Pelno mokestis

austa austa 4318
2006-04-24 08:29 austa 2011-09-11 04-56

Dlana rašė:

austa rašė: Bendrovė veiklą pradėjo 2005-06-06. Per šį laikotarpį iki 12.31 uždirbo 480000Lt. pajamų. Mokestinio laikotarpio pabaigai vid. buvo 10 darbuotojų, o taip pat mok. laik pab. įmonę valdė du akcininkai, kurie turėjo po 50 proc. akcininkų. Kiek žinau jie patys, o ir antrosios pusės kitų bendrovių ar įmonių valdyme nedalyvauja. Ar galiu ramiai taikyti 13 pros. pelno mokestį? Man tie 10 darbuotojų neramina. Įstatyme rašoma, kad daugiau, kaip dešimt smile


Mokestinis laikotarpis yra METAI, o Jūs pajamas uždirbot ne per metus, o per 6 mėn. Tai jei būtumėt dirbę metus-uždirbtumėt dvigubai. Pagalvok realiai ir dar kartą paskaityk įstatymą.


Drįstu nesutikti.
Iš PMĮ komentaras

Pagal PMĮ 6 straipsnio nuostatas mokestinis laikotarpis sutampa su kalendoriniais metais arba vietos mokesčių administratoriaus leidimu jis nustatomas kitoks, bet lygus 12 mėnesių. Šio mokestinio laikotarpio pajamos turi būti ne didesnės kaip 500 tūkst. litų. Tais atvejais, kai pirmasis mokestinis laikotarpis trumpesnis negu 12 mėnesių (pvz., vienetas įsiregistravo mokesčio mokėtoju ir pradėjo veiklą nuo kalendorinių metų birželio 1 d.), tai to pirmojo mokestinio laikotarpio pajamos taip pat turi būti ne didesnės negu 500 tūkst. litų. Skaičiuojant, ar pajamos nėra didesnės už šią sumą, atsižvelgiama į visas pajamas, t.y. ir į tas, kurios, vadovaujantis PMĮ 12 straipsniu, priskiriamos neapmokestinamosioms pajamoms.


Vadinasi, pirmasis mūsų mokestinis laikotarpis ir bus tik 6 mėn.
2006-04-24 09:05 neprofesionale 2011-09-11 04-56

neprofesionale rašė: Sveiki.
Pildau individualios įmonės metinę pelno mokesčių deklaraciją ir nebesusigaudau kokiu tarifu reikia apmokestinti pelną. Įmonėje dirba 2 darbuotojai, pajamų yra 23680,00 Lt , o apmokestinamasis pelnas yra 8135.00Lt. Pagal 2004-04-13 LR įstat. Nr.IX-2120 jei "pajamos neviršija 500 tūkst. Lt, apmokestinamasis pelnas apmokestinamas taikant 13 proc. tarifą".ir 2 punktas, jei "pajamos neviršija 1 milijono Lt, apmokestinamojo pelno dalis, atitinkanti 25 tūkstančių Lt sumą, apmokestinama taikant 0 proc. tarifą, o likusi apmokestinamojo pelno dalis-taikant 15 proc. tarifą"
D
dangx 1516
2006-04-24 09:08 dangx
Jei neviršija 25000 tūkstančių pelno mokestis 0 tarifu.Jums mokėti nereikia.
2006-04-24 12:04 neprofesionale
Labai ačiū.
M
michele 314
2006-05-12 12:09 michele
Sveiki, 2004 m. nuostolis - 9792, o 2005 m. pelnas - 1815 (neatskaičius pelno mokesčio). Ar reikia mokėti pelno mokestį?
V
vailma 727
2006-05-12 12:53 vailma
Ne.
M
michele 314
2006-05-12 13:15 michele
O kodėl?
M
michele 314
2006-05-12 13:46 michele
Tai pelno (nuostolių) ataskaitoje reikia paskaičiuoti pelno mokestį?
M
michele 314
2006-05-12 14:01 michele
smile
austa austa 4318
2006-05-12 14:19 austa 2011-09-11 04-57

michele rašė: Tai pelno (nuostolių) ataskaitoje reikia paskaičiuoti pelno mokestį?


Pelno mokestį skaičiuojame ne p/n ataskaitoje, o metinėje pelno mokesčio deklaracijoje FR0475
M
michele 314
2006-05-12 14:38 michele
O jeigu gaunasi pelnas tai nieko ir nerašyti į pelno mokestis eilutę?
M
michele 314
2006-05-12 14:42 michele
Kai nuostolis dar nepadengtas ar reikia mokėti pelno mokestį?
D
dadinda 2741
2006-05-12 14:45 dadinda 2011-09-11 04-57

michele rašė: Kai nuostolis dar nepadengtas ar reikia mokėti pelno mokestį?

