Dar karta sveiki,
tiesa, kad ne visi tiekėjai pasirašo savo sąskaitas el. parašu. Pvz., Teo turėjo problemų dėl šio fakto, tai dabar viską daro tvarkingai - kiekvieną sąskaita pasirašyta ir parašą galima matyti ir elektroniškai patikrinti.
Dėl sutikimo tai labai paprasta: jeigu aš neturiu kompiuterio, tai priversti mane gauti el. sąskaitas būtų sunku :) . Todėl norint siųsti sąskaitas, reikia įsitikint, kad kita pusė sutinka. Arba galima pasikliauti konkliudentinias veiksmais (alia apmokės) ir tikėtis geriausio.
Dėl archyvavimo yra taip: jei gauname el. sąskaitą, kuri yra nepasirašyta el. parašu - turime ją atspausdint, nes siuntėjas "nepilnai" vykdo reikalavimus.
Jei gauname pasirašytą el. sąskaitą - tai tokiu formatu ir laikome (paprastai žinome, kokiu būdu, kas siunčia).
Mes, pavyzdžiui, sąskaitų siuntimui, kaip jau rašiau kitoje temoje, naudojamės
e-faktura.lt paslaugomis. Jų programinė įranga pasirašo visas sąskaitas, net ir tas, kurias siųsime popierinėmis ir taip mes turime vieną archyvą.
Iš tikrųjų pradėti siųsti el. sąskaitas (atitinkant įstatymams) yra gan nesudėtinga.
Colop rašė:
Sveiki Mariau,
Man truputį tada neaišku.
ir iš viso abejoju ar tos sąskaitos buvo pasirašytos.
Vien tik ELEKTRONINĖ termino juk nepakanka.
Dar man neaišku čia :
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_...
II. / 6. Asmenys elektronines PVM sąskaitas faktūras gali išrašyti tik laikydamiesi šių taisyklių ir
turėdami išankstinius pirkėjų sutikimus, kurie gali būti konkliudentiniais veiksmais (pirkėjai priėmė prekes, paslaugas, sumokėjo už jas ir pan.), arba turėti raštu įformintus pirkėjų ir pardavėjų sutikimus.
Kitas dalykas, kaip tvarkytumėtės savo apskaitoje jei pusę sąskaitų gaunate elektroniniu parašu pasirašytas, kitas nepasirašytas bet elektronines ir dar kelias popierines ?
Manau dėl vienos sąskaitos tegul spausdinasi ją ir nebus netvarkos.