Mykah rašė:
Sveiki. Norėjau paklausti dėl MB apskaitos ir deklaracijų teikimo. Žinau, kad pagal Mažųjų bendrijų įstatymą (23 straipsnį) MB turi pateikti metinę finansinę ataskaitą registrų centrui už finansinius metus. Taip pat žinau, kad pasibaigus finansiniams metams turi būti pateikima PLN204 pelno mokesčio ataskaita ir jis sumokamas ir kas mėnesį (jeigu MB yra VMI mokėtoja) turi būti teikiama FR0600 ataskaita.
Ar egzistuoja dar kokios nors ataskaitos ar formos, kurias turi teikti mažosios bendrijos ?
Sveiki. Viskas priklauso nuo įmonės veiklos, ir ar turi įmonė Nekilnojamo turto(NT mokestis), ar naudojamas kuras(taršos mokestis). Jei išsimoka išmokas MB narys ar vadovas, teikiamos deklaracijos(metinė GPM312), jei parama teikiama, yra forma ataskaita, jei paskolų yra vėl teikiama. Yra be galo daug formų, tik atsirinkti reikia pagal tai kas pas jus vyksta.
Visa apskaitos vedimo, formų naudojimo, turto naudojimo, pinigų apskaitos ir t.t tvarka įforminama MB narių (ir ar susirinkimo)įsakymais, sprendimais.,
Į Registrų centrą metiniame Aiškinamajame rašte būtina pažymėti pagal kokius standartus tvarkote ir pagal tai yra atskiros ataskaitos į RC teikiamos.