Naudotų automobilių pirkimas iš ES ir PVM

T
talentas 468
2005-07-30 22:50 talentas
ne,tikrai ne jaunuolis.Jau pagyvenęs gerokai.Ir galva užtat blogiau dirba.Pradėkim po truputį.Nenoriu aš eiti pas tą vyr.buhalterę.Dar ir išlaidų prisidės.Jei pardavė automobilį privatus asmuo,kokie jo rekvizitai būtini vokiškoje pardavimo-pirkimo sutartyje?
L
Loreta13 30842
2005-07-31 08:50 Loreta13 2011-09-11 03-48

talentas rašė: ne,tikrai ne jaunuolis.Jau pagyvenęs gerokai.Ir galva užtat blogiau dirba.Pradėkim po truputį.Nenoriu aš eiti pas tą vyr.buhalterę.Dar ir išlaidų prisidės.Jei pardavė automobilį privatus asmuo,kokie jo rekvizitai būtini vokiškoje pardavimo-pirkimo sutartyje?


Aišku, būtų idealu, jei būtų kas priklauso (vardas, pavardė, adresas, asmens kodas) Nors užsienietiskiems dokumentams netaikomi mūsų dokumentų reikalavimai, bet jie labai panašūs.

Pakanka vardo, pavardės ir adreso, nes su tais a/k problema:))

Kadaise VMI reikdavo teikti tokią formą, kur kiekvieną auto reikdavo parasyti : pardavėjo tikslūs rekvizitai, automobilio markė, vertė, pirkimo data, dar kažkas.
VMI greit atsisakė šios formos, matyt visus archyvus užpildė makulatūra, bet vargome ilgokai.

Jei tu pats perki, aišku, gali ten išsireikalauti ir daugiau ko.
O mūsų "vadybininkai" sako, kad kai kada turko aikštelėje niekas nieko nerašo, o ir rašyt vokiškai nemoka.
Jie kartais tiesiog patys išsirašo Verkaufertrag "nuo paskutinio šeimininko", jei tai fizinis asmuo ir ištiesų jos nepardavinėja koks nors autohaus'as, t.y. įmonė.

Nepamirškite, kad Verkaufertrag--tai sutartis, reiškia su fiziniu asmeniu ji ir tebūna.
Rechnung- s/f
Reiškia, kai perkate iš įmonės, turėtų būti ir Rechnung, deja ne visada būna.:)))
T
talentas 468
2005-07-31 11:09 talentas
labai ačiu.Atsakymas aiškus.Turkai tikrai rašyt nemoka.Gerai,turim kauferį,nuo privataus asmens.Įrašyta automobilio kaina 500e,parduotas lietuviui už 700e,kaip skaičiuoti pvm?Taikyti marža 700-500/200e/18mokėti36e,ar taip?
L
Loreta13 30842
2005-07-31 12:10 Loreta13 2011-09-11 03-48

talentas rašė: labai ačiu.Atsakymas aiškus.Turkai tikrai rašyt nemoka.Gerai,turim kauferį,nuo privataus asmens.Įrašyta automobilio kaina 500e,parduotas lietuviui už 700e,kaip skaičiuoti pvm?Taikyti marža 700-500/200e/18mokėti36e,ar taip?

Ne visai taip.
Visų pirma, jokių EUR apskaitoje. Viskas LT.
Maržos PVM skaičiuojama ne taip.
Prisegu simbolinę maržinių auto PVM ir maržos skaičiavimo lentelę.
Exel'yje "uždėjau" tau formules. Talentui.xls
Loreta Loreta 28574
2005-07-31 12:12 Loreta
Ne, skaičiuosi taip:

