Sutarčių ir darbų pridavimo aktų saugojimas

O
odisejas 292
2003-10-14 14:27 odisejas
Peržiūrėjau žinutes forumuose, bet lyg ir neradau, kad būtų diskutuota tokiu klausimu (jei buvo, gal kas duotų nuorodą).

Ar yra koks nors reglamentavimas, kiek laiko įmonė privalo saugoti ne finansinės apskaitos dokumentus, o pvz. sutartis, darbų pridavimo aktus ir panašiai. Pas mus įmonėje yra direktoriaus patvirtinta tvarka, kad sutartys, darbų pridavimo aktai ir susirašinėjimo su klientais medžiaga yra saugoma 6 mėnesius po sutarčių pasibaigimo, visų apmokėjimų už paslaugas gavimo ar darbų pridavimo, o po to gali būti sunaikinama. Paprasčiausia kaupiasi visokia dokumentacija, senos sutartys, susirašinėjimas, darbų užsakymo ir pridavimo aktai, seni rinkos tyrimai, vertimai, kurie jau nebebus reikalingi, nes kažkokių ginčų dėl to jau nebegali būti, viskas senai apmokėta ir apie tas paslaugas pamiršta.
Ar gali būti kažkokios problemos, pvz VMI patikrinimo metu, jei pvz. paslaugos gautos 2001 m. pagal sutartį, sutartis nebegalioja ir visi su tuo susiję dokumentai 2003 m. sunaikinami direktoriaus patvirtintos tvarkos pagrindu, o VMI staiga kiltų klausimas, ar tikrai tokios paslaugos buvo suteiktos (ar tikrai remontuotos biuro durys, pirkta jau nusidėvėjusi programinė įranga, daryti vertimai, rinkos tyrimai ir panašiai), nors abi šalys gali patvirtinti, kad jos buvo suteiktos, bet sutarčių ir kitos dokumentacijos jau nebeturi išsaugojusios, nes abiem pusėm tai jau nebereikalingi dokumentai.
Klausiu Jūsų nuomonės, nes ofisas tiesiog užverstas visokiomis 1998-2002 m. sutartimis ir kitu popierizmu ir fiziškai nebėra vietos kur tai saugoti, atsirado didelis noras paimti visą tą seną popierizmą ir panaudoti pagal paskirtį, t.y. panaudoti kurui smile .
nieko_sau nieko_sau 3857
2003-10-14 14:47 nieko_sau 2011-09-11 03-15
Nežinau, kaip kiti, bet aš esu nustebinta-kaip galima naikinti dokumentus, kurie yra tiesiogiai susiję su daugeliu mokesčių smile Be darbų priėmimo aktų tikrai neišsiversite (statybos, remonto darbai ir t.t.), be sutarčių taip pat-jose gi yra tiesiogiai su mokesčių apskaičiavimų susijusių dalykų-pvz PVM nuo avansų, 38 str., palūkanos, delspinigiai ir.t.t.-t.y. nemažai mokesčių straipsnių yra nuorodos į sutartis. Aš tokius dokumentus priskiriu prie finansinių-jie yra neatsiejami.
K
kationcas 283
2003-10-14 14:58 kationcas
Negarantuoju, kad dar vis galioja bet pasiskaityk.
www.archyvai.lt/struktura/aktai/i9613.htm
R
Rasida 2977
2003-10-14 15:00 Rasida
Laikyčiau visus aktus ir sutartis, net jei pusę kabineto užimtų, juk tai susiję su jūsų veikla. Ir pasižiūrėkit, ar direktoriaus nustatyti saugojimo terminai nėra trumpesni nei reglamentuota.

www.archyvai.lt/struktura/aktai/i9738.htm
B
buhas 105
2003-10-14 15:04 buhas
Apie tai daug rašoma vakar dienos "Apskaitos audito ir mokesčių aktualijose". Visi buhalteriniai dokumentai saugomi 10 metų, sutartys po jų pasibaigimo 10 m. Neperskaičiau dar visko iki galo, bet mažiau 10 m. saugomų dokumentų nelabai ir yra. Taigi, ieškokite didesnio ofiso.
O
olita 44
2003-10-14 15:04 olita
Manau , kad reiktų įsirengti archyvą ir viską saugoti.
O
odisejas 292
2003-10-14 15:22 odisejas
smile teks naikinima atrodo atideti iki 2009 metu smile

P.S. gal zinot, kas galetu kvalifikuotai sukelti gaisra? smile
L
Liuse 11
2003-10-14 15:28 Liuse
Archyvų įstatymas 1997.08.15 Nr.38 numato trumpalaikį tokių bylų saugojimą, t.y. 10 metų po sutarčių pasibaigimo. Vadovas trumpesnio saugojimo laiko negali patvirtinti.
Tiesi Tiesi 4035
2003-10-14 15:59 Tiesi 2011-09-11 03-15
Aha, iš pradžių kvalifikuotai sukelsi gaisrą, paskui gausi 30 kalendorinių dienų dokumentams atstatyt :)) Nieko sau "malonumas" už savus pinigus (jei už Tavuosius bus sukeltas gaisras) :)


odisejas rašė: smile teks naikinima atrodo atideti iki 2009 metu smile

P.S. gal zinot, kas galetu kvalifikuotai sukelti gaisra? smile
A
andryta 42
2003-10-15 13:28 andryta
[quote="Tiesi"]Aha, iš pradžių kvalifikuotai sukelsi gaisrą, paskui gausi 30 kalendorinių dienų dokumentams atstatyt :))


Kodel tik 30 dienu? O jeigu reikes atstatyti keliu menesiu ar net keliu metu duomenis smile
Tiesi Tiesi 4035
2003-10-15 13:41 Tiesi 2011-09-11 03-15
Standartinis veiksmų atlikimo terminas - maždaug 30 dienų. Tiesa, VMI dar duoda 3 dienas - "trūkumams pašalint" :) O popierius atsistatyt privalai iš karto po įvykio, nelaukdamas, kol kažkas nurodys :)



[quote:2ba97154a9]
Kodel tik 30 dienu? O jeigu reikes atstatyti keliu menesiu ar net keliu metu duomenis smile[/quote]
Paula Paula 1037
2005-01-17 16:26 Paula
Help. smile
Nerandu niekur - "kiek kokius dokumentus saugoti".
Padekite,kas turite laiko.
Aciu. smile
Paula Paula 1037
2005-01-17 16:50 Paula
Biezobrazie smile radau tik toki dokumenta:
www3.lrs.lt/cgi-bin/preps2?Condition1=4246...
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui