Elektros ir elektroninės įrangos atliekos

K
klotilda 1386
2006-03-03 12:10 klotilda
Sveiki. Kiek žiūrėjau tokios temos lyg ir nebuvo. Jei buvo, labai atsiprašau.
Gal jau kas nors susidūrė su šiuo klausimu? Įmonės gaminančios ar importuojančios elektros ir elektroninę įrangą iki 2006 m. kovo 31 d. turi užsiregistruoti Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamente (RAAD). Registruodamiesi elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai turi pateikti dokumentą, įrodantį, kad jo elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas.

Iš nutarimo:
"3. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ir importuotojas, registruodamasis Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka, turi Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentui, kurio kontroliuojamoje teritorijoje yra registruota jo buveinė, pateikti vieną iš šių dokumentų, įrodančių, kad jų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas:

3.1. banko garantiją, užtikrinančią einamųjų metų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymą;

3.2. laidavimo draudimo sutartį, sudarytą elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir draudiko, užtikrinančią einamųjų metų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymą;

3.3. sutartį ar kitą dokumentą, įrodantį dalyvavimą gamintojų ir importuotojų organizacijoje (licencijuotoje organizacijoje), garantuojančioje, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, ir atitinkančioje Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016) reikalavimus;

3.4. laidavimo sutartį, sudarytą elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir šios įrangos atliekų tvarkytojo, užtikrinančią einamųjų metų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymą;

3.5. trišalę sutartį, sudarytą ne buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo, šios įrangos turėtojo ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkytojo, užtikrinančią elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymą."

Gal gali kas nors patarti nuo ko pradėti ir kur kreiptis, kad gauti reikiamą dokumentą, kad galėtų įmonė užsiregistruoti RAAD-e. O gal dar ką nors reikia prieš tai padaryti?
K
klotilda 1386
2006-03-06 08:28 klotilda
Labas rytas. Dar kartą klausiu visų. Gal kas susidūrė su šiuo klausimu, išdėstytu aukščiau? Nes aš jau gaunu sąskaitas iš kitų įmoniu ir jose atskira eilute yra išskirtas elektroninės įrangos atliekų tvarkymo mokestis. Ar aš išrašinėdama sąskaitas irgi turiu išskirti šitą mokesti? Kaip jį pasiskaičiuoti. O gal jį galėsiu skaičiuoti tik kai užsiregistruosime RAAD-e?
J
Jana2 624
2006-03-10 13:21 Jana2
Susidūriau jau su tuo, deja nieko paaiškint negaliu, nes pati pirmąsyk apie tai iš susirūpinusio direktoriaus šiandien išgirdau.Nors čia visai ne buhalterija, bet mes kaip barbės šimtadarbės viską turim žinoti, tai jei kas pasikaustęs šioje srityje, padėkit žaliuojantiems!
J
Jana2 624
2006-03-10 13:37 Jana2
Negi nėra įmonių, importuojančių elektronikos detales atstovų?Pasidalinkite patirtimi, prašom labai
K
klotilda 1386
2006-03-10 14:07 klotilda
Panašu, kad niekas neimportuoja buitinių prietaisų, televizorių, spausdintuvų, kompiuterinių detalių ir visokių kitokių elektrinių ir elektroninių niekučių. Galima registruotis i kokią asociaciją, kuri rūpinasi šiomis atliekomis, galima kreiptis į banką, dėl laidavimo dokumento. Aš dar nebandžiau niekur kreiptis. Gal kitą savaitę smile Nes be tokio dokumento neužregistruosim įmonės aplinkos ministerijoj. O reikėtų tai padaryti iki mėnesio pabaigos smile
K
klotilda 1386
2006-03-10 14:10 klotilda
Jana pasiskaitykite čia: www.am.lt/VI/index.php#a/5069
Čia rasite visus teisės aktus, susijusius su šiuo klausimu.
J
Jana2 624
2006-03-10 14:55 Jana2
Ačiū, kolege.Pasiskaitysim, ir kitą savaitę dumsim bankininkams galvos sukti.Jei tema tokia nepopuliari TAX, tai matyt ir bankininką galiu nustebinti tokiu prašymu.
K
klotilda 1386
2006-03-16 15:02 klotilda 2011-09-11 04-01
Buvau šiandien elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo seminare. Kaip ir reikėjo tikėtis, Seimas greitai išleidžia įstatymus, o jūs jau tvarkykitės kaip norit. Taigi gaunasi toks paradoksas: kad užsiregistruoti aplinkos ministerijoj, privalo įmonė pateikti ar iš banko gautą garantiją, ar laidavimo dokumentą, ar sutartį. Gal būtų ir nesudėtinga gauti tokį dokumentą, tačiau bankas, draudimo bendrovės neišduoda įmonėms tokių laidavimo dokumentų, kol nėra aplinkos ministerijos išaiškinimo rašto. Pati AM vyr. specialistė patvirtino, kad dar nėra tokio išaiškinimo, bet greitai bus. Na mums belieka laukti arba ieškoti kitų kokių nors būdų gauti dokumentą. (Lietuvoje tikriausiai kiekviena įstaiga dirba sau, nesitardama ir nederindama bendrų klausimų kartu). Bėda ta, kad užsiregistruoti reikia iki kovo 31 d. Net ir prie geriausių norų tas jau neįgyvendinama. Jeigu paraišką užsiregistruoti pateiktume šiandien, tai AM per 15 darbo dienų patikrina viską ir išduoda arba neišduoda pažymėjimo. Be to pažymėjimo nuo balandžio 1 d. gamintojai ir importuotojai tokių prekių į Lietuvos vidaus rinką išleisti negali. Pirmasis seminaras tokiu klausimu buvo šiandien. Vyr. specialistė vis kartojo, kad dabar chaosas ir jis tikriausiai dar tęsis ilgai. Ir priminė chaosą, įvedus pakuotės mokestį.

Na, aš čia tik norėjau išsipasakoti, pasidalinti problema.
J
Jana2 624
2006-03-21 13:03 Jana2
Laba diena,
matau kad tik 2 firmom lLietuvoj aktualus atliekų tvarkymas.Man iš viso, rankos ėmė svirti.Paskambinau į RAAD, ten paaiškino, kad daryti viską reikia taip, kaip parašyta įstatyme, deja jo prieš akis dabar darbuotojas neturi.Sakau tai nuo ko pradėt, jis man vėl-kaip parašyta.Kadangi tik gerb.Klotida su manim bendrauja šiuo klausimu, gal jūs išmanote nuo ko viską pradėti?
elektroninės įrangos kategorija(kurią importuojam) 9-a-stebėjimo ir kontrolės prietaisai.HELP
S
Smalsi 511
2006-03-21 13:18 Smalsi
Čia būtų stebuklas jei kas ką pasakytų. Nes šiandien Delfis rašė, kad iš 700- 800 firmų, kurios turėtų tai daryt, į RAAD kreikėsi tik 8. Iš jų Vlniuje - 4 , iš kurių dvi pateikė draudikų laidavimo raštus. Tai kokia galimybė, kad iš kelių kas nors apsilanko čia. smile
K
klotilda 1386
2006-03-21 13:25 klotilda 2011-09-11 04-02
Sveika. Dabar jums reikia apsispręsti iš kur gauti dokumentą, įrodantį, kad jūsų įmonė finansuos atliekų tvarkymą. Dokumentas gali būti:
-banko garantija;
-laidavimo draudimo sutartis, sudaryta elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir draudiko;
-sutartis ar kitas dokumentas, įrodantis dalyvavimą gamintojų ir importuotojų organizacijoje (licencijuotoje organizacijoje;
-laidavimo sutartis, sudaryta elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir šios įrangos atliekų tvarkytojo.
-trišalę sutartį, sudarytą ne buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo, šios įrangos turėtojo ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkytojo.

Dar klausimas ar jūsų įranga gali būti priskirta buityje naudojamai ar ne buityje. Jeigu toks prietaisas, kurį importuojate gali stovėti kokio nors žmogaus bute, reiškia "buityje".
K
klotilda 1386
2006-03-21 13:30 klotilda
Apskritai šis įstatymas yra tam, kad tų elektrinių prietaisų žmonės nemestų į bendrus konteinerius. Visa našta užkraunama gamintojams ir importuotojams. Pagal šį įstatymas importuotojas pardavęs per metus tokios įrangos, turėtų 15% nuo tonos surinkti ir perduoti atliekų tvarkytojams. Tokiu atveju importuotojui nereikės nieko mokėti, jei neįvykdys 2006 metų plano (15%), tai reikės susimokėti.
K
klotilda 1386
2006-03-21 13:37 klotilda
Laidavimo dokumentas ar banko garantija, ar dar koks iš tų dokumentų, tai tik garantas aplinkos ministerijai, kad įmonė įsipareigoja surinkti tas atliekas. (Aplinkos ministerijai atrodo kad čia labai paprasta smile ). Jei įmonė nesurenka tų atliekų, tai ji moka pinigėlius AM pagal tą laidavimo dokumentą. Nors ir pasakyta, kad laiduotojas turės sumokėti pinigus už įmonę, kuria laidavo, bet ir taip aišku, kad niekas nelaiduos be pinigų. Kiek girdėjau, jei nori pasiimti iš banko garantiją, tai bankas užšaldo tuos pinigus metams.
J
Jana2 624
2006-03-21 13:51 Jana2
Jooo.Aplinkos ministerija turi nerealių sugebėjimų paprastą dalyką išdėstyti taip sudėtingai,kaip tik įmanoma.
Ačiū jums,aš visai ne taip supratau tą įstatymą, diskutavom su šefu, jis vat geriau,pasirodo įsikirto.Dabar jei pagaliau suprantu gerai, esmė tokia-importuojam kažkokį kiekį pvz.stebėjimo ar kontrolės prietaisų, kuriuos teoriškai ir buityje galima naudoti, tai įsipareigojam AM sutvarkyti 15proc. nuo įsivežto kiekio tokių pačių senų prietaisų?Įsipareigojimą tvirtinam laidavimo rašt uarba įstojam į asociaciją,kur metinis mokestis ohoho koks mažas.
Norisi nusišauti durų rankena, kai viskas kraunasi ant buhų pečių.
Ačiūūūū Klotilda, labai labai labai.
S
sekretute 580
2006-03-21 13:58 sekretute 2011-09-11 04-02

Jana2 rašė: Laba diena,
matau kad tik 2 firmom lLietuvoj aktualus atliekų tvarkymas.Man iš viso, rankos ėmė svirti.Paskambinau į RAAD, ten paaiškino, kad daryti viską reikia taip, kaip parašyta įstatyme, deja jo prieš akis dabar darbuotojas neturi.Sakau tai nuo ko pradėt, jis man vėl-kaip parašyta.Kadangi tik gerb.Klotida su manim bendrauja šiuo klausimu, gal jūs išmanote nuo ko viską pradėti?
elektroninės įrangos kategorija(kurią importuojam) 9-a-stebėjimo ir kontrolės prietaisai.HELP

na kaip cia pasakius..... smile aktualios man tos elektronikos atliekos, bet tik ne importas, o atlieku surinkimas, tad.... Jums ir nepagelbesiu patarimais smile nors kaip matau, jau ir issiaiskinot smile
K
klotilda 1386
2006-03-21 13:59 klotilda 2011-09-11 04-02
15 proc. tik šiems metams ir ne nuo įvežto kiekio, bet nuo išleisto į vidaus rinką, t.y. parduoto, sunaudoto savo reikmėm, dovanoto ir t.t.
Norint duomenis teikti elektroniniu būdu galima užsiregistruoti ERA vartotoju, užpildyti prašymą ir nunešti į AM, jie suteiks slaptažodį ir t.t.
K
klotilda 1386
2006-03-21 14:06 klotilda
Dabar pateiksim AM tik numatomą kiekį, kurį planuojam šiais metais parduoti. Dėl šio kiekio ir reikia laidavimo dokumento. Metams pasibaigus reikės suskaičiuoti kiek iš tikrųjų pardavėm tonų. Jei skaičiai neatitiks (numatyto ir faktinio), laidavimo dokumentą reikės perdaryti, t.y. pakeisti. Iki kitų metų atrodo kovo 1d. turėsim AM pateikti dokumentus, kad įvykdėm planą.
J
Jana2 624
2006-03-21 14:11 Jana2
Aiskėja biski.Jūs Klotilda čia takus pramynėt mums,o tai jau visiškoj tundroj buvau..
K
klotilda 1386
2006-03-21 14:18 klotilda
Taigi, kad jokios informacijos niekur. Aš pati dar nelabai įsivaizduoju kuo čia viskas baigsis. Pridarė AM smile Vis dar tikiuosi, kad daugiau kas nors atsilieps dėl šio klausimo. Nežinau kur geriau kreiptis dėl to laidavimo dokumento. Kur kreipsitės?
L
Lapia 34
2006-03-21 14:26 Lapia
sveikos,
įdomu ar mes, prekiaujantys kompiuterine technika (nieko neimportuojame; iš didmenininkų perkame kompiuterių dalis ir iš jų surenkame kompiuterius bei monitorius) irgi turime užsiregistruoti iki kovo 31 dienos?
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui