2003-09-25 11:04
odisejas
2011-09-11 03-14
Kadangi mūsų pačių viena iš įmonių verčiasi buhalterinės apskaitos paslaugomis, galiu atsakyti į kai kuriuos klausimus:
Jei galvojate, kad galima dvi buhalteres pakeisti viena gera audito ar buhalterinių paslaugų įmonės darbuotoja, tai mažai realu. Jei tos dvi buhalterės sąžiningai dirba, o ne kavą geria visą dieną, tai viena audito įmonės darbuotoja su darbu nesusitvarkys. Kaina už tokias paslaugas bus daugmaž panaši kaip mokate dviem buhalterėm, susitaupys tik darbo vietų įrengimas, programinės įrangos išlaidos, pajamų ir sodros mokesčiai. Vistiek įmonėje turės būti žmogus, kuris ruoš pagrindinius įmonės finansinius dokumentus, išrašys sąskaitas-faktūras, , darbo laiko apskaitos žiniaraščius, darbo sutartis.
Šiuo metu nė viena draudimo įmonė nedraudžia buhalterinių paslaugų įmonių civilinės atsakomybės. Auditorių civilinė atsakomybė yra draudžiama, bet audito licenziją turinčių įmonių paslaugų kainos labai didelės.
Buhalterinių paslaugų sutartyje aptariama, kokius dokumentus kuri pusė ruošia ir iki kada pateikia. Bet jei norit žinoti teisybę, tai beveik neįmanoma įrodyti, kuri pusė kalta dėl apskaičiavimų klaidų, nes buhalterinių paslaugų įmonė galėtų pasakyti, kad negavo kažkokių dokumentų, o užsakovas gali teigti, kad perdavė. Paprastai jokie perduodamų dokumentų sąrašai nedaromi, nes tai užimtų daugiau laiko nei pats buhalterijos tvarkymas. Buhalterinių paslaugų įmonė paprastai paruošia pvz. PVM deklaraciją, perduoda įmonės darbuotojams pasirašyti, o pvz. įmonės direktorius pakeičia skaičius ir nuneša deklaraciją į VMI. Ir kaip įrodyti, kas tokius skaičius įrašė?
Ir galų gale už įmonės veiklą paprastai atsako direktorius, kaip blogai organizavęs įmonės valdymą. Tokia VMI, FNTT ir kitų panašių tarnybų praktika.
Ir kai renkatės buhalterinių paslaugų įmonę, paklauskite, kiek įmonių jie aptarnauja. jei pasakys, kad kokia 40-50, bėkite nuo jų kuo toliau. Kaip sako rusai, "zhadnost' frajera sgubila", prisiima daugybę mažų įmonių po 300-500 litų už apskaitos vedimą, o po to 23-24 dieną kai jiems suneša visos įmonės dokumentus PVM deklaracijų paruošimui, tai baigiasi pavėluotais deklaracijų pridavimais ir skaičiavimo klaidomis.