Niemand rašė:
Guma rašė:
Niemand rašė:
Pvz., metodinių rekomendacijų 10 psl.:
rašė: Įmonė 20X1 m. gruodžio 15 d. sumokėjo 5 000 JAV dolerių avansą. Avanso mokėjimo dieną
oficialus lito ir JAV dolerio santykis buvo 3,00 Lt už dolerį. Prekių pirkimas įformintas 20X1 m.
vasario 4 d. Pirkimo dieną oficialus lito ir JAV dolerio santykis buvo 3,20 Lt už dolerį. Apskaitoje
registruojamos 16 000 Lt vertės atsargos.
Avanso sumokėjimo operacija apskaitoje registruojama tokiais įrašais:
D 2021 Išankstiniai mokėjimai tiekėjams 15 000
K 271 Sąskaitos bankuose 15 000
Atsargų įsigijimo operacija apskaitoje registruojama tokiais įrašais:
a) taikant nuolat apskaitomų atsargų būdą:
D 201 Atsargos 16 000
K 2021 Išankstiniai mokėjimai tiekėjams 15 000
K 536 Teigiama valiutų kursų pasikeitimo įtaka 1 000
b) taikant periodiškai apskaitomų atsargų būdą:
D 6002 Pirkimų suma 16 000
K 2021 Išankstiniai mokėjimai tiekėjams 15 000
K 536 Teigiama valiutų kursų pasikeitimo įtaka 1 000
Netgi šiame įkeltame pavyzdyje atsargos nusipirkus apskaitomos D201 sąskaitoje. Ne 6 kl sąskaitoje.Aš naudoju nuolat apskaitomų atsargų būdą, ne periodiškai apskaitomos atsargos, nes prekės stambios, vienetinės. Be to dar klausiau, kaip apskaityti prekes parduodant. Juk pajamų yra 500 sąskaita. Čia kalbama tik apie prekių pirkimą. Ačiū Niemand kad reaguojate į pastabas. Žemai lenkiuosi.
201 ir pan. sąskaitos yra sandėlio sąskaitos, t.y.
a) viena prekė gali būti apskaitoma keliuose sandėliuose;
b) viename sandėlyje gali būti apskaitomos kelios prekės.
Sandėlio sąskaita naudojama nepriklausomai nuo metodo, tiesiog nuolat apskaitant ji kontuojama nuolat, o periodiškai - tik inventorizuojant.
Pardavimo pajamų sąskaita niekaip nesusieta su preke. Vienai prekei gali būti naudojamos kelios pardavimo pajamų sąskaitos priklausomai nuo pardavimo tipo ir priešingai. Neartimoje ateityje padarysiu defaultinę pardavimo pajamų sąskaitą, bet dabar tokios nėra.
Parduodant prekę neskaitant PVM klausimų kontuojama taip:
- nuolat apskaitant
D2xxx pirkėjai;
D6xxx prekių pardavimo sąnaudos;
K5xxx pajamos;
K2xxx sandėlis;
- periodiškai
D2xxx pirkėjai;
K5xxx pajamos.
Sveiki, baigiu išsikraustyti iš proto.
Įmonė pirko įvairių medžiagų ir agregatų, viską sudėjo į keletą objektų.
Viską susikroviau į 2011, pasidariau sandėlį Medžiagos. Nieko nebesuprantu nei kaip, nei kur, nei kada tas medžiagas (ne)nurašyti. Gal kas gali žingsnis po žingsnio pakonsultuoti, kaip teisingai buhalteriškai susitvarkyti Apskaitoj 5. Galim tartis ir už atlygį