renata1113 rašė: Gal kas gali paaiškinti žmoniška kalba.
Vienas mūsų klientas subankrutavo. Kaip ir priklauso pateikėme kreditinį reikalavimą su prašymu įtraukti į kreditorių sąrašus. Viskas tvarkoj, pasiskambinau, gavau patikinimą, kad mūsų dokumentai tinkami. Bet... vėlaiu iš tos įmonės bankroto administratoriaus gavome raštą, kad sutarties, pagal kurią mes jam pateikėme prekes, nebevykdys, bankroto įstatymo 10 str. 7 d. 4 p. ir 11 str. 3 d. 13 p. pagrindu. Na skaičiau skaičiau ir likau nesupratus, nes išeina taip, kad jei sutartys yra nebaigtos iki bankroto procedūros paskelbimo, jos yra nebevykdomos.
Tai dabar nebesuprantu. Tai taip išeina, kad tas mūsų sandėris (sutartis) yra anuliuonamas?
Nors pagal tą jau minėtą sutartį veiksmų seka buvo tokia:
1. sudarėme sutartį;
2. perdavėme prekes, surašėme sąskaią faktūra, perdavimo priėmimo aktą.
3. pirkėjo atsakingas darbuotojas pasirašė, kad tas peres gavo ir ant faktūros ir ant akto.
Administratorius, matyt, negavo teismo nei kreditorių leidimo įmonei tęsti veiklą, todėl nutraukė šios sutarties galiojimą. Tačiau įmonės įsipareigojimai, susidarę iki sutarties nutraukimo, turės būt įvykdyti. Bankroto procedūros atveju tai atrodys taip: administratorius pateikė teismui patvirtinti jūsų įmonės pateiktą finansinį reikalavimą (tikiuosi, jį pateikėte visai perduotų prekių sumai?), teismas jį patvirtino ir jūs tapote 3-čios eilės kreditoriumi. Tai reiškia, kad iš lėšų, kurias pardavus bankrutuojančiai įmonei priklausantį turtą, pirmiausia bus apmokėtos bankroto administravimo išlaidos, toliau - atsiskaityta su darbuotojais, VMI ir Sodra, ir tik po jų likę pinigai bus padalinti trečios eilės kreditoriams.
4. negavome apmokėjimo už tas prekes, nes logiška - pirkėjo bankrotas.
o dabar kai bankroto administratorius parašė, kad tos sutarties nevykdys, tada išeina taip, kad mums dingsta ir teorinė galimybė gauti apmokėjimą už pateiktas prekes?
Ar aš ko nors nesuprantu arba praleidau?