200 x 15,25425% = 30.51 EUR

Tik nepamiršk, kad sandoris ir PVM skaičiavimas Lietuvoje vykdomas litais, ne EUR. Litais rašysi ir sąskaitą. Pagrindinė valiuta litai, šalia galima rašyti ir eurais, jei to pageidauja klijentas.
Loreta Loreta 28574
2005-07-31 12:24 Loreta
Šiaip apie maržą ir kitus skaičiavimo vingius daug rasi čia
tax.lt/postt4601.html
Ten pat rasi gerų nuorodų aplamai apie pirkimus iš ES ir auto pardavimus. Tau kaip pradedančiam pravers ši atmintinė su pavyzdžiais
www.vmi.lt/Aktualijos/Naujoves/PVM/naudot...
T
talentas 468
2005-07-31 12:56 talentas
dėl eurų vertimo i litus.Ar dar reikia turėti valiutos keitimo čekius,ar pagal tos dienos oficialų kursą?
su marža iš privataus asmens perkant,o parduodant ES aišku 15,25,
jei išvežant už ES ribų- 0.Ačiu.
dabar kitas atvejis:vokietijos įmonė pvm mokėtoja,bet išrašė ne s/f,o kaufvertrag,DE kodas yra,jis galioja,vokiškas 16%neisskaiciuotas,jokių paragrafų nėra,kas tada?
T
talentas 468
2005-07-31 13:01 talentas
labai ačiū už lentelę,daug aiškiau.Dėkoju ,kad taip mielai su manimi dalinatės savo patirtimi ir gaištate savo brangu laiką.
Loreta Loreta 28574
2005-07-31 13:14 Loreta
Va tokie kauferiai yra peilis mums. Pirmiausiai gerai apžiūrėk, ar tikrai nėra nurodyti jokie straipsniai (gali būti kur labai nežymiai parašyta), taip pat pažiūrėk, ar nėra kur parašyta "marge". Jei nieko tokio nėra, nerizikuočiau skaičiuodama parduodant nuo maržos. Priskaičiuočiau importo pirkimo ir pardavimo PVM, kaip tai daroma perkant iš netaikančių maržos, o parduodama tokį auto PVM skaičiuočiau nuo visos vertės, kaip bebūtų graudu. Taigi stenkimės gauti tokias sąskaitas, su kuriomis viskas būtų aišku - vieną kartą įsivedus tvarką, vėliau bus lengviau.
Vokiečių sąskaitų paaiškinimai:
comments.vmi.lt/pdbw.nsf/0/D702AD32D82521AD422...
L
Loreta13 30842
2005-07-31 13:30 Loreta13 2011-09-11 03-48

talentas rašė: dėl eurų vertimo i litus.Ar dar reikia turėti valiutos keitimo čekius,ar pagal tos dienos oficialų kursą?
su marža iš privataus asmens perkant,o parduodant ES aišku 15,25,
jei išvežant už ES ribų- 0.Ačiu.
dabar kitas atvejis:vokietijos įmonė pvm mokėtoja,bet išrašė ne s/f,o kaufvertrag,DE kodas yra,jis galioja,vokiškas 16%neisskaiciuotas,jokių paragrafų nėra,kas tada?


Hmm. O ne tu pats perki auto?
Jei pats...turi aiškiai išsiaiškinti su DE firma, ar čia ji taiko tą pat maržos schemą, ar čia jus "pamalonino" perkeldami PVM susimokėti Lietuvoje?
Jei visdėlto neaišku, vadovaukis Loretos paaiškinimu.

Dar mes "neoficialiai" esame nustatę, na ilgų diskusijų ir skambinimo į DE būdu, kad jei kaina yra parašyta NETO tikėtina kad tai PVM perkeliama Lietuvai, o jei BRUTO - marža.
Kartoju, tai NE TAISYKLĖ IR TAI TIK MŪSŲ PASTEBĖJIMAI.
T
talentas 468
2005-07-31 13:50 talentas
" Priskaičiuočiau importo pirkimo ir pardavimo PVM, kaip tai daroma perkant iš netaikančių maržos,"-kaip tai yra daroma,kaip skaičiuoti skaičiuoti tą importo pirkimo ir pardavimo PVM.Ir kas tai išvis yra.Kad parduodant,reikia mokėti suprantu,bet jei dar ir perkant,tai tada ką uždirbsi tą atiduosi ir dar reiks dadėt.Iš anksto ačiū už kantrybę. smile
Loreta Loreta 28574
2005-07-31 13:58 Loreta
Ne, talente, čia tau jokio nuostolio tikrai nėra. Perkant iš ES PVM mokėtojų, kurie netaiko maržos, reikia tokias prekes (tavo atveju - auto) apskaityti specialiame žurnaliuke pagal VA-19. Jei nori, parašyk savo meilą, įmesiu. O importo PVM pirkimo ir pardavimo PVM priskaičiuojamas nuo pirkimo sąskaitoje nurodytos vertės be PVM - priskaičiuoji lietuviškąjį 18 proc. pirkimo PVM ir įrašai jį į FR0600 22 langelį, tą pačią sumą įrašai į 29 langelį (čia ji vadinama kaip priskaičiuota pardavimo PVM) ir gaunasi 0. Tau jokio nuostolio. O apmokestinamą vertę (nuo kurios tą PVM priskaičiuoji_) įrašai į 19 langelį, jei tai ne paslaugos, o prekės.
L
Loreta13 30842
2005-07-31 14:02 Loreta13 2011-09-11 03-48

talentas rašė: " Priskaičiuočiau importo pirkimo ir pardavimo PVM, kaip tai daroma perkant iš netaikančių maržos,"-kaip tai yra daroma,kaip skaičiuoti skaičiuoti tą importo pirkimo ir pardavimo PVM.Ir kas tai išvis yra.Kad parduodant,reikia mokėti suprantu,bet jei dar ir perkant,tai tada ką uždirbsi tą atiduosi ir dar reiks dadėt.Iš anksto ačiū už kantrybę. smile


Nemaišyk, tai ne importo PVM. Importo PVM būna, kai importuoji iš ne ES, tarkime JAV, ar Šveicarijos.

Čia tiesiog prisiskaičiuoji pirkimo (gautiną) ir pardavimo (mokėtiną) PVM, tiek, kiek yra pirkimo kaina X 18%
Nuo to nei išloši, nei praloši.
PVM deklaracijoje tai tik parodoma. Na apie ją vėliau.

Jei tokį auto parduosi LT, skaičiuosi pardavimo PVM nuo pardavimo kainos.
Šiuo atveju jį teks sumokėti į biudžetą.

O jei bus tokia laimė, akd jį eksportuosi ( BY, RU, KZ) pardavimo PVM tarifas bus "0" ir mokėt nieko nereiks.
L
Loreta13 30842
2005-07-31 14:05 Loreta13
Žodžiu, tokios auto įmonei naudinga tik eksportuoti smile
Loreta Loreta 28574
2005-07-31 14:09 Loreta
Prikabinu tą žurnaliuką čia Gavimai iš ES - VA-19.xls
T
talentas 468
2005-07-31 14:22 talentas
kol kas pabandysiu sukramtyti tą,ką sužinojau.Pailsėkim,ačiū,iki. smile
T
talentas 468
2005-07-31 21:22 talentas 2011-09-11 03-48

Loreta rašė: Ne, talente, čia tau jokio nuostolio tikrai nėra. Perkant iš ES PVM mokėtojų, kurie netaiko maržos, reikia tokias prekes (tavo atveju - auto) apskaityti specialiame žurnaliuke pagal VA-19. Jei nori, parašyk savo meilą, įmesiu. O importo PVM pirkimo ir pardavimo PVM priskaičiuojamas nuo pirkimo sąskaitoje nurodytos vertės be PVM - priskaičiuoji lietuviškąjį 18 proc. pirkimo PVM ir įrašai jį į FR0600 22 langelį, tą pačią sumą įrašai į 29 langelį (čia ji vadinama kaip priskaičiuota pardavimo PVM) ir gaunasi 0. Tau jokio nuostolio. O apmokestinamą vertę (nuo kurios tą PVM priskaičiuoji_) įrašai į 19 langelį, jei tai ne paslaugos, o prekės.

dar jei galetum parodyti,kaip tai daroma skaičiais,būtų labai gerai.Yra daug terminų,kurių aš nesuprantu,pvz"apmokestinamoji vertė",ar "lietuviškas 18proc.pirkimo PVM"nėra geriau už pavyzdį.
T
talentas 468
2005-07-31 21:24 talentas
be to PVM deklaraciją,esu matęs vieną kartą ir tai ten nieko nesupratau
T
talentas 468
2005-07-31 21:29 talentas
gal kas turite kokią vokišką s/f ,kuri yra tinkama,pažiūrėti?
T
talentas 468
2005-07-31 21:34 talentas
"Čia tiesiog prisiskaičiuoji pirkimo (gautiną) ir pardavimo (mokėtiną) PVM, tiek, kiek yra pirkimo kaina X 18%"
Šito sakinio išvis nesuprantu.Kas yra gautinas ir pardavimo mokėtinas PVM.gerai būtų pavyzdys skaičiais.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui