panauda ir leidžiami nusidėvėjimo atskaitymai

wolf wolf 11158
2003-07-30 11:03 wolf 2011-09-11 03-12
Lyg ir nėradau tokio atsakymo todėl perkelių klausimą:
Ar panaudos būdu atiduoto ilgalaikio turto (turtas pradėtas naudoti įmonėje ir atitinkamai įformintas) nusidėvėjimą galima priskirti leidžiamiems atskaitymams?

Komentaro nuostata:
"3. Nenaudojamo, esančio atsargose ar užkonservuoto ilgalaikio turto, ilgalaikio turto perkainojimo rezultatų nusidėvėjimas arba amortizacija neskaičiuojami.

Komentaras

Nenaudojamu laikomas toks ilgalaikis turtas, kuris įmonėje nepradėtas naudoti. Ilgalaikio turto naudojimo pradžia turi būti įforminta įmonės vadovo (savininko) arba jo įgalioto asmens patvirtintu turto perdavimo naudoti (įvedimo į eksploataciją) aktu. Taip pat turtas gali būti nenaudojamas, nes yra užkonservuotas arba jis nenaudojamas dėl ilgalaikio remonto. Tokiais atvejais ilgalaikio turto nusidėvėjimas neskaičiuojamas.
Teisės aktų nustatyta tvarka įmonės turi teisę perkainoti ilgalaikį turtą. Turto kainos padidėjimo dėl atlikto jo perkainojimo dalis nenudėvima."

Taigi gali būti 3 nenaudojimo variantai:
1. Nepriimta eksploatacijon.
2. Užkonservuotas - ??? (kaip aš suprantų "užšaldytas" ir panaudos sutarties čia negali būti)
3. Vykdomas remontas

Išvada panauda yra ilgalaikio turto naudojimas, nusidėvėjimas skaičiuojamas ir priskiriamas leidžiamiems atskaitymamas. Ar aš teisus ?
Dalia29 Dalia29 12616
2003-07-30 11:09 Dalia29
Ne, wolf, nesutinku. Panaudos būdu perduoto turto nusidėvėjimas skaičiuojamas, bet tai nėra leidžiami atskaitymai. O tavo citatoje rašoma apie tai, kam nusidėvėjimas neskaičiuojamas visai.
D
danguolep 1478
2003-07-30 11:20 danguolep
PVZ --jei atiduodi pagal panauda IMT 3 mėn-tai tų 3 mėn nusidėvėjimas -neleidžiami atskaitymai ir nuo tų 3 mėn sumų skaičiuoji pardavimo PVM .Tik jei yra veikla mišri - kaip PVM dydį paskaičiuoti -nežinau.
wolf wolf 11158
2003-07-30 11:40 wolf 2011-09-11 03-12
Su PVM viskas aišku nuo mėnesinės panaudos nusidėvėjimo sumos skaičiuojamas pardavimo PVM ir įforminama laisvos formos dokumentu.

Dalia29
Sutinku tais atvejai sakoma apie visiška nusidėvėjimo neskaičiavimo varianta. Bet 18 str. komentaras sąko ką kito
"4. Kai įmonė, kuri taikė kito mėnesio būdą, atlygintinai ar neatlygintinai perduoda ilgalaikį turtą, to turto nusidėvėjimas (amortizacija) baigiamas skaičiuoti nuo kito mėnesio pirmosios dienos po ilgalaikio turto pardavimo ar neatlygintino perdavimo." - mano manymu perdavimas Neatlygintinai ir yra panauda ? Kaip jums atrodo ? Ar panauda išemės čia prilyginta Konservavimui ?

Taigi atidavus turta PANAUDOS būdu nusidėvėjimas SKIAČIUOJAMAS ar NESKAIČIUOJAMAS? Pargįskite.
wolf wolf 11158
2003-07-30 11:48 wolf
Čia irgi galima pagalvoti kad perduodama negrižtamai - bet tai jau prielaida - o ne taikymas.
M
Modestas 6750
2003-07-30 11:55 Modestas
Kur wolfai išmokai teisiškai kalbėti? Man labai įdomu.
Jojo Jojo 405
2003-07-30 12:02 Jojo 2011-09-11 03-12

wolf rašė: Lyg ir nėradau tokio atsakymo todėl perkelių klausimą:
Ar panaudos būdu atiduoto ilgalaikio turto (turtas pradėtas naudoti įmonėje ir atitinkamai įformintas) nusidėvėjimą galima priskirti leidžiamiems atskaitymams?


