Aš su daugeliu Jūsų nuomonių visiškai sutinku. Galbūt todėl, kad daugmaž atitinku šiuos reikalavimus
Žinoma, ir aš nežinau visko, įvairių smulkmenų, kai kurių įmonių specifikos, paskutinių įstatymų pasikeitimų, su kuriais nesusiduriu praktiškai, nors anksčiau žinojau ir tai, ko man nereikėjo. Anksčiau konsultuodavau kitus dėstytojus. Na, bet čia jau kita tema.Manau, kad visko 100 procentų išmanyti neįmanoma nė vienoj srity ir svarbu nedaryti iš to tragedijos, bet minimaliai - tiek, kiek reikia paprastam mažos įmonės buhalteriui, žinoti PRIVALOMA
Kad nedėstyti 4-5 metus pasenusio LRV nutarimo ar paprasčiausio klausimo dėl kasos aparato likučio sąskaitos neatsakyti
Dėl kompiuterinės programos parodymo - geras dalykas, bet universitete šiek tiek galimybės susiveda į finansus, o kolegijose kiek žinau tai plačiai taikoma ir netgi egzaminai laikomi su kompiuteriu.
Bet aš norėčiau pasakyti vieną mintį. Aš esu įsitikinus ir studentams pasakius, kad universitete apskaitos išmokyti tvarkyti aš neprivalau, nes universtetas duoda bendrą išsilavinimą ir sugebėjimą mąstyti: dėstomi bendrojo lavinimo dalykai, lavinamas mastymas (nekalbu, kad šis tikslas nepasiekiamas), atmintis. Aš orientuojuosi į bendro suvokimo apie apskaitą išdėstymu, operacijų poveikio ataskaitoms aiškinimu, kad žmogus, ir nedirbdamas buhalteriu, žinotų, kaip jo darbas ir veikla įmonėje veikia ataskaitas (balansą, pelno ataskaitą ir kt., mokesčius) - nereikėtų papildomai klausinėti ir taip užimto buhalterio. Na, o jei studentas, baigęs universitetą, ir įsidarbins buhalteriu, tai turėdamas pagrindus, žinos, kur ir ko reikia ieškoti papildomai pasiskaityti, kaip teoriją pritaikyti praktikoje.
Tai manau, kad universitete reikėtų siekti to, o kolegijoj jau studentas turėtų gauti daugiau praktikos: uždavinių sprendimo, kompiuterizuotos apskaitos ir t.t. ir baigdamas jau mokėtų normaliai vesti apskaitą. tik kolegijose yra problema - dėstytojai dirba ištisą dieną (kaip mokytojai), jiems nelieka laiko jokiam darbui įmonėje ir todėl jie atsilieka nuo tikrojo gyvenimo, negali pateikti realių pavyzdžių, papasakoti, kaip suktis iš padėties.
ir dar. matau, kad bendra problema (juk ir aš dar iš dalies studentė ir tai pajaučiu) yra požiūris į studentą. jeigu užsienyje studentas iš pradžių laikomas protingu, o kad taip nėra, jis turi įrodyti, tai pas mus atvirkščiai - studentas iš pradžių laikomas durnu, o jam reikia įrodyti priešingai. kol bus toks požiūris, toli nenueisim, o rinkoj bus buhalterių-aferistų.
Ar aš neteisi?