Kas veda ūkininkams apskaitą

V
virbuh 8138
2015-04-13 15:49 virbuh

IvonaS rašė:

Veiklos rūšis

Pas ji tokios veiklos registruotos: (dabar visai pasimečiau :( )
932900 - Kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla
022000 - Medienos ruoša
021000 - Miško medžių auginimas ir kita miškininkystės veikla
552000 - Poilsiautojų ir kita trumpalaikio apgyvendinimo veikla
014920 - Bitininkystė
012400 - Sėklavaisių ir kaulavaisių auginimas



Labai teisingai galvojat , atskirai. Tai gal individuali įmonė ar individualios atskiros veiklos?
I
IvonaS 78
2015-04-13 15:58 IvonaS
nea, IĮ nėra. Jis kaip ūkininkas teikia apgyvendinimo paslaugas. Gal turit iš patirties ką pasiūlyti, kad palengvinti man ūkininko apskaitą?
V
virbuh 8138
2015-04-13 16:02 virbuh

IvonaS rašė:
nea, IĮ nėra. Jis kaip ūkininkas teikia apgyvendinimo paslaugas. Gal turit iš patirties ką pasiūlyti, kad palengvinti man ūkininko apskaitą?


Jis yra ūkininkas, turi žemės ir augina kultūras. Dar įregistravo apgyvendinimo paslaugų individualią veiklą. Ar yra PVm mokėtojas? Privalot visai atskirti ūkininko veiklos išlaidas ir apskaitą ir atskirai apgyvendinimo išlaidas. Pats lengviausias būdas yra bent vienai veiklai imti tik 30 procentų nuo pajamų išlaidoms.
I
IvonaS 78
2015-04-13 16:06 IvonaS
Taip, jis PVM mokėtojas. Tai taip suprantu , kad trumpalaikio apgyvendinimo veikla - čia ne kaip ūkininko, o kaip individuali veikla?
I
IvonaS 78
2015-04-13 16:07 IvonaS
tik kad jis visus dokumentus išrašo, kaip ūkininkas :(
V
virbuh 8138
2015-04-13 16:09 virbuh

IvonaS rašė:
Taip, jis PVM mokėtojas. Tai taip suprantu , kad trumpalaikio apgyvendinimo veikla - čia ne kaip ūkininko, o kaip individuali veikla?


Dar žiūrėkit ar tai verslo liudijimas, ar tai atskira individuali veikla? Nematant negalim komentuot.
Apgyvendinimas tai ne ūkininko veikla.
I
IvonaS 78
2015-04-13 16:16 IvonaS
Individuali veikla. O gal žinote kaip tokiu atveju teikiamos PVM deklaracijos - sudedamos ir ūkininko ir individualios veiklos?
V
virbuh 8138
2015-04-13 16:26 virbuh

IvonaS rašė:
Individuali veikla. O gal žinote kaip tokiu atveju teikiamos PVM deklaracijos - sudedamos ir ūkininko ir individualios veiklos?


Apie turizmą nieko nežinau, bet kokį taikot procentą? Ir koks ūkininko PVM tarifas?
Faktiškai reikėtų viską į vieną PVM sudėt, juk kodas PVM vienas?
Bijau suklaidint, ar tai viešbučio tipo, bet paskaitykit:

''Nuo 2011-01-01 iki 2011-12-31 lengvatinis 9 proc. PVM tarifas taikomas ne tik turizmo veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka teikiamoms viešbučių tipo, bet ir specialaus apgyvendinimo paslaugoms. Pagal Turizmo įstatymo nuostatas kaimo turizmo paslauga – kaimo gyvenamojoje vietovėje ar mieste, kuriame gyvena ne daugiau kaip 3000 gyventojų, ūkininko sodyboje ar individualiame gyvenamajame pastate teikiama specialaus apgyvendinimo paslauga.

Todėl, kaimo turizmo paslaugas teikiantys fiziniai asmenys, kurie minėtame Turizmo įstatyme nustatyta tvarka teikia specialaus apgyvendinimo paslaugas, turi teisę šioms apgyvendinimo paslaugoms nuo 2011-01-01 iki 2011-12-31 taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą, analogiškai kaip ir teikiamoms viešbučio tipo apgyvendinimo paslaugoms.

Nuo 2012-01-01 – viešbučio tipo apgyvendinimo paslaugoms taikomas standartinis 21 procentų PVM tarifas.

