laura9 rašė: Įmonė suremontavo nuomojamą įrengimą, remontas pailgino tarnavimo laiką (buvo pakeista pagrindė detalė). Kaip suprantu, nuomininkas turi informuoti apie tai nuomotoją. Kaip tas informavimas turi atrodyti? Ar tai laisvos formos raštas? Ir dar - kokios pasekmės tokiu atveju nuomotojui? Ar jis turi prisipažinti pajamas? Ir ar nėra kokių niuansų su PVM?
Dėkui iš anksto, kas pasigilins į mano klausimus
Jei turite galimybę, paskaitykite B.Dovidaitės straipsnį "Apskaitos ir mokesčių apžvalgoje" 2008 m. 9nr.
Jei neturite, trumpai taip:
Pelno mokesčio atžvilgiu
- remonto, prailginusio įrengimo tarnavimo laiką, sąnaudas registruojate Ateinančių laikotarpių sąnaudų sąskaitoje ir nurašote į sąnaudas per likusį nuomos laikotarpį, bet ne trumpesnį kaip 3 metai.
- nuomotojui pateikiate savo paties surašytą dokumentą - pranešimą, prie jo pridedate dokumentų, pagrindžiančių remonto sąnaudas, kopijas, taip pat tikslų atliktų darbų sąrašą ir jų aprašymą;
- nuomotojas tų dokumentų pagrindu pripažįsta pajamas ir padidina nuomojamo turto vertę.
PVM atžvilgiu
Kito ilgalaikio turto (ne pastatų) remontas jokių papildomų PVM prievolių nesukelia.