiko sužinojo, kad neturėjo teisės, nes tas statusas atimtas. Ir įmonė jau pardavimo metu buvo ne PVM mokėtoja.
Daugiau jokių patarimų neturiu, nebuvau su tuo susidūrusi.
Buvau aš tame patikrinime..
Atrodė viskas lig tai gerai...
Tik vienas faktas neduoda ramybės: įmonėje ilgalaikio turto beveik nėra, o iš trumpalaikio turto tik pinigai sąskitoje ir kasoje. Kaip supratau savininkai viską pardvė... Prieš pardavimą savininkai pinigus iš sąskaitos (kasos) paėmė. Tai reiškia, kad mūsų įmonė turto neperka, nes realiai išeitų, kad perkam pinigus ?!, išaina, perkam tik nuosavybę t.y. akcinį kapitalą, rezervus, skolas (jų beveik nėra)?
Čia man ir idomu, jeigu turtas būtų neparduotas t.y. būtų IT, tai mes kartu su juo pirktumėm įmonė, o dabar jie ji kaip ir pasiėmė?!
Nežinau, gal aš ne taip traktuoju, bet pagal buhalteriją mes perkam visą įmonę su skolomis ir turtu (su pinigais kasoje), ar ne? BEt realiai savininkai tuos pinigus paėmė, kaž kaip keista...
Aš nesuptantu, kas čia keista. Buvę savininkai IT pardavė, čia jų teisė, o jūs prieš pirkdami manau žinojote, kokį turtą aplamai įmonė turi ar ne. Dar klausimas-manau, kad jūs perkate ne įmonę, o įmonės akcijas, t.y. jūs tampate tos įmonės akcininkais. Ar taip?
Taip. Pagal pirkimo-pardavimo sutartį mes perkam X akcijų.
Tai aš teisingai masčiau, kad realiai mes perkam nuosavybę, ar ne?
Ir dar klausimėlis, čia forume skaičiau, kad savininkas imdamas iš kasos pinigus turi mokėti 15% GPM, ar tai tiesa?Jei taip, tai šiuo atveju ankstesnysis savininkas turi sumokėti šitą mokestį, kad mes po to nemokėtumėme?
Tu čia kažką painioji. Jei įmonė yra UAB, tai sąvoka "savininkas" neegzistuoja. Jei tai IĮ, tai apie kokias akcijas dar kalbama?
EclectiC rašė: Taip. Pagal pirkimo-pardavimo sutartį mes perkam X akcijų.
Tai aš teisingai masčiau, kad realiai mes perkam nuosavybę, ar ne?
Ir dar klausimėlis, čia forume skaičiau, kad savininkas imdamas iš kasos pinigus turi mokėti 15% GPM, ar tai tiesa?Jei taip, tai šiuo atveju ankstesnysis savininkas turi sumokėti šitą mokestį, kad mes po to nemokėtumėme?
Taip, ir man čia neaišku-koks savininkas? Ir apie IT pardavimą-jei pardavė, pinigai turi būti kasoje arba banke. Jei kažkas išsiėmė-kokiu pagrindu ir kaip? IT buvo įmonės nuosavybė. O jūs perkate akcijas, mano galva-nei tos įmonės turtą, nei nuosavybę, o akcijas, t.y. įgyjate tam tikras turtines ir neturtines teises pagal akcinių bendrovių įstatymą kaip įmonės akcininkai- į įmonės pelno dalį (na-čia yra nuosavybė, bet ne visa),gauti likviduojamos bendrovės turto dalį, valdyti įmonę kaip akcininkas (jei jis vienintelis), kuris turi teisę paskirti direktorių ir priimti kitus sprendimus įmonės valdyme, nustatytus .
taip, teisingai JŪS sakote, ne savininkas, o akcininkas (vienintelis) - jis išėmė visus pinigus.
O jis turi mokėti tuos 15%, nuo išimtu pinigų ????
2 nieko_sau
kaip ir kada išsiėmė aš nežinau , jokių dok-tų nemačiau.
2003 metų balanse pinigai figuruojami.
Gal kitaip paklausiu:
ar tai normalu, kad atskaitomybėje pinigai (sąsk. ir kasoje) yra, o po pirkimo jų nebus, kaip tada tą įforminti buhalteriškai?
Paaiškink dar plačiau-kaip tai -yra ir nebus. Pinigai arba yra, arba nėra. Kasos likutis turi būti perduotas naujam kasininkui pagal aktą, kas jis bebūtų. Jei kasoje likutis skaitosi, o reliai pinigų nėra, čia jūsų įmonės naujųjų savininkų reikalas, ar jie pasirašys, kad gavo tą likutį, kurio nėra, ar ne-gal jiems tai naudinga, kad pinigų likutis būtų kasoje kuo didesnis.
sunku čia...
pats aš irgi nelabai įkertu tik pradėjau dirbti
taip suprantu: pagal likučius pinigai yra (buhalterijoje), o realiai jų sąskaitoje jau nėra.
[quote:d0a2f03460]Jei kasoje likutis skaitosi, o reliai pinigų nėra, čia jūsų įmonės naujųjų savininkų reikalas, ar jie pasirašys, kad gavo tą likutį, kurio nėra, ar ne-gal jiems tai naudinga, kad pinigų likutis būtų kasoje kuo didesnis.[/quote]
tai aš siprantų, kad čia yra gera proga legalizuoti pinigu suma, kuria lygi - pinigai kasoje, ane?
Tai jei UAB parduoda 100proc akciju, kas atleidzia senaji direktoriu ar buve akcininkai pardavimo metu ar naujieji, paskirdami nauja? Ar gali direktorius pats iseiti is darbo parases prasyma ji atleisti? Naujieji akcininkai isipareigoja keisti UAB pavadinima ir adresa ir pasilieka tam pakankamai daug laiko, kam tai daro ar tai ne kokia afera, ar per ta laika jie neprisiims paskolu ar dar ko nors ir ar nebus senieji akcininkai kalti del to? Beje ar reikia kaip nors notariskai forminti akciju pardavima, ar pirkejas su pardaveju pasiraso pirkimo -pardavimo suterti ir voskas OK?