Nuo 2015-01-01 turizmo veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka teikiamoms apgyvendinimo paslaugoms taikomas 9 proc. PVM tarifas.''
I
IvonaS 78
2015-04-13 16:30 IvonaS
Pas jį ne viešbutis - jis turi, taip suprantu kad ūkininko sodyboje teikiama apgyvendinimo paslauga. tai ir dėl PVM nežinau dabar :(
S
Saukas 4
2015-04-13 16:51 Saukas
Sveiki. Susidūriau su tokia situacija. Jeigu perkamas IT už subsidijos lėšas, tai subsidija mažinama IT nusidėvėjimo suma. O ką daryti, jeigu už subsidiją perkami gyvūliai (biologinis turtas)? smile
V
virbuh 8138
2015-04-13 19:15 virbuh

Saukas rašė:
Sveiki. Susidūriau su tokia situacija. Jeigu perkamas IT už subsidijos lėšas, tai subsidija mažinama IT nusidėvėjimo suma. O ką daryti, jeigu už subsidiją perkami gyvūliai (biologinis turtas)? smile


Sveiki. Yra numatyti kažkokie reikalavimai , kuriuos turit įvykdyti ir tada gaunat paramą. Reiškia sakykim pasieksit VED ar kitką įvykdysit reikalavimą tada ir gausit paramą. Panaudota laikoma kai gaunama suma ir įvykdomi nustatyti reikalavimai.
2015-04-14 21:39 Mergaiciuke123
Sveiki, Ruošiu ūkinės veiklos pradinį balansą ir norėjau pasiteirauti dėl IT, pvz jeigu yra priskirta, kad tik 90proc bus naudojama ūkinėje veikloje, tai iš FR0457 formos nurodytos įsigijimo kainos, įrašau į balansą tik 90proc ir nuo tos 90proc sumos skaičiuoju nusidėvėjimą? Teisingai mąstau ar nelabai? :/
V
virbuh 8138
2015-04-14 22:46 virbuh

Mergaiciuke123 rašė:
Sveiki, Ruošiu ūkinės veiklos pradinį balansą ir norėjau pasiteirauti dėl IT, pvz jeigu yra priskirta, kad tik 90proc bus naudojama ūkinėje veikloje, tai iš FR0457 formos nurodytos įsigijimo kainos, įrašau į balansą tik 90proc ir nuo tos 90proc sumos skaičiuoju nusidėvėjimą? Teisingai mąstau ar nelabai? :/


Sveiki. Matyt esat PVM mokėtojai arba planuojat jais būti. Kadangi darot pradinį balansą, tai tas turtas matyt yra įsigytas bent keli metai atgal(yra įsigijimo sąskaita), tai pirma reikia paskaičiuoti sąlyginį nusidėvėjimą, nuo įsigijimo laiko iki pradinio balanso datos ir jau į balansą rašytumėt tą likutį, atėmę tą sąlyginį nusidėvėjimą. Ar kažkur labai kliūtų jei iškart rašytumėt jau tik 90 procentų tos sumos, tai net nesigilinau , nebent parduodant, bet pradiniui balansui tai manu kad nieko baisaus kad tik 90 proc trauksit(bus mažiau vargo, operacijų)
2015-04-14 23:05 Mergaiciuke123

virbuh rašė:

Mergaiciuke123 rašė:
Sveiki, Ruošiu ūkinės veiklos pradinį balansą ir norėjau pasiteirauti dėl IT, pvz jeigu yra priskirta, kad tik 90proc bus naudojama ūkinėje veikloje, tai iš FR0457 formos nurodytos įsigijimo kainos, įrašau į balansą tik 90proc ir nuo tos 90proc sumos skaičiuoju nusidėvėjimą? Teisingai mąstau ar nelabai? :/


Sveiki. Matyt esat PVM mokėtojai arba planuojat jais būti. Kadangi darot pradinį balansą, tai tas turtas matyt yra įsigytas bent keli metai atgal(yra įsigijimo sąskaita), tai pirma reikia paskaičiuoti sąlyginį nusidėvėjimą, nuo įsigijimo laiko iki pradinio balanso datos ir jau į balansą rašytumėt tą likutį, atėmę tą sąlyginį nusidėvėjimą. Ar kažkur labai kliūtų jei iškart rašytumėt jau tik 90 procentų tos sumos, tai net nesigilinau , nebent parduodant, bet pradiniui balansui tai manu kad nieko baisaus kad tik 90 proc trauksit(bus mažiau vargo, operacijų)



Ačiū labai už atsakymą. Taip, esame PVM mokėtojai. Ir dar prie to paties iškilo klausimas dėl leidžiamų atskaitymų padarius remontą tokiam IT. Galiu į LA nurašyti 90 proc remontų išlaidų ir 90proc PVM bus galima tik atskaityti?
V
virbuh 8138
2015-04-14 23:14 virbuh
Taip. Į leidžiamus(savikainą) ir PVM tik 90 proc
Finval Finval 1669
2015-04-15 08:52 Finval

virbuh rašė:

Saukas rašė:
Sveiki. Susidūriau su tokia situacija. Jeigu perkamas IT už subsidijos lėšas, tai subsidija mažinama IT nusidėvėjimo suma. O ką daryti, jeigu už subsidiją perkami gyvūliai (biologinis turtas)? smile


Sveiki. Yra numatyti kažkokie reikalavimai , kuriuos turit įvykdyti ir tada gaunat paramą. Reiškia sakykim pasieksit VED ar kitką įvykdysit reikalavimą tada ir gausit paramą. Panaudota laikoma kai gaunama suma ir įvykdomi nustatyti reikalavimai.


Atsakymas ne į temą.
Jei subsidijuojama gyvūnų pirkimas, tai sumažinat gyvūnų vertę. Sakykim pirkot karves po 3000, o gavot susidiją 500. Vadinasi pirkimo savikaina bus 2500.
Finval Finval 1669
2015-04-15 08:56 Finval

Mergaiciuke123 rašė:
Sveiki, Ruošiu ūkinės veiklos pradinį balansą ir norėjau pasiteirauti dėl IT, pvz jeigu yra priskirta, kad tik 90proc bus naudojama ūkinėje veikloje, tai iš FR0457 formos nurodytos įsigijimo kainos, įrašau į balansą tik 90proc ir nuo tos 90proc sumos skaičiuoju nusidėvėjimą? Teisingai mąstau ar nelabai? :/

Į balansą 100 proc. Tik nusidėvėjimas bus 90 proc leidžiami, 10 neleidžiami. Bet į pelno (n) ataskaitą turi pakliūti visas nusidėvėjimas 100 proc. Kitaip iškreipsit ūkio finansinius rezultatus.
Virbuh, nepatarinėkit, prašau žaliom buhalterėm kaip paprasčiau. Patarinėkit kaip turi būt. O kai išmoks kaip turi būt, tada jau galės mokintis kaip paprasčiau. smile
2015-04-15 09:08 Mergaiciuke123

Finval rašė:

Mergaiciuke123 rašė:
Sveiki, Ruošiu ūkinės veiklos pradinį balansą ir norėjau pasiteirauti dėl IT, pvz jeigu yra priskirta, kad tik 90proc bus naudojama ūkinėje veikloje, tai iš FR0457 formos nurodytos įsigijimo kainos, įrašau į balansą tik 90proc ir nuo tos 90proc sumos skaičiuoju nusidėvėjimą? Teisingai mąstau ar nelabai? :/

Į balansą 100 proc. Tik nusidėvėjimas bus 90 proc leidžiami, 10 neleidžiami. Bet į pelno (n) ataskaitą turi pakliūti visas nusidėvėjimas 100 proc. Kitaip iškreipsit ūkio finansinius rezultatus.
Virbuh, nepatarinėkit, prašau žaliom buhalterėm kaip paprasčiau. Patarinėkit kaip turi būt. O kai išmoks kaip turi būt, tada jau galės mokintis kaip paprasčiau. smile


Ačiū už komentarą ir pastabas. Bet kaip tada suprasti 3D-491 rekomendacijas:
4.1. ūkio subjekto – kiekvienas ūkis yra atskiras apskaitos vienetas ir į apskaitą įtraukiamas tik to ūkio turtas, nuosavas kapitalas, įsipareigojimai, pajamos ir sąnaudos. Asmeninis ūkio savininko (ar savininkų) turtas ūkio apskaitoje neregistruojamas. Ūkyje naudojamo ūkio savininkui (-ams) ar jo šeimos nariams nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio materialiojo turto dalis apskaitoje turi būti griežtai atskirta nuo turto dalies, naudojamos ūkio savininko (-ų) asmeniniams reikalams. Ūkio balanse turi būti parodyta tik ta turto dalis, kuri yra naudojama ūkio veikloje;
Tai gal tada vis tik turi figuruoti tas 90proc balanse??? :/
V
virbuh 8138
2015-04-15 10:09 virbuh

Finval rašė:
Į balansą 100 proc. Tik nusidėvėjimas bus 90 proc leidžiami, 10 neleidžiami. Bet į pelno (n) ataskaitą turi pakliūti visas nusidėvėjimas 100 proc. Kitaip iškreipsit ūkio finansinius rezultatus.
Virbuh, nepatarinėkit, prašau žaliom buhalterėm kaip paprasčiau. Patarinėkit kaip turi būt. O kai išmoks kaip turi būt, tada jau galės mokintis kaip paprasčiau. smile


Sveiki. Finval. Labai vertinu Jūsų profesionalumą, ir lenkiu savo ''žilą'' galvą prieš Jus, bet niekas tikrai tokių ūkininkų nenubaus, jei kalbame apie pradinį balansą, jei įsitrauks tik 90 procentų pradinės kainos, kuri dar bus sumažinta sąlyginiu nusidėvėjimu. Tas iškreiptas balansas kam jis labai aktualus? Nebent kai reikia paskolų ir vertinamas turimas turtas. Aš kažkaip linkusi kad apskaita būtų paprastesnė, bet visada žiūriu mokestinės pusės, nebent kam aktualu paskolos.
Finval Finval 1669
2015-04-15 10:32 Finval
Na mano galva jei nebūtų dažyta tai ko gero žila būtų tiek pat smile smile smile smile
Aš nekalbu apie baudas ar nubaudimą. O ką darysit ką reiks tą turtą parduot? Praeis metai ir tikrai pamiršit kodėl turtas pirktas už vieną sumą, o apskaitoje jis kita suma. O ką daryt jei buhalteris pasikeis?
Taip kad ne visada tas paprastumas turi pliusą. smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui