minimalūs UAB mokesčiai

O
orangutan 9
2011-11-30 23:56 orangutan
Sveiki,

noriu įsteigti UAB, kuri teiks elektronines paslaugas (interneto svetainė). Būsiu vienintelis darbuotojas. Norėčiau patikslinti, kokius mokesčius reikės mokėti:

Pelno mokestis - 15% (kai pelnas > 500.000 Lt) arba 5% (kai pelnas < 500.000 Lt)

PVM - 21% (kai pelnas > 100.000 Lt) arba 0% (t.y., NE PVM mokėtojas, kai pelnas < 100.000 Lt)

+ mokesčiai už atlyginimą (GPM 15%, VSD 30,7%, PSD 3%, į gar. fondą 0,1%).

Ar tai reiškia, kad jeigu uždirbsiu iki 100.000 Lt per metus ir paskirsiu sau ir buhalteriui minimalų atlyginimą, tai turėsiu sumokėt tik 5% pelno mokestį + mokesčius iš minimalaus atlyginimo sau ir buhalteriui? Ir tada galėsiu visą pelną iš įmonės sąskaitos pervesti į savo asmeninę sąskaitą? Ar nuo tokios operacijos dar reikės sumokėti kažkokį mokestį?
C
Colop 13604
2011-12-01 00:08 Colop

orangutan rašė:
Sveiki,

noriu įsteigti UAB, kuri teiks elektronines paslaugas (interneto svetainė). Būsiu vienintelis darbuotojas. Norėčiau patikslinti, kokius mokesčius reikės mokėti:

Pelno mokestis - 15% (kai pelnas > 500.000 Lt) arba 5% (kai pelnas < 500.000 Lt)

PVM - 21% (kai pelnas > 100.000 Lt) arba 0% (t.y., NE PVM mokėtojas, kai pelnas < 100.000 Lt)

+ mokesčiai už atlyginimą (GPM 15%, VSD 30,7%, PSD 3%, į gar. fondą 0,1%).

Ar tai reiškia, kad jeigu uždirbsiu iki 100.000 Lt per metus ir paskirsiu sau ir buhalteriui minimalų atlyginimą, tai turėsiu sumokėt tik 5% pelno mokestį + mokesčius iš minimalaus atlyginimo sau ir buhalteriui? Ir tada galėsiu visą pelną iš įmonės sąskaitos pervesti į savo asmeninę sąskaitą? Ar nuo tokios operacijos dar reikės sumokėti kažkokį mokestį?




Pelno iš įmonės į asmeninę sąskaitą taip lengvai nepervesite :) Visi geri dalykai apmokestinami šiais laikais :)

Nors temą ir sukūrėte be klaidų ir idealiai... bet jos visgi nereikėjo. Turėjome labai panašių jau temų, kadangi ne Jūs pirmasis Lietuvoje domitės UAB išlaikymu, mokesčiais.

Galite paskaitinėti šiose temose :
tax.lt/temos/15085-koks-yra-minimalus...
tax.lt/temos/15049-uab-minimalus-egzi...
tax.lt/temos/17193-individuali-veikla... (čia minima ir apie uab).
tax.lt/temos/14554-visi-uab-mokesciai
tax.lt/temos/12107-mokesciai-uab-e-ku... (principas tiks ir jums).


Ateityje naudokitės paieška....
Klausimus uždavinėkite jau esamose temose...
Naujas temas kurkite tik tada, kai įsitikinate kad norimos temos ar panašios temos , kokios Jums reikia - nėra. smile smile
O
orangutan 9
2011-12-01 22:49 orangutan
Sveiki,

ačiū už atsakymą :) Perskaičiau jūsų siūlomas temas, bet neradau jokios informacijos apie mokesčius už lėšų pervedimą iš įmonės į savo asmeninę (savininko/akcininko) sąskaitą. Paieškoj nieko tinkamo nerandu. Net nežinau, kaip suformuluoti paieškos raktažodžius šiam klausimui...

Šiuo metu dirbu pagal IV pažymą, bendri mokesčiai apie 17%. Bet bijau, kad į IV busimi klientai gali pažiūrėti kaip į nerimtą "kontorą". Todėl domiuosi apie UAB.

P.S. kurti naujas temas, mano manymu, nėra blogai :) Nes mokesčių informacija greitai pasensta, o klaidinga informacija yra dar blogiau, negu jokios informacijos.

Keista, kad neegzistuoja svetainės, kur viename puslapyje būtų trumpai surašyti VISI dabartiniai mokesčiai. Tenka valandų valandas ieškoti internete, ir vis tiek randi ne viską, o tik informacijos gabalus...
Cha-cha Cha-cha 5529
2011-12-02 09:29 Cha-cha

orangutan rašė:
Sveiki,

ačiū už atsakymą :) Perskaičiau jūsų siūlomas temas, bet neradau jokios informacijos apie mokesčius už lėšų pervedimą iš įmonės į savo asmeninę (savininko/akcininko) sąskaitą. Paieškoj nieko tinkamo nerandu.


Įmonės uždirbtą pelną galėsite persivesti sau tik pasibaigus mokestiniams metams, po finansinės atskaitomybės patvirtinimo. Toks pelnas vadinamas dividendų išmokėjimu. Šiuo metu jis apmokestinamas 20 proc. gyventojų pajamų mokesčiu.
Beje, skaičiuodami PVM ribą (100 000) atskaitos taškas bus ne pelnas, o visos jūsų gautos pajamos. Nors galima PVM mokėtoju registruotis ir anksčiau. Jeigu paslaugas teiksit įmonėms, jos labiau mėgsta draugauti su PVM mokėtojais..
SODROS mokestis nuo atlygynimo sumoje sudarys 39.98 proc. (t.y darbdavys iš atlyginimo priskaičiuoja 30.98 proc., iš darbuotojo išskaičiuoja 9 proc.)
Rainis Rainis 15057
2011-12-02 10:03 Rainis

orangutan rašė:
Sveiki,

noriu įsteigti UAB, kuri teiks elektronines paslaugas (interneto svetainė). Būsiu vienintelis darbuotojas. Norėčiau patikslinti, kokius mokesčius reikės mokėti:

Pelno mokestis - 15% (kai pelnas > 500.000 Lt) arba 5% (kai pelnas < 500.000 Lt)

PVM - 21% (kai pelnas > 100.000 Lt) arba 0% (t.y., NE PVM mokėtojas, kai pelnas < 100.000 Lt)

+ mokesčiai už atlyginimą (GPM C VSD 30,7%, PSD 3%, į gar. fondą 0,1%).

Ar tai reiškia, kad jeigu uždirbsiu iki 100.000 Lt per metus ir paskirsiu sau ir buhalteriui minimalų atlyginimą, tai turėsiu sumokėt tik 5% pelno mokestį + mokesčius iš minimalaus atlyginimo sau ir buhalteriui? Ir tada galėsiu visą pelną iš įmonės sąskaitos pervesti į savo asmeninę sąskaitą? Ar nuo tokios operacijos dar reikės sumokėti kažkokį mokestį?


Patikslinu: pelno mokestis yra 15 procentų, kai PAJAMOS viršija 500 000 Lt.
Tas pats ir PVM - pajamos viršija 100 000 Lt.
Pelnas skaičiuojamas tik pasibaigus finansiniams metams, tada iš visų pajamų atimamos visos išlaidos.
Mokesčiai nuo atlyginimo irgi ne visai tokie, kai jau skaičiuosite juos, pasitikslinsite.
Jūs norėsite kas mėnesį "atliekamus" pinigus persivedinėti sau. kaip ir rašė Colop, UAB'e tai ne taip paprasta. Jūs galite išsiimti pinigų įvairioms ūkinėms išlaidoms - pirkimams, kitiems mokėjimams. Bet jei reguliariai pinigus pervedinėsite ir už jų panaudojimą įmonės reikmėms neatsiskaitinėsite - mokesčių administratorius traktuos tai kaip su darbo santykiais susijusias pajamas ir atitinkamai apmokestins.
O pinigai iš UAB gali būti išimami tik kaip dividendai. Jie gali būti išmokami tik pasibaigus metams, paskirsčius pelną, suformavus privalomąjį rezervą. Dividendai apmokestinami 20 procentų GPM tarifu, ir AVANSU nemokami.
artas71 artas71 12028
2011-12-02 10:15 artas71

Rainis rašė:
... dividendai.. AVANSU nemokami.


Kol kas. 2012 gal bus ir mokami..
O
orangutan 9
2011-12-02 12:46 orangutan
Ačiū visiems už atsakymus!

Mano paskaičiavimais bendri mokesčiai, jeigu visą pelną išėminėsiu kaip dividendus, būtų apytiksliai tokie:

pajamos iki 100kLt: 5% (PM) + 0.95*20% (dividendų GPM) = ~24%
pajamos iki 500kLt: 5% (PM) + 21% (PVM) + 0.74*20% (dividendų GPM)= ~ 41%
pajamos virš 500kLt: 15% (PM) + 21% (PVM) + 0.64*20% (dividendų GPM)= ~ 49%

Jeigu pelną išėminėsiu kaip DU (~40%), tai mokesčiai apytiksliai būtų tokie:

pajamos iki 100kLt: 5% (PM) + 0.95*40% (DU) = ~43%
pajamos iki 500kLt: 5% (PM) + 21% (PVM) + 0.74*40% (DU)= ~ 55.6%
pajamos virš 500kLt: 15% (PM) + 21% (PVM) + 0.64*40% (DU)= ~ 61.6%

Reiškia, išimant pelną kaip dividendus bendri mokesčiai mažesni, nei išimant kaip DU.

P.S. Išeina, kad UAB mokesčiai kur kas didesni, nei dirbant pagal IV pažymą... + daug vargo su apskaita...
R
ronnna 61
2011-12-02 13:32 ronnna
Jeigu atlyginimas viršija 1050 LT, galima per komandiruotpinigius išsiimt, tvarkingai viską susiforminus - tada komandiruotpinigiai neapmokestinami.
R
ronnna 61
2011-12-02 13:33 ronnna
O dirbdamas su pažyma niekada nebūsi patrauklus kaip verslo vienetas klientams, plius ribojamos išorės finansavimo galimybės.. Žodžiu, aišku, viskas priklauso nuo situacijos, nuo darbo tikslų, nuo veiklos..
O
orangutan 9
2011-12-02 17:37 orangutan

ronnna rašė:
O dirbdamas su pažyma niekada nebūsi patrauklus kaip verslo vienetas klientams


Mano klientai bus įmonės, kurioms teiksiu internetinės reklamos paslaugas. Manau, klientui svarbiau paslaugų kokybė ir jų kaina, negu kas tas paslaugas teikia - individualus asmuo ar įmonė. Nejaugi įmonė persigalvos užsakinėti mano paslaugą vien dėl to, kad ją vykdo individualus asmuo, o ne įmonė? Ar įmonei yra kažkokia tai rizika užsakant iš asmens, dirbančio pagal IV pažymą?

Dar toks klausimas: ar įmonėms-klientams yra koks nors skirtumas finansine prasme, ar jie gauna sąskaitas faktūras su PVM ar be PVM (jei nesu PVM mokėtojas)? Pvz., jeigu paslauga kainuoja 100 Lt be PVM, arba 121 Lt su PVM, tai jiems apsimoka pirkti be PVM?

Dalia29 Dalia29 12616
2011-12-02 17:49 Dalia29

orangutan rašė:
Perskaičiau jūsų siūlomas temas, bet neradau jokios informacijos apie mokesčius už lėšų pervedimą iš įmonės į savo asmeninę (savininko/akcininko) sąskaitą. Paieškoj nieko tinkamo nerandu. Net nežinau, kaip suformuluoti paieškos raktažodžius šiam klausimui...


Nesivarginkit su paieška. Tokių mokesčių paprasčiausiai nerasite.
Įdomi ten schema pasiūlyta su komandiruotėm, sorry, bet tas pasiūlymas juokingas. Šiaip komandiruotė- tai kažkur išvykimas. O tai ir bilietai, ir nakvynė smile Ir komandiruotės TIKSLAS.
Dalia29 Dalia29 12616
2011-12-02 17:51 Dalia29

orangutan rašė:

Mano klientai bus įmonės, kurioms teiksiu internetinės reklamos paslaugas. Manau, klientui svarbiau paslaugų kokybė ir jų kaina, negu kas tas paslaugas teikia - individualus asmuo ar įmonė. Nejaugi įmonė persigalvos užsakinėti mano paslaugą vien dėl to, kad ją vykdo individualus asmuo, o ne įmonė? Ar įmonei yra kažkokia tai rizika užsakant iš asmens, dirbančio pagal IV pažymą?


Kadangi tai paslauga ir pakankamai specifinė, manau, jei susirasite klientų, tikrai problemų neturėsite.
O UAB dar neregistruokite, nes matau, kad nekas išeis...
P
Pet1kfp 8
2011-12-03 15:53 Pet1kfp 2011-12-03 15-56
Sveiki,
Noriu perklausti. Jeigu buvo suskaiciuota, kad mokesciu vienan zmogui yra 56 lt per menesi, tai yra dirba direktoriu 0,25 etato. O jeigu direktorius dirba naujame uab tuos 0,25 etato o dar dirba kitame darbe kur yra darbuotojas, tai kokius mokesciu uab jam nereikes moketi? Beje, ar uab netaps antraeile darboviete, nes juk DU yra mokamas, tai ar nepadideja mokesciai nuo antraeiles darbovietes?
Vis dar likau nesuprates su buhalteriu, kam man ji samdyti jei veiklos nebus pirmus menesius? sakykime transporto ir prekiu pavyzdziu pirkima galiu suforminti ir pats, ar buvo kas nesamde buhalterio uzkart? Ar visi butinai eina i buhalterines apskaitos firmas? Ar buvo kas nubaustas uz buhalterio neturejima pradzioje veiklos?

Aciu
C
Colop 13604
2011-12-03 19:04 Colop

Pet1kfp rašė:
Sveiki,
Noriu perklausti. Jeigu buvo suskaiciuota, kad mokesciu vienan zmogui yra 56 lt per menesi, tai yra dirba direktoriu 0,25 etato. O jeigu direktorius dirba naujame uab tuos 0,25 etato o dar dirba kitame darbe kur yra darbuotojas, tai kokius mokesciu uab jam nereikes moketi? Beje, ar uab netaps antraeile darboviete, nes juk DU yra mokamas, tai ar nepadideja mokesciai nuo antraeiles darbovietes?
Vis dar likau nesuprates su buhalteriu, kam man ji samdyti jei veiklos nebus pirmus menesius? sakykime transporto ir prekiu pavyzdziu pirkima galiu suforminti ir pats, ar buvo kas nesamde buhalterio uzkart? Ar visi butinai eina i buhalterines apskaitos firmas? Ar buvo kas nubaustas uz buhalterio neturejima pradzioje veiklos?

Aciu


nelabai supratau ką klausėte, bet bent iš dalies atsakysiu
Kad ir kiek darboviečių bebūtų - kiekvienoje yra nuskaičiuojama tam tikra dalis mokesčių.
Dirbant pagal dvi ar daugiau darbo sutarčių yra taikommi darbo laiko tokie apribojimai :

144 straipsnis. Darbo laiko trukmė
1. Darbo laikas negali būti ilgesnis kaip keturiasdešimt valandų per savaitę.
2. Kasdieninė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Išimtis gali nustatyti įstatymai, Vyriausybės nutarimai ir kolektyvinės sutartys.
3. Maksimalus darbo laikas, įskaitant viršvalandžius, per septynias dienas neturi viršyti keturiasdešimt aštuonių valandų.
4. Tam tikrų kategorijų (gydymo, globos (rūpybos), vaikų auklėjimo įstaigų, energetikos, ryšių specializuotų tarnybų bei avarijų likvidavimo specializuotų tarnybų ir kitų tarnybų, dirbančių nepertraukiamo budėjimo režimu) darbuotojams, budėtojams patalpose darbo laikas gali būti iki dvidešimt keturių valandų per parą. Tokių darbuotojų vidutinis darbo laikas per septynių dienų laikotarpį neturi viršyti keturiasdešimt aštuonių valandų, o poilsio tarp darbo dienų laikas privalo būti ne trumpesnis kaip dvidešimt keturios valandos. Tokių darbų sąrašą tvirtina Vyriausybė.
5. Darbuotojų, dirbančių ne vienoje darbovietėje arba vienoje darbovietėje, bet pagal dvi ar daugiau darbo sutarčių, darbo dienos trukmė negali būti ilgesnė kaip dvylika valandų.