Tai gal ruošiatės iš savo algos nuostolius dengti? smile
artas71 artas71 12027
2006-05-12 14:46 artas71
Ne. Taii nepriklauso nuo apskaitinio įrašo (dengimo) -tai priklauso nuo FR0475 D priedo rezultato.
R
Reta 490
2006-05-12 14:50 Reta 2011-09-11 04-57

michele rašė: Kai nuostolis dar nepadengtas ar reikia mokėti pelno mokestį?

Pildyk FR0475 D priedą, užpildysi FR0475 (Pelno mok. deklaraciją) ir viskas atsistos į vietą - rezultatas bus neigiamas, taigi ir pelno mok. nebus.
austa austa 4318
2006-05-12 15:08 austa
Artai, noriu pritarimo.
Vartydama Pačiolio leidinį radau tokį teiginį.
Pažymėtina, kad iki PMĮ įsigaliojimo susidaręs 1996-1999 metų nuostoliai galėjo būti perkeliami po 1/5 jų bendros sumos per penkerius metus, pradedant 2000m.
Grįžant į 2004 m. turėjau įmonę su pelnu, kur 1999m. įėjo į nuostolių dengimą. Ką perskaičiau, darau išvadą, kad 1999m. nuostolio galėjau atskaityti tik 1/5. smile
N
nml 4
2006-05-12 16:28 nml
Ar gali traukti i sanaudas pagal pinigu priemimo kvita?
artas71 artas71 12027
2006-05-12 16:33 artas71
Mokestinių nuostolių perkėlimo tvarka, galiojusi 1999-2003 metais.
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_...

Nuo 1997 metų leido perkėlinėti nuostolius:
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=41182
3 metai

Įstatymo komentaras:
1. Jeigu mokestiniais metais pagal šiame straipsnyje nustatytą eiliškumą apskaičiuojamas nuostolis, tai jį leidžiama perkelti į kitus mokestinius metus. Įmonės pagal 1997 06 24 įstatymo Nr. VIII-290 nuostatas (Žin., 1997, Nr. 61-1442) galėjo į kitus metus perkelti tik 1997 metais patirtą nuostolį, kurį buvo leidžiama perkelti ne ilgiau kaip trejus mokestinius metus. Pagal 1998 07 02 įstatymo Nr. VIII-836 nuostatas mokestinių metų nuostolius leidžiama perkelti penkerius metus, pradedant skaičiuoti nuo kitų metų, kai nuostoliai atsirado. Mokestinių nuostolių perkėlimas atliekamas finansų ministro 1999 03 06 įsakyme Nr. 61 ,,Mokestinių nuostolių perkėlimo tvarka” (Žin., 1999, Nr. 23-676) nustatyta tvarka. Vadovaujantis Mokestinių metų nuostolių perkėlimo tvarkos, patvirtintos minėtu finansų ministro įsakymu, 6 punktu, įmonėms suteikta teisė 1997-tais ir vėlesniais mokestiniais metais patirtą nuostolį perkelti penkerius mokestinius metus, pradedant nuo 1998 metų.
austa austa 4318
2006-05-12 18:40 austa
Buhalteriauti pradėjau tik nuo 1999 m., o prieš tai man laikotarpis žalias.... smile

Tuomet nesuprantu.
PVZ. iš Pačiolio:
UAB "Pušys" apskaičiuoto apmokestinamojo pelno suma iki nuostolių atskaitymo sudarė 50000 lt. Ankstesnių metų neperkelti mokestiniai nuostoliai:

1998m. -10000
1999m. -5000
2000m. -30000
2001 m. -25000
2002 m. -5000
2003m. -1000

UAB "Pušys, apskaičiuodama 2004 m. apmokestinamąjį pelną, iš 2004 m. apmok. rezultato gali atimti 1/5 1998 ir 1999 metais susidariusių nuostolių sumos 3000 lt. gautas apmokest. rezultatas - 47000 lt. toliau mažinamas 2000m. nuostoliu. Perkėlus 2000 m. nuostolį, 2004 m. apmokes. rezultatas -17000 ir .t.t.

Gaunasi taip: 50000(2004m.)-3000((1998m.+1999m.)/5)-30000(2000m.)......
Kodėl 1998 ir 1999 metų nuostoliai galėjo būti perkeliami po 1/5 jų bendros sumos? O ne patirtą nuostolį perkelti penkerius mokestinius metus, t.y. pradedant nuo 1999m(5000), kaip visada zinojau ir supratau... smile
A
akva2 93
2006-06-08 19:15 akva2
Sveiki.Yra klausimelis del komandiruociu: ar yra nustatyti dienpinigiai uz komandiruote LR teritorijoje ir kokio dydzio smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui