Vavuu rašė: sveiki, gal kam teko rašyti darbą tema "X" įmonės verslo aplinkos tyrimas ? labai reikia informacijos, verslo aplinkos tyrimo struktūros, į ką reikėtų atsižvelgti ir pan. iš anksto ačiū :)
Manau kad čia geriausiai tiktų išnagrinėti įmonės 7 marketingo elementus, t.y.
• Produktas - kuriam priskiriami veiksmai bei sprendimai, susiję su produkto kūrimu, idėjos įgyvendinimu, pateikimu klientui ir t.t.
• Vieta - apimantis sprendimus ir veiksmus, kuriais pasirenkami produkto pateikimo vartotojui keliai, kitaip vadinami paskirstymo kanalais.
• Rėmimas – apimantis sprendimus ir veiksmus, kuriais siekiama informuoti pirkėjus apie produktą ar paslaugą ir paskatinti juos pirkti ar naudotis. Dažnai atsitinka taip, kad įmonė siūlo naudingą paslaugą, o norimų tikslų pasiekti nepavyksta. Taip yra dėl to, kad klientas paprasčiausiai apie tai nieko nežino, jam nepaaiškinama apie prekės ar paslaugos privalumus.
• Kaina – apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius su kainos nustatymu, jos keitimu, nuolaidų, teikiamų klientams taikymu. Kainų mechanizmas padeda pasiūlą pritaikyti prie paklausos.
• Žmonės – tai marketingo komplekso elementas, kuris tiesiogiai dalyvauja parduodant prekę ar paslaugą.
• Procesas - aprašote proceso eigą nuo paslaugos ar prekės sukūrimo iki pateikimo klientui
• Fizinė aplinka – marketingo komplekso elementas, apimantis aplinką, kurioje klientas įsigyja, perka jį dominančias prekes ar paslaugas. Aplinka turi būti jauki, šviesi ir maloni klientui.
Toliau turėtume aprašyti įmonės marketingo aplinką. Marketingo aplinka – tai visuma už marketingo ribų veikiančių jėgų ir veikėjų, darančių tiesioginę ir netiesioginę įtaką marketingo sprendimams. Marketingo aplinka skirstoma į mikroaplinką ir makroaplinką. Šios aplinkos nuolat kinta. Įmonės užduotis yra laiku ir tinkamai reaguoti į ją supančios aplinkos pokyčius.
Ir pabaigoje panagrinėti segmentavimą.