SlavaMir rašė: Sveiki,
Esu skaitęs internete ir spaudoje ne viena informaciją, kad jeigu verslą vykdo nedidelė įmonė, kurioje mažas darbuotojų skaičius ir jos pajamos per metus neviršija 1000000,00 litų, jos pelno mokesčio tarifas yra „0“ .
Būkite malonūs – paaiškinkite profanui – ar čia tik nuomonės, ar tai yra užfiksuota norminiuose aktuose.
Trumpai čia sunku paaiškinti. Tikriausiai turėjote omeny šitą variantą -Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnis:
2) vienetų, kuriuose vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius neviršija 10 žmonių ir mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 1 milijono litų, apmokestinamojo pelno dalis, atitinkanti 25 tūkstančių litų sumą, apmokestinama taikant 0 procentų mokesčio tarifą, o likusi apmokestinamojo pelno dalis - taikant 15 procentų mokesčio tarifą, išskyrus atvejus, nustatytus šio straipsnio 3 dalyje. Ši taisyklė galioja individualioms (personalinėms) įmonėms, tikrosioms ūkinėms bendrijoms ir komanditinėms (pasitikėjimo) ūkinėms bendrijoms. (galioja nuo 2004 04 24 pagal 2004 04 13 LR įstat. Nr. IX-2120)
Komentaras
1. Individualių įmonių, tikrųjų ūkinių bendrijų ir komanditinių ūkinių bendrijų 25 tūkstančių litų per mokestinį laikotarpį apskaičiuoto apmokestinamojo pelno dalis apmokestinama taikant 0 procentų mokesčio tarifą, o likusi apskaičiuoto apmokestinamojo pelno dalis - taikant 15 procentų mokesčio tarifą, jeigu jos atitinka visas šias 3 sąlygas:
- vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius ne didesnis kaip 10 žmonių ir
- mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 1 milijono litų, ir
- neatitinka PMĮ 5 str. 3 dalyje nustatytų sąlygų.
Pavyzdys.
Pastaba. Pavyzdyje mokestinis laikotarpis sutampa su kalendoriniais metais.
1. J. Jonaičio individualios įmonės 2004 metų rodikliai atitinka PMĮ 5 str. 2 d. 2 punkte nustatytas sąlygas:
- įmonės mokestinio laikotarpio pajamos - 600 000 Lt (neviršijo 1 mln. litų),
- įmonės vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius - 5 darbuotojai,
- įmonė neatitinka PMĮ 5 str. 3 dalyje nustatytų sąlygų.
J. Jonaičio individuali įmonė 2004 metais apskaičiavo 500 000 Lt leidžiamų atskaitymų. Nuo apskaičiuoto 100 000 Lt (600 000 Lt - 500 000 Lt) apmokestinamojo pelno įmonė apskaičiuoja 11 250 Lt ((25 000 Lt x 0 proc.) + (75 000 Lt x 15 proc.)) pelno mokesčio.
2. J. Petraičio individualios įmonės 2004 metų pajamos - 800 tūkst. litų; įmonės vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius - 2 darbuotojai; tačiau įmonė atitinka vieną iš PMĮ 5 str. 3 dalyje nustatytų sąlygų, t. y. J. Petraičio žmona yra kitos individualios įmonės savininkė. Atsižvelgiant į tai, kad J. Petraičio individuali įmonė neatitinka visų PMĮ 5 str. 2 d. 2 punkte nustatytų sąlygų, todėl ši įmonė 2004 metais, apskaičiuodama pelno mokestį, negali taikyti PMĮ 5 str. 2 d. 2 punkte nustatytų pelno mokesčio tarifų. Tų metų apmokestinamajam pelnui apmokestinti turi būti taikomas 15 proc. pelno mokesčio tarifas.
3. J. Jonaičio individualios įmonės 2004 metų rodikliai atitinka tiek PMĮ 5 str. 2 d. 1 punkte, tiek 2 punkte nustatytas sąlygas:
- įmonės pajamos per mokestinį laikotarpį - 400 000 Lt (neviršija 500 tūkst. litų),
- įmonės vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius - 8 darbuotojai,
- įmonė neatitinka PMĮ 5 str. 3 dalyje nustatytų sąlygų.
J. Jonaičio individuali įmonė 2004 metais apskaičiavo 200 000 Lt leidžiamų atskaitymų.
Atsižvelgiant į tai, kad J. Jonaičio individuali įmonė atitinka visas 5 str. 2 d. 1 ir 2 punktuose nustatytas 3 sąlygas, todėl ši įmonė 2004 metais turi teisę taikyti vieną iš PMĮ 5 str. 2 d. 1 arba 2 punkte nustatytų pelno mokesčio apskaičiavimo taisyklių:
- arba apmokestinamąjį pelną apmokestinti taikant 13 proc. pelno mokesčio tarifą, arba
- 25 tūkstančius litų per mokestinį laikotarpį apskaičiuoto apmokestinamojo pelno dalį apmokestinti taikant 0 procentų mokesčio tarifą, o likusią apskaičiuoto apmokestinamojo pelno dalį - taikant 15 procentų mokesčio tarifą.
Tarkime, kad įmonė pasirenka pastarąjį variantą ir nuo apskaičiuoto 200 000 Lt (400 000 Lt - 200 000 Lt) apmokestinamojo pelno apskaičiuoja 26 250 Lt ((25 000 Lt x 0 proc.) + (175 000 Lt x 15 proc.)) pelno mokesčio.
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad įmonei, pasirinkusiai PMĮ 5 str. 2 d. 2 punkte nustatytą pelno mokesčio apskaičiavimo taisyklę, gali būti taikomos PMĮ 18 str. 3 dalies nuostatos, t. y. ji gali nusistatyti trumpesnius maksimalius nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvus, negu nustatyta PMĮ 1 priedėlyje, tik tokiu atveju, jeigu įmonė atitinka PMĮ 5 str. 2 d. 1 punkte nustatytas sąlygas.