2003-10-06 14:38
liepa1
2011-09-11 03-15
Ištrauka iš automobilių kuro normų nustatymo metodikos 1995 10 12 Nr.405. , o kalbu tai apie tai kaip reiktu suskaičiuoti kuro norma. Metodikos formuleje yra toks dydis kaip vidutinis vaziavimo greitis kuris turi buti (0,8 nuo V maksimalaus); tai koks tas maksimalus, greitkelyje vienoks, o siaip kitoks.
Ištrauka
1.1. Bazinės kontrolinės kuro sąnaudų normos
Dažniausiai pasitaikančių automobilių bazinės kontrolinės kuro sąnaudų normos pateiktos 1 priede.
Jei automobilio bazinė kontrolinė kuro sunaudojimo norma yra nežinoma, ją galima apskaičiuoti naudojantis šiomis formulėmis:
a) lengviesiems automobiliams:
su benz. varikliais
(su dyz. varikliais 0,6-0,7 benz. variklio normos; visureigiams norma gali būti padidinta iki 30%),
čia Vh - variklio darbinis tūris litrais;
b) sunkvežimiams ir autobusams:
čia Gt - valandinės kuro sąnaudos kg/h;
Va - vidutinis automobilio važiavimo greitis, km/h (0,8 nuo V maksimalaus);
pk - kuro tankis, g/cm3 (benzino 0,7 - 0,8, dyzelinio kuro 0,84 - 0,86).
čia ge – lyginamoji efektyvi kuro sąnauda kg/kWh (ge benz. varikliams 0,30 - 0,32, ge dyz. varikliams 0,20 - 0,26 );
Ne - variklio (efektyvusis) galingumas kW;
k - integralinis koeficientas, kuriuo įvertinamas variklio veleno sukimosi dažnis ir naudojama variklio galia (sunkvežimiams ir autobusams taikomas 0,5 - 0,6).
Visi išvardinti parametrai imami arba patikslinami iš automobilių eksploatacinių charakteristikų (serviso knygelių, katalogų ir pan.).
Vietoje benzino naudojant suskystintas naftos dujas skaičiuojamos bazinės kuro normos padidinamos iki 20 procentų, suslėgtas gamtines dujas - iki 5 procentų atitinkamos benzino bazinės kontrolinės normos.
Bazinė kontrolinė kuro sunaudojimo norma gali būti patikslinta automobilį tikrinant diagnostikos laboratorijoje arba važiuojant laikantis standartinės metodikos.