Netiesa, čia tema jau buvo diskutuota, tema "nusidevejimas", reik žiūreti preišpaskutinį psl., atrodo.

Ir ten ir kitus rašoma, kad nusidėvėjimas tokiu atveju skaičiuojamas, o į leidžiamus atskaitymus-ne, nes PĮ 17str. rašoma, kad leidžami atskaitymai yra visos faktiškai patirtos įprastinės tokiai veiklai vieneto sąnaudos, būtinos vieneto pajamoms uždirbti. Pajamų -nėr, tai ir leidžiamų atskaitymų -nėr.
wolf wolf 11158
2003-07-30 12:11 wolf 2011-09-11 03-12
Jei cituojama cituokime pilnai:
"būtinos vieneto pajamoms uždirbti ar vieneto ekonominei naudai gauti"

Imkime toki variantą:
Aš sudarau panaudos sutarti 2 mėn. kad įmonė galėtų pilnai įsitikinti ar tas turtas jai tinka ir vėliau sujėjus terminui yra galimybė, jei atsiliepimai patenkinami su daryti nuomos sutartį ar tai nesusiję su pajamų uždirbimu ar tai nėra ekonominė nauda? SU pajamų ne - bet ekonominė nauda manau yra.

Visdėlto manau daugiau argumentų prieš t.y. neleidžiami atskaitymai:
1. 17 str.
2. 31 str. 2 d. 13 p.
negu už. Aš visai atvejai ir atsakyčiau kad TAI neleidžiami atskaitymai, tik privertė pergalvoti tas kad Komentare nėra tvirto pozicijos šio klausimu.
S
Satlas 1294
2003-07-30 12:11 Satlas 2011-09-11 03-12

XXXII SKYRIUS NEATLYGINTINIS N AUDOJIMASIS DAIKTU (PANAUDA)

6.629 straipsnis. Panaudos sutarties samprata
1. Neatlygintinio naudojimosi daiktu (panaudos) sutartimi
viena šalis (panaudos davėjas) perduoda kitai šaliai (panaudos
gavėjui) nesunaudojamąjį daiktą laikinai ir neatlygintinai
valdyti ir juo naudotis, o panaudos gavėjas įsipareigoja grąžinti
tą daiktą tokios būklės, kokios jis jam buvo perduotas
atsižvelgiant į normalų susidėvėjimą arba sutartyje numatytos
būklės.

19 straipsnis. Nusidėvėjimo arba amortizacijos skaičiavimo apribojimai
3. Nenaudojamo, esančio atsargose ar užkonservuoto ilgalaikio turto, ilgalaikio turto perkainojimo rezultatų nusidėvėjimas arba amortizacija neskaičiuojami

Jei tai panauda tai daiktas perduotas. Klausimas toks, tu juo naudojiesi ar ne. Jei ne tai 19str. 3d.
Dalia29 Dalia29 12616
2003-07-30 12:12 Dalia29 2011-09-11 03-12
Taip, wolf, jei kalbėti apie sąvokas, tai polemizuoti iki pažaliavimo galima, svarbiausia, kad visi gali būti teisūs. Gaila, kai tą pačią sąvoką skirtingi žmonės skirtingai traktuoja. Čia juk mokesčiai, o ne filosofijos studijos, ir reikalingas konkretumas Pritaiko įstatymus ES direktyvoms, kažkas išverčia, bet kad ne visada į žmonių kalbą, sutinku. Manau, kad turėtų kažkas sąvokų tokį tipo websterį išleisti, kur viskas iki galo.
Skaitau LR 2 straipsnio "žodynėlį":
"31. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos LR ,........"
S
Satlas 1294
2003-07-30 12:18 Satlas 2011-09-11 03-12
Wolf racijos tavo zodziuose yra bet manau 17 str. 1 d. kalba apie naudos gavima siuo metu. O ne po keliu metu. Tavo nauda - tai reik manyti atlygis tau, o panauda tai neatlygintinas davimas. Tai gal tai ne panauda.
Manau musu teise ypac mokestine taip toli nepazenge.
wolf wolf 11158
2003-07-30 12:23 wolf
TO Dalia29:
Aš vadovaujuos principu nežinai ar abejoji neskriausk Valstybės. Nors abejonių čia ir ne taip daug - be visdėlto grižtu prie savo pradinės minties - tai neleidžiami atskaitimai (prisiminkime PVM ir Šimonites komentarą - kad tokia veikla atitinka apmokestinimąją veiklą - nors nekiškime čia dar ir PVM).

Satlui:
Čia tai viskas aišku. Skaitik aukščiau ištrauka iš komentaro ką reiškia NENaudojamas - panauda ten neminima. Reiškias kaip panauda - tai reiškia kad daiktas NAUDOJAMAS (jei yra aktas.)


Gal aš įsijaučiau, o gal norių pratesti pokalbį. Ar jus įsivaizduojate sau situaciją ? Turtas užkonservuotas ir jo konservavimo metu (po kurio laiko) sudarytą panaudos sutartis (atsiprašau kad atsiranda mokesčių apgaulės variantai :) )?
S
Satlas 1294
2003-07-30 12:32 Satlas
Taip pat turtas gali būti nenaudojamas, nes yra užkonservuotas arba jis nenaudojamas dėl ilgalaikio remonto.

1. Mano nuomone (kartoju mano) cia nekalba apie termina nenaudojamas, cia tik pasako pora priezasciu kodel dar turtas gali buti laikomas nenaudojamu.
2. Niekada nepamirsk kad komentaras nepakeicia istatymo rasto reiksmes. Ir vadovautis reikia istatymu.
3. Kaip tu manai revizorius supras reiksme nenaudojamas ?
wolf wolf 11158
2003-07-30 13:53 wolf 2011-09-11 03-12

Satlas rašė: Taip pat turtas gali būti nenaudojamas, nes yra užkonservuotas arba jis nenaudojamas dėl ilgalaikio remonto.

1. Mano nuomone (kartoju mano) cia nekalba apie termina nenaudojamas, cia tik pasako pora priezasciu kodel dar turtas gali buti laikomas nenaudojamu.
2. Niekada nepamirsk kad komentaras nepakeicia istatymo rasto reiksmes. Ir vadovautis reikia istatymu.
3. Kaip tu manai revizorius supras reiksme nenaudojamas ?


Manau revizorius ar mokesčių administratorius vadovausis kometaru todėl kad jis neprieštarauja įstatymui ir jame nustatytas konkretus ir baigtinis nedaudojamo turto pavyzdžių sąrašas.
artas71 artas71 12027
2003-07-30 14:12 artas71 2011-09-11 03-12

wolf rašė: Su PVM viskas aišku
nuo mėnesinės panaudos nusidėvėjimo sumos skaičiuojamas pardavimo PVM ir įforminama laisvos formos dokumentu.

Taigi atidavus turta PANAUDOS būdu nusidėvėjimas SKAIČIUOJAMAS ar NESKAIČIUOJAMAS? Pargįskite.


Leiskite įsiterpti smile
- jeigu prekė/turtas mokėtojo (su)vartojami privatiems poreikiams tenkinti, reiškia daiktas NAUDOJAMAS.
Jeigu pažiūrėti iš kitos pusės -jeigu turtą užkonservuoju (aktas) ir
atiduodu panauda, lyg ir nėra nuo ko skaičiuoti pardavimo PVM...

P.s; nusidevėjimą skaičiuoju - neleidžiami.Kontrolė - panaudos
nusidevėjimas X 18% - PVM deklaracijos 23 eilutė.
S
Satlas 1294
2003-07-30 14:18 Satlas 2011-09-11 03-12
Kontrargumentu neturiu, sekmes wolf.
Cia jau diskusija pereina i personalini supratima.

Gal tik 18str. 8d. cia gana aiskiai pasakyta. Gal si ideja gali buti taikoma ir kt. istatymo straipsniams.


18 straipsnis. Ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos sąnaudos
8. Jei vienetas ilgalaikį turtą perduoda atlygintinai ar neatlygintinai iki mokestinio laikotarpio šešto mėnesio paskutinės dienos, tai nusidėvėjimas arba amortizacija per tą mokestinį laikotarpį neskaičiuojami. Jei vienetas perduoda atlygintinai ar neatlygintinai ilgalaikį turtą po mokestinio laikotarpio šešto mėnesio paskutinės dienos, tai tuo mokestiniu laikotarpiu į vieneto sąnaudas perkeliama 1/2 metinės nusidėvėjimo arba amortizacijos sumos, apskaičiuotos pagal nustatytus normatyvus

Bet kuriuo atveju jei revizija parodytu kad tu teisus butinai pranesk.
wolf wolf 11158
2003-07-30 14:27 wolf 2011-09-11 03-12
Taip Artai, sutinku PVM požiūrių, kaip mes anksčiau išsiaiškinomo pagal p. Šimonytės aiškinimą jis tikrai naudojamas, bet požiūriu - naudojimas nėra toks akivaizdus, nors pagal 19 str. 3 p. darytina tokia išvada.

[quote:245ee1c1fd]Jeigu pažiūrėti iš kitos pusės -jeigu turtą užkonservuoju (aktas) ir
atiduodu panauda, lyg ir nėra nuo ko skaičiuoti pardavimo PVM... [/quote]
pratesiu: jei viskas gerai ir panaudotas turtas grąžinimas tvarkingas turtas, abi pusės sudegina sutartis, kad neliktų jokių galų ir savininkas ramiai sau pradeda skaičiuoti nusidėvėjimą ;)
na viska pažadu daugiau nevesti iš kelio :) nedarykite taip: sąžininga veikla - sveiko verslo pagrindas.
wolf wolf 11158
2003-07-30 14:42 wolf 2011-09-11 03-12

Satlas rašė: Kontrargumentu neturiu, sekmes wolf.
Cia jau diskusija pereina i personalini supratima.
Jei vienetas ilgalaikį turtą perduoda atlygintinai ar neatlygintinai iki mokestinio laikotarpio šešto mėnesio paskutinės dienos, tai nusidėvėjimas arba amortizacija per tą mokestinį laikotarpį neskaičiuojami. Jei vienetas perduoda atlygintinai ar neatlygintinai ilgalaikį turtą po mokestinio laikotarpio šešto mėnesio paskutinės dienos, tai tuo mokestiniu laikotarpiu į vieneto sąnaudas perkeliama 1/2 metinės nusidėvėjimo arba amortizacijos sumos, apskaičiuotos pagal nustatytus normatyvus

Bet kuriuo atveju jei revizija parodytu kad tu teisus butinai pranesk.


Satlai čia nėra jokio asmeniškumo, bent jau tol kol mes nepradėsim bendrauti panašia : "Ahh tavo PM įstatymas teigia .......!!!" :):):)

Vat kas man ir neduoda ramybes tas žodis Perduoda. Jis panaudotas ir 18 str. 8 d. ir 18 str. 10 d. komentare (4 p.).
Aš kaip normalus žmogus "neatlygintinai perduoda" sąvokai priskiriu ir panaudą, bet iš kontesto aš matau kad turimas omeny nuosavybes teisiu predavimas - Nesuprantu kodėl tai nekur neakcentuojama. Akcento pavyzdis yra " - šai kur visą esmė. Argi negalima normaliai paaiškinti.

Be to ar jus patebėjote kad pvz. 17-21 str. komentras yra labai prastas, komentaras turi aiškinti įstatymą, o ne vien atkartuoji juo nuostatas. Paikime kad ir 18 str. 8 d. kometarą:
"8. Jei vienetas ilgalaikį turtą perduoda atlygintinai ar neatlygintinai iki mokestinio laikotarpio šešto mėnesio paskutinės dienos, tai nusidėvėjimas arba amortizacija per tą mokestinį laikotarpį neskaičiuojami. Jei vienetas perduoda atlygintinai ar neatlygintinai ilgalaikį turtą po mokestinio laikotarpio šešto mėnesio paskutinės dienos, tai tuo mokestiniu laikotarpiu į vieneto sąnaudas perkeliama ½ metinės nusidėvėjimo arba amortizacijos sumos, apskaičiuotos pagal nustatytus normatyvus.

Komentaras

Kai įmonė, taikiusi pusmečio būdą, atlygintinai ar neatlygintinai perduoda ilgalaikį turtą, jo nusidėvėjimo (amortizacijos) suma, kurią tais metais leidžiama atskaityti, apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, priklauso nuo turto perdavimo datos:
· jei ilgalaikis turtas perduodamas pirmąjį mokestinių metų pusmetį, nusidėvėjimas (amortizacija) per tą mokestinį laikotarpį neskaičiuojamas;
· jei ilgalaikis turtas perduodamas antrąjį mokestinių metų pusmetį, leidžiama atskaityti 1/2 metinės nusidėvėjimo (amortizacijos) sumos. "
Ir kas čia pakomentuota ar paaiškinta ? Mano manymu nieko.
S
Satlas 1294
2003-07-30 16:13 Satlas
"Hau" wolf.
wolf wolf 11158
2003-07-30 16:30 wolf 2011-09-11 03-12

Satlas rašė: "Hau" wolf.

Ta prasme ?
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui