artas71 rašė: Vis tik postas skirtas man. Net ir neturint nepadoriai modifikuotos sistemos, pavyksta iš spręsti apskaitos rebusus
(pavyzdžiai temoje
tax.lt/postp116103.html)
Manau, kad atėjo tie laikai, kai pakankamai tiksliai bei aiškiai apibrėžti veiksmų procesai, aiškiai apibrėžtos funkcijos ir priėjimo prie informacijos bei jos valdymo ribos leidžia optimizuoti sistemos įsigijimo išlaidas bei išvengti komercinės info nutekinimo. Todėl pirkimo "visko visiems" laikai praėjo. Su kuo jūs ir sutinkant.
Valio, turėkit ir Mersedesą ir naujausią telefoną, tačiau įsigijimai turi atitikti įmonės galimybes. Nemanau, kad realu artimiausiu metu pasiekti bent 5 proc. išlaidų apskaitos programai lygį. Pripažįstu, investuota mūsų įmonės atveju mažokai ( apie 0,24% pajamų) - manau reikėtų dar pusės tiek, tačiau tai 10 kart mažiau už vidut. lygį. Lemia ir įmonės veiklos specifika ( ne, nesam "Dujotekana" su 10 darbuotojų ir pusės milijardo apyvarta
) . Yra ir teigiamų aspektų, kurių pagalba pavyko sumažinti išlaidas programai. Tai mokymai- investuotas litas į mokymus sumažina per metus bent 3 Lt išlaidų konsultacijom bei papildomiems darbams. Čia yra konkrečiu atveju, nes priklauso nuo apskaitos sitemos atvirumo ir lankstumo - esant sisitemai pakankamai uždarai, taupymas nepavyks. Daugiausia ekonomijos ataskaitų kūryboje, kuo jūsų aptarnaujama programa negalėjo bent jau prieš 1,5 pasigirti(tiesa, laikai keičiasi).
Jūsų užimama pozicija dėl reklamos apie savo produktą neskleidimo pagirtina, ir pasisakymuose nuomonė bus visada gerbiama, jeigu jos išsakymo tikslas nebus oponento menkinimas.
Jūs neteisingai menę supratote. Aš nesakiau, kad esu už galimybę rinktis modulius, funkcijas ir jų realizacijos metodus įmonei, o ne darbo vietai.
Pabandysiu detaliau paaiškinti savo poziciją.
Be abejo yra vietų, kur taip sutaupyti galima. Pavyzdžiui sandėlininkui vargu ar prireiks banko modulio. Tačiau apibrėžti iš anksto koks funkcionalumas kam ir kada bus reikalingas beveik neįmanoma. Pavyzdžiui, aš esu pardavimo vadybininkas. Man paskambino klientas, kurį aš priskiriu prie strateginių klientų grupes. Jis pasiteiravo dėl savo užsakymo būklės. Aš norėjau įeiti į tiekimo modulį, bet nesugebėjau. Po pusvalandžio modulis atsilaisvino, ir aš, sužinojęs reikiamą informaciją, jam perskambinau. Kita karta jis man paskambino ir paklausė ar mes turime sandėlyje tokių ir tokių prekių, nes jam skubiai reikėjo. Aš norėjau pažiūrėti, bet sandėlininkas formavo pajamų orderius ir aš negalėjau įeiti. Po valandos jis perskambino, bet sandėlio modulis vis dar buvo užimtas. Rezultate, primenu, jam reikėjo skubiai, jis įsigijo prekes iš mano konkurentų, ir dėl to, kad jie visada gali atsakyti į klausymą ką jie turi sandėlyje ir visada tiksliai žino jo užsakymo būklę, ir kainos pas mus daugmaž panašios perėjo pas jį. T.y. aš praradau strateginį klientą ir šefas man davė ..... Aš užmuščiau ir tą žmogų, kuris ant manęs sutaupė ir tą kūrėją, kuris sugalvojo tokią kainodaros politiką.
Išvada: niekada nežinai kam rytoj prireiks kokio funkcionalumo.
Ką daryti?
Taigi: šiame pavyzdyje mes turime sandėlininką, kuris dirba su sandėlio moduliu ir vadybininką, kuris turi kartais į jį nueiti. Prie jų galime priskirti žmogų, atsakantį už tiekimus, kuriam taip pat kartais reikia nueiti į sandėlio modulį ir direktorių, kuris galbūt taip pat kartais pažiūri likučius.
Iš kitos pusės sandėlininkas pastoviai dirba su savo moduliu, o likusieji tik kartais pažiūri į jį. Ar sąžininga imti vienodas sumas (pvz. po 200Lt už darbo vietą) už galimybę jiems naudotis sandelio moduliu? Be abejo ne! Bet jis reikalingas visiems! Daug sąžiningiau paimti 250Lt už galimybę visiems naudotis sandėlio modulių. Būtent taip aš ir manau. Reikia paimti truputi (būtent truputi) daugiau ir leisti visiems dirbti su moduliu. Man, kaip kūrėjui, tikrai neskauda galva dėl to, kad kelį darbuotojai kartais nueina į tą modulį, tegul eina, ir pinigų dydelių aš už tai nepaimsiu.
Tokia yra mano pozicija. Aš suprantu, kad Jūsų yra kitokia, aš jus neperkalbėsiu ir jus neperkalbėsite manęs. Taigi tegul visi lieka prie savo nuomonės ir užbaigiam šią diskusiją.
Aš siekiu išvengti kalbų apie „mano sistemą“ bet Jūs pastoviai apie ją man rašote, todėl negaliu neatsakyti.
Dėl ataskaitų jus klystate. Galimybė užsakovams patiems formuoti bet kokias ataskaitas (ne tik finansines) yra ir visada buvo. Kaip yra ir buvo galimybė patiems formuoti bet kokius žinynus, dokumentų tipus, aprašinėti tarp jų ryšius ir t.t. Trumpai tariant kurti bet kokius papildomus modulius ar modifikuoti esamus. Gal jums to tiesiog neparodė, ar jus mane su kažko painiojate.
O kainų politiką pas mus paprasta: mes visiškai neimame pinigų už darbo vietas. Užsakovas gali diegti jų kiek nori ir diegti bet kokiame kompiuteryje bet kokius įsigytus modulius nemokėdamas daugiau nei cento, nes mes norime, kad visi, kam bet kiek reikia, galėtu dirbti sus sistemą. Patys moduliai taip pat yra pigūs, nes mes norime, kad įmonė pirktu jų ko daugiau. Produkto pirkimo licencija priklauso nuo dokumentų apyvartos. T. y. licencija suteikia užsakovui galimybę įvesti į sistemą tam tikrą dokumentų kiekį per mėnesį (licencija suteikiama ne mėnesiui, o visam gyvenimui): 5000, 15000, 60000 ir pan. Gerai tai ar blogai, spręsti kiekvienam vartotojui, bet rezultate, lyginant su panašaus lygio sistemomis, mūsų sprendimai klientams kainuoja vidutiniškai 3 kartus pigiau. Vat ir visa matematika.
Aš sąžiningai
nenorėjau rašinėti apie mūsų įmonę, bet jus pats pradėjote.