ETT rašė: pagal nusistovėjusią teismų praktiką valstybės narės turėtų leisti visiškai ir nedelsiant atskaityti šio objekto pirkimo PVM.
Ar taip yra Lietuvoje ? Yra – jeigu naudojama veikloje 100%, visą PVM gali atskaityti.
ETT rašė: ...ši nuostata daro prielaidą, kad išimtys, kurias valstybės narės gali išlaikyti šios nuostatos pagrindu, yra teisėtos pagal Antrąją direktyvą, kuri priimta anksčiau už Šeštąją direktyvą.
Antrosios direktyvos nuostatos valstybėms narėms nesuteikė absoliučios diskrecijos(teisės) (pranc. discrétion], pareigūno ar valst. organo teisė spręsti kokį nors klausimą savo nuožiūra) atskaitos režimo netaikyti visoms arba beveik visoms prekėms ir paslaugoms.
Suprantu taip – Antros direktyvos nuostatos nesuteikia teisės visiškai apriboti fizinių asmenų įsigytų prekių bei turto PVM atskaitos, t.y uždrausti atskaityti PVM. Lietuvos įstatymai to ir nedraudžia. O toliau – tai yra kiekvienos valstybės reikalas, kokiu santykiu leisti pasinaudoti PVM atskaita. Ir be to:
ETT rašė: Šeštosios direktyvos 17 straipsnio 6 dalis, skaitoma kartu su Antrosios direktyvos 11 straipsnio 4 dalimi, valstybėms narėms draudžia išsaugoti bendrą atskaitos režimo išimtį, taikomą visoms apmokestinamojo asmens prekėms, kurias šis naudoja savo asmeninėms reikmėms
suprantu kaip draudimą pilnai atskaityti asmeninėms reikmėms naudojamo turto ir prekių PVM.
Toks VMI atsakymas ir suformuluotas –jeigu 100%, leidžiama atskaityti, jeigu mažiau nei 100% - neleidžiama. O tarkim, Olandijoje leidžiama priklausomai nuo veikloje naudojamo turto dalies.