beata rašė: aciu Raini,
gal zinai kaip tai visa iforminama... t.y. steigejas turi israsytu jam saskaitu ir apmokejimo kvitu. Tai trauki i apskaita kiekviena dokumenta ar tiesiog kokiame akte surasomi visi dokumentai+sumos ir bendra suma traukiama i apskaita?
Dabr galvoju... o kaip ta suma balanso saskaitose suvaiksto kazyn?
Steigėjas, kuris buvo įgaliotas tvarkyti visus steigimo dokumentus, turi surinkti visas tais reikalais gautas sąskaitas ir kvitelius, sudaryti jų sąrašą, parašyti prašymą kompensuoti jam turėtas išlaidas ir pridėti tuos dokumentėlius.
Pagal tą prašymą apskaitoje registruojate:
D Kitos bendrosios sąnaudos (neleidžiami atskaitymai)
K Kitos mokėtinos sumos.
Ir kai grąžinate pinigėlius:
D Kitos mokėtinos sumos
K Kasa (bankas).
Kai kas šiame forume primygtinai siūlo registruoti ne kaip sąnaudas, o iš karto mažinti būsimą pelną (kurio gal ir nebus), tai yra, registruoti 3-ios klasės sąskaitose. Aš su tokiu požiūriu kategoriškai nesutinku, nes net ir -uose duotas labai aiškus pavyzdys, kad steigimo išlaidos registruojamos kaip sąnaudos, o pagal Pelno mokesčio įstatymo nuostatas jos yra neleidžiami atskaitymai.