JVB rašė: tai cia ataskaitos ivairios pasikeite, o siaip mokesciai mokami,skaiciuojami ir deklaruojami taip pat kaip uab'e?
Pas biudžetininkus mokestinė apskaita kur kas skurdesnė nei verslo įmonėse.
Paprastai biudžetininkai moka mokesčius susijusius su darbo užmokesčių, autoriniai atlyginimais, labai atskirais atvejais biudžetininkai dar būna PVM mokėtojai.
Visas smagumas biudžete yra BIUDŽETINĖS ataskaitos, pvz. biudžeto vykdymo ataskaita (forma Nr. 2), kurioje išleistas lėšas klasifikuosite pagal planą, faktiškai išlaistas lėšas (kasinės išlaidos) toliau dar jos skirstomos pagal programas ir išlaidų straipsnius t.y. funkcinę ir ekonominę klasifikaciją. Va biudžetinė apskaita man tikras "malonumas".
Toliau vedate ir finansinę apskaitą, t.y. buhalterinę apskaitą tvarkote taip kaip nustato VSAFAS (juos rasite nuorodoje, kur kolega įdėjo). Ir svarbiausia yra buhalterinę apskaitą tvarkyti taip, kad iš karto būtų galima suformuoti ir finansines ir biudžetines ataskaitas.
Dar kitas biudžetininkų džiaugsmas (ypač tose, kur visa buhalterija - vienas asmuo) - biudžeto planavimas. Teks užpildyti visą masę sąmatų ir kitokių lentelių.
Dar begalinis papildomų (niekur nereglamentuotų) ataskaitėlių pateikimas įvairioms ministerijoms departamentams, steigėjui ir pan.
Nepamiškime visagalės ir teisingosios statistikos.
Taigi va tokie džiaugsmai ir reikalai.
O buhalterinę apskaitą vesti galima išmokti, bet kokios nuosavybės formos įmonėse, tik reikia kelių pamatinių dalykų:
1. noro;
2. sugebėjimų;
3. užsispyrimo.
taigi negalima vienareišmiškai sakyti, kad ten lengviau ten sunkiau. atsakingai reikia dirbti visur.