Nuo 2016 m. spalio 1 d. įsigalios
mokesčių administravimo įstatymo NR. IX-2112 40 ir 75 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 422 IR 423 straipsniais įstatymas
Šiuo metu mokesčių mokėtojai pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai PVM sąskaitų faktūrų ir važtaraščių duomenis šiai inspekcijai paprašius atliekant mokestinį patikrinimą ar tyrimą.
Įstatymų projektais siūloma nustatyti mokesčių mokėtojams pareigą
nuolat teikti Valstybinei mokesčių inspekcijai PVM sąskaitų faktūrų ir vidaus vežimams kelių transportu naudojamų važtaraščių duomenis, sudarant prielaidas minėtus duomenis teikti ir naudoti elektroninėje erdvėje.Valstybinė mokesčių inspekcija, atsižvelgdama į mokesčių administravimo ir elektroninių paslaugų teikimo kokybinį poreikį, nustatytų, kokie rekvizitai turėtų būti teikiami.
Siūloma įteisinti elektroninės formos važtaraštį, nustatoma, kad įforminant tokį važtaraštį būtina užtikrinti važtaraščio kilmės autentiškumą, turinio vientisumą ir įskaitomumą. Važtaraščio kilmės autentiškumu būtų laikomas siuntėjo ir (arba) vežėjo tapatybės tikrumas, o važtaraščio turinio vientisumas – važtaraščio duomenų pakeitimų (išskyrus techninių klaidų taisymą) nebuvimas. Be to, turėtų būti atsižvelgta ir į elektroninį važtaraštį gaunančių subjektų galimybes jį priimti elektroninėmis priemonėmis, todėl elektroninis važtaraštis galėtų būti naudojamas tik tuo atveju, kai yra išankstinis vežėjo ir gavėjo sutikimas. Taip pat siūloma nustatyti, kad elektroninio važtaraščio kilmės autentiškumas ir turinio vientisumas užtikrinamas bent vienu iš šių būdų ūkio subjekto laisvu pasirinkimu: naudojant saugų elektroninį parašą, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatyme; naudojantis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teikiamomis elektroninių važtaraščių išrašymo, perdavimo, gavimo paslaugomis; bet kokiomis verslo kontrolės priemonėmis (bet kokia atsakingų asmenų (vadovų, savininkų, darbuotojų) nustatyta ir įgyvendinama tvarka).
Siekiant, kad PVM sąskaitų faktūrų registre, kurio duomenys būtų teikiami Valstybinei mokesčių inspekcijai, būtų kaupiama informacija apie visas išrašytas ir gautas PVM sąskaitas faktūras, siūloma nustatyti, kad apmokestinamieji asmenys į registrus turėtų įtraukti ir supaprastintas PVM sąskaitas faktūras.
Be to, siūloma nustatyti, kad tais atvejais, kai avanso gavimas forminamas PVM sąskaita faktūra, pačių prekių tiekimas (paslaugų teikimas) turės būti įformintas PVM sąskaita faktūra, kurioje atlygis sumažinamas gautu avansu. Siūloma patikslinti, kad prekių tiekimo (paslaugų teikimo) momentu išrašomoje PVM sąskaitoje faktūroje būtų nurodoma ne visa suma, o tik skirtumas tarp galutinės vertės ir sumokėto avanso.
Įgyvendinus įstatymų projektais siūlomą reguliavimą, Valstybinė mokesčių inspekcija galėtų suformuoti mokesčių mokėtojams preliminarias mokesčių deklaracijas, informuotų mokesčių mokėtojus apie PVM sąskaitų faktūrų neatitikimus, atliktų nuolatinės mokesčių mokėtojų kontrolės procedūras, užtikrintų mokestinių pažeidimų prevenciją. Būtų racionaliau naudojami Valstybinės mokesčių inspekcijos ir mokesčių mokėtojų ištekliai.
PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-751 78, 79 IR 89 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 882 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMAS