Pamėginsiu paaiškint esmę, nes kitaip bus neaiškūs CMA "argumentai".
Situacija: prekės pardavinėjamos per kitas įmones, gale metų su tomis įmonėmis suderinamas parduotų ir neparduotų prekių kiekis (yra dokumentai), neparduotos prekės buvo vežamos atliekų supirkėjams. Problema ta, kad visas supirkėjui išvežtų atliekų kiekis buvo forminamas vienu aktu ir viena sąskaita faktūra, nors vežama buvo iš pirkėjų sandėlių ir likučiai iš pačios įmonės sandėlio, ir vežama skirtingomis datomis. Prekes supirkėjui iš sandėlio vežė pati įmonė, o iš pirkėjų sandėlių- nuveždavo patys pirkėjai - taip buvo numatyta sutartyse su pirkėjais. Tarkim, kad įmonė iš savo sandėlio išvežė 100 vienetų (savikaina 100 Lt), pirkėjas A nuvežė 40 vnt (savikaina 40 Lt) , prekybos taškas B 50 vnt. (savikaina 50 Lt). Iš viso atliekų supirkėjas gavo 190 vnt, išrašyta sąskaita, sąskaitoje matosi tarkim 5 kg, priėmimo-perdavimo akte, pagal kurį išrašyta sąskaita, matosi 5 kg ir 190 vnt. Pagal sąskaitą yra mokėjimai (įmonė PĮ, todėl mokėjimai šiuo atveju svarbūs).
VMI fiksuoja, kad atliekų supirkėjui išvežta 5 kg, į kiekinę apskaitą net nežiūri, savo sprendime manipuliuoja sumomis, užrašytomis ant sąskaitos pieštuku. O ant sąskaitos ožka buhalterė paterliojo iš įmonės sandėlio išvežtų atliekų savikainą - 100 Lt. Taigi VMI, o paskui ir CMA išsižioję rėkia, kad visų parduotų į atliekas prekių savikaina ne 190, o 100 Lt!!!
Kokius dar dokumentus reiktų pateikt, kad išaiškint, kas buvo padaryta?? Pridėjom atskirai visą kiekinę apskaitą, kad 190 vnt. pagal išrašytą sąskaitą sudaro 3 prekių priėmimai pagal tokius tai dokumentus, aiškiai matosi, kad 190 gaunama iš 100+40+50. VMI NEMATO. Ir tvirtina savo - prekės neparduotos, pajamų nėra, vadinasi nėra ir sąnaudų, mokėkit mokesčius su baudomis :(
Ekfin rašė: Tiesi, parašyk kokie CMA argumentai? Jei yra apyvartos su inventorizacijomis, ko dar gali norėti?