Ir niekam nesvarbu ar ten darbuotojas dirbs 6 įmonėse po valandą kasdien . direktoriaus pareigose , ar valytojos pareigose. Direktorius toks pats darbuotojas kaip ir visi. Jam duodama darbo sutartis, ir į darbą :)

Tas pats ir su buhalteriu. įstatymuose aiškiai nurodyta, kad apskaitą tvarkantį asmenį ar įmonę privaloma turėti.

VISIŠKAI NESUPRANTU KAM KURTI UAB, JEI PIRMUS DU MĖNESIUS NEBUS VEIKLOS JOKIOS.
Juk deklaracijas net ir nulines teks teikti.
Kad nėra veiklos - tai dar nereiškia, kad nebus popierių.
Buhalteris yra privalomas, nes :


Buhalterinės apskaitos įstatymas
10 straipsnis. Apskaitos tvarkymas

1. Ūkio subjekto apskaitą tvarko:
1) ūkio subjekto struktūrinis padalinys arba vyriausiasis buhalteris (buhalteris);
2) pagal sutartį apskaitos paslaugas teikianti įmonė.

2. Valstybės ir savivaldybės įmonių apskaita tvarkoma šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta tvarka.
3. Biudžetinių įstaigų apskaita tvarkoma šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta tvarka arba centralizuotai.
4. Individualios įmonės apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti tos įmonės savininkas.
5. Ūkininko ūkio apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti pats ūkininkas arba ūkininko partneriai.
6. Gyventojo, kuris verčiasi individualia veikla, apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti pats gyventojas.
C
Colop 13604
2011-12-03 19:09 Colop

Pet1kfp rašė:
....
Vis dar likau nesuprates su buhalteriu, kam man ji samdyti jei veiklos nebus pirmus menesius? sakykime transporto ir prekiu pavyzdziu pirkima galiu suforminti ir pats, ar buvo kas nesamde buhalterio uzkart? Ar visi butinai eina i buhalterines apskaitos firmas? Ar buvo kas nubaustas uz buhalterio neturejima pradzioje veiklos?

Aciu


Mano nuomone, buhalteris yra ne tam, kad surašytų sąskaitą ar pirkimo pardavimo sutartį.

Ne visi eina į buhalterines firmas. Kiti įdarbina buhalterį pagal darbo sutartį 1 valandai per savaitę , bent jau kad atsakytų į iškilusius klausimus ir apsaugotų direktorius nuo klaidų privėlimo.

Nes vėliau , apleistos buhalterijos tvarkymas kainuos daug.

Manau pačioje pradžioje gali neturėti buhalterio. Bet tas laikas manyčiau turėtų būti protingas. Protą suvokiame visi skirtingai ... smile
P
Pet1kfp 8
2011-12-04 06:40 Pet1kfp
Atsiprašau už neaiškų paklausimą.
Jei yra įdarbintas firmoje direktorius 1 val per dieną ir 21 d.d. tai per mėnesį mokesčių gaunasi 56 LT.
Su sumine darbo laiko apskaita supratau, kad 12 h per dieną, o kaip gaunasi su metine sumine apskaita, juk negalima dirbti kiekvieną dieną po 12h. Per savaitę kiek pamenu buvo 48 h ar jau pasikeitė kas?
Man rodos, kad jeigu vienoje darbovietėje jau sumokėjau mokesčius, nuo antrosios kai kurių mokėti nebereikia, ar aš klaidingai įsivaizduoju? Tiksliai nepamenu, bet man rodos ar PSD nebesidubliuoja?

Dėl veiklos vykdymo, ji yra specifinė ir tiesiog reikia laiko įsivažiavimui, todėl ir nėra numatoma jokia finansinė veikla pirmus mėnesius.


Ačiū
amadina22 amadina22 19757
2011-12-04 09:04 amadina22 2024-02-27 11-53
Atlyginimo skaičiuoklė

Čia yra atlyginimų skaičiuoklė.
Vienoje darbovietėje galima taikyti NPD, bet jei dirbama keliose darbovietėse, tai geriau netaikyti, jei bus permokėtas GPM tai bus galima susugrąžinti pateikus metinę deklaraciją
Visose darbovietėse išskaičiuojami vienodi mokesčiai
C
Colop 13604
2011-12-04 14:28 Colop

Pet1kfp rašė:
Atsiprašau už neaiškų paklausimą.
Jei yra įdarbintas firmoje direktorius 1 val per dieną ir 21 d.d. tai per mėnesį mokesčių gaunasi 56 LT.
Su sumine darbo laiko apskaita supratau, kad 12 h per dieną, o kaip gaunasi su metine sumine apskaita, juk negalima dirbti kiekvieną dieną po 12h. Per savaitę kiek pamenu buvo 48 h ar jau pasikeitė kas?
Man rodos, kad jeigu vienoje darbovietėje jau sumokėjau mokesčius, nuo antrosios kai kurių mokėti nebereikia, ar aš klaidingai įsivaizduoju? Tiksliai nepamenu, bet man rodos ar PSD nebesidubliuoja?

Dėl veiklos vykdymo, ji yra specifinė ir tiesiog reikia laiko įsivažiavimui, todėl ir nėra numatoma jokia finansinė veikla pirmus mėnesius.


Ačiū



Laba diena,
Net jei galvojate, kad pirmus kelis mėnesius nebus jokio darbo - buhalterį geriau turėkite.... juk tai tik 2 mėnesiai. Ir Jūs jau būsite ramūs, kad viskas padaryta. Sudeklaruota.

Dėl PSD , taip jau yra.... nu ir nelabai sąžiningai.. bet taip jau yra - kiek darbų turite - tiek ir bus nuskaičiuota...
(nors realiai - tai tikrai nesąžininga.. nes poliklinikoje skiepai bus vienodos kokybės tiek tam, nuo kurio mokesčiai nuskaičiuojami buvo nuo vienos darbo sutarties, tiek nuo to, nuo kurio mokesčiai buvo nuskaičiuoti nuo 5 darbo sutarčių).

o kokie bus mokesčiai už direktorių, dirbantį 1 val. per dieną... priklausys ir nuo nustatyto vienos valandos atlyginimo.

Kai kurie direktoriai už valandą gauna 100 litų... kai kurie 5 litus :) smile
Dalia29 Dalia29 12616
2011-12-04 16:13 Dalia29

Pet1kfp rašė:

Man rodos, kad jeigu vienoje darbovietėje jau sumokėjau mokesčius, nuo antrosios kai kurių mokėti nebereikia, ar aš klaidingai įsivaizduoju? Tiksliai nepamenu, bet man rodos ar PSD nebesidubliuoja?


O sakote, kad jums nereikia finnasininko pagalbos... Juk neturite elementarių šios srities žinių.
C
Colop 13604
2011-12-04 16:21 Colop

Dalia29 rašė:

Pet1kfp rašė:

Man rodos, kad jeigu vienoje darbovietėje jau sumokėjau mokesčius, nuo antrosios kai kurių mokėti nebereikia, ar aš klaidingai įsivaizduoju? Tiksliai nepamenu, bet man rodos ar PSD nebesidubliuoja?


O sakote, kad jums nereikia finnasininko pagalbos... Juk neturite elementarių šios srities žinių.



Nieko baisaus. Apleistą buhalteriją daug pelningiau tvarkyti , nes įkainiai didesni :) smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui