Aleksiukas rašė: Sveiki. Artimas žmogelis paprašė padėti tvarkyti IV pagal pažymą buhalteriją. Kai perskaičiau visus VMI paaiškinimus ir taxų diskusijas tai kai kuriose vietose gaudausi mažiau nei prieš viską perskaitant.
Jei kas nors turite laiko ir užuojautos tai gal galite atsakyti (padėti) į keletą klausimų.
1. Kaip suprantu reikia pasirašyti kažkokį įsakymą apie turto grupių minimalias sumas, nuo kurių jos laikomos ilgalaikiu turtu? O ar nusidėvėjimo sąnaudas traukti į išlaidas lygiai taip pat kaip UABe? Ta prasme rašau įvedimo į eksploataciją aktą ar kažką panašaus ir nuo kito mėnesio traukiu į sąnaudas (padalinus iš metų, mėnesių, minus likutinė vertė)? Automobilio kaip suprantu negalima, o spausdintuvą kaip , kuris pirktas prieš įregistravus IV?
2.O kaip su daiktų pirkimu veiklai vykdyti kol dar nėra pajamų? Sakykime savininkas dar pajamų negavo, o pirko IT ir kitas veiklai reikalingas prekes iš savo šeimos lėšų? Tai ar nereikia pirma parodyti, kad kažkokie įnašai buvo padaryti (kažkas kaip UABe akcininko paskola). Ar tiesiog traukti dokumentus į išlaidas ir viskas?
3. Ar užtenka, kad prekių /paslaugų pardavėjai išrašomose faktūrose nurodo tik asmens vardą, pavardę ir asmens kodą? Ar būtinas adresas, kad galima būtų traukti pirkimo dokumentus į išlaidas?
4. Dar klausimas būtų toks. Kadangi veikla bus šiais metais vykdoma tik 2 savaites, pajamų tikrai bus nulis per tą laiką, o sąnaudų apie 6000, tai ar galima bus nuostolį perkelti į kitus metus? nes įkuriant IVofisą pilna visokių išlaidų kad pradėti veiklą?
5. Dar man neaišku kaip ten su bendru sutuoktinių turtu. ten kažkas minima, kad jei turtas priklauso abiems sutuoktiniams ir kiekvieno sutuoktinio dalias dydis nenustatytas, tai IV išlaidoms galima priskirti tik 50 proc. dokumente nurodytos įsigijimo vertės? Ar čia nebus kad norint priskirti 100 proc. turės būti kito sutuoktijio sutikimas (raštiškas)? Gal kas galite paaiškinti, nes ant tiek nesuprantu, kad net paklausti neturiu ko?
6. Jūsų manymu ar geriau dibti pagal pinigų apskaitos, ar pagal kaupimo principą?
Kol kas tiek. Net gėda kiek prirašiau. bet kadangi dirbu tik su UABais tai man ta individuali veikla, o ypač jos pradžia - kažkokie x failai. O dar VMI pakonsultavo, kad nuo 2010 daug kas visai keisis.
jei kas galite tai padėkite. Labai prašau. Nors po vieną klausimuką. Iš anksto dėkoju ir žemai lenkiuosi.
Man irig labai aktualūs atsakymai būtų į šiuos klausimus, gal kas žino atsakymus?
Taip pat dar man neaišku, kiek mokesčių sodrai reiktų mokėti, jei mano individualios veiklos pajamos būtų lygios 0 lt už 2010 metus?