2008-02-19 12:30
Niemand
Šiaip naudotis programa yra labai paprasta. Kiekviena forma yra atitinkamo buhalterinio dokumento duomenų atitikmuo. Jei vedat bendrojo žurnalo įrašus, tai formos laukeliuose (jų antraštėse) ir matote bendrojo žurnalo operacijai būdingus duomenis (data, turinys, analitika, korespondencijos ir t.t.) ir t.t.
Pradedant dirbti su įmone veiksmų seka tokia:
1. Susikuriat įmonę (detaliau nėra ką aiškinti, forma visiškai aiški);
2. Jei pageidaujate dirbti su tipiniu sąskaitų planu ir trumpa fin atskaitomybės forma, Duomenys\Sąskaitų planas ir mygtukas "Tipinis" sugeneruos Jums tipinį sąskaitų planą pgl. trumpą fin. atskaitomybę. Šiuo atveju tolimesni punkta Jums nėra aktualūs ir galite pradėti darbą su įmone.
3. Jei pageidaujate naudoti trumpą fin. atskaitomybės formą, bet savo sąskaitų planą, Ataskaitos\Fin. Atskaitomybės struktūra, spaudžiate "Pakrauti...", spaudžiate "Iš failo", pasirenkate failą "trump_bal.str", atsidaro trumpos balanso formos struktūra, spaudžiate "Išsaugoti...", spaudžiate "Įmonės B" ir tokiu būdu išsaugote šią struktūrą toje įmonėje. Tada kartojate tą pačią operaciją su pelno nuostolio ataskaita (failas "trump_p(n).str", mygtukas "Įmonės P(N)").
4. Jei norite susikurti savo fin. atskaitomybės struktūrą, Ataskaitos\Fin. Atskaitomybės struktūra ir kuriate pagal pridedamus struktūrų pavyzdžius (minėti aukščiau). T.y. atsidarote mano minėtus failus, pasižiūrite kokiu principu konstruojama šių ataskaitų struktūra ir ją koreguojate arba perdarote nuo nulio.
5. Susikūrus fin. atskaitomybės struktūrą, einate į Duomenys\Sąskaitų planas ir vedate savo sąskaitų planą rankiniu būdu.
Jei generavote tipinį sąskaitų planą, dauguma darbui reikalingų nustatymų jau bus nustatyti automatiškai. Jei sąskaitų planą kūrėte rankiniu būdu, kiekviename naudojamame modulyje reikės pasirinkti nustatymus.
Programoje išskiriami penki stambūs moduliai (pagal pagrindinio meniu skyrius pagrindinio lango viršuje):
1. Duomenys - apima įmonės duomenis, sąskaitų planą, kontrahentų sąrašą (pirkėjai/tiekėjai/kiti) ir bendrojo žurnalo operacijas. Specialių nustatymų jame nėra.
2. Dokumentai - apima kasos dokumentus, kasos knygą, sąskaitų - faktūrų registravimą\išrašymą, sąskaitų - faktūrų registrą, paslaugų katalogą ir formą banko sąskaitos duomenų importui iš e-bankų formatu LITAS. Modulyje naudojami specialūs nustatymai, kuriuos būtina įvesti prieš pradedant dirbti su šiuo moduliu (pagrindinės dokumentams aktualios apskaitos sąskaitos, dokumentų serijos ir PVM tarifai).
3. Turto apskaita - apima ilgalaikio turto įsigijimą, katalogą, operacijas, masines amortizacijos priskaičiavimų ir nurašymų operacijas, trumpalaikio turto (atsargų\prekių) katalogą, operacijas, gamybos kalkuliacijas. Spacialių nustatymų šiame modulyje nėra.
4. Darbuotojai - apima darbuotojų sąrašus, jų statuso istoriją, avanso ir darbo užmokesčio žiniaraščius, kitų išmokų gyventojams sąrašą ir SODROS bei GPM deklaracijas. Modulyje naudojami specialūs nustatymai, kuriuos būtina nustatyti prieš pradedant darbą su įmone (tarifai, aktualios apskaitos sąskaitos ir šventinių dienų sąrašas). Kiekvieną kartą generuojant DU žiniaraštį iššoks nustatymų langas kaip priminimas, kad Lietuvoje įstatymai, susiję su darbo santykiais, nepasižymi ypatingu stabilumu.
5. Ataskaitos - kol kas apima tik fin. atskaitomybę (generuojama automatiškai iš BŽ duomenų). Jei programa paplis, bus galima pridėti ir daugiau ataskaitų (pvz., PVM deklaraciją, prekių/paslaugų pardavimų pelningumo ataskaitas ir pan.).
ŽINOTINA:
- daugelyje formų yra lentelės, kuriose pateikiami duomenys apie tai formai būdingus apskaitos objektus (dokumentų, asmenų, operacijų sąrašai ir pan.). Paclickinus (du kartus greitai paspaudus) ant reikiamos eilutės iššoka dialogas, ką su pasirinktu objektu galima daryti.
- visai programai bendri tik švenčių sąrašas ir PVM tarifų sąrašas (t.y. šių duomenų nereikia įvedinėti kiekvienai įmonei atskirai, o jie yra bendri visoms įmonėms). Visi likę duomenys yra susieti tik su atitinkama įmone.