Gal kas galėtų pasidalyti mintimis, kaip tvarkote praėjusių metų poperius? Turiu omeny viską-nuo išrašytų ir gautų sąskaitų iki įvairių pažymų, įsakymų ir panašiai. Ar segate į archyvinius segtuvus sunumeruodami lapus ir bylų aprašais, ar tiesiog laikote paprastuose segtuvuose be jokių raištelių?
Nesnekek sitaip. Tavo kruopstumas gasdina.
Jei rimtai tai i segtuvus su metaliukais tais uzlenkiamais dauguma dokumentu. Iskyrus kasos knyga o dabar ir pinigu priemimo kvitu zurnalus.
Visas tas papkes i bananu dezes ir i spinta. Yra tvarka doku saugojimo ir laikymo. Kada perskaites bandziau laikytis bet su savininku susedom paskaiciavom kiek kainuos ir atvesau.
Tai tiek.
Nesnekek sitaip. Tavo kruopstumas gasdina.
Jei rimtai tai i segtuvus su metaliukais tais uzlenkiamais dauguma dokumentu. Iskyrus kasos knyga o dabar ir pinigu priemimo kvitu zurnalus.
Visas tas papkes i bananu dezes ir i spinta. Yra tvarka doku saugojimo ir laikymo. Kada perskaites bandziau laikytis bet su savininku susedom paskaiciavom kiek kainuos ir atvesau.
Tai tiek.
Nedaryk taip kaip darau as Jei gali :)
Jo, galiu pasakyti, kažkada dirbau sekretore ir privalėjau gerai žinoti raštvedybą bei archyvavimo tvarką-tam reikia atskiro darbuotojo arba kviestis specialistus-daug krapštymosi, o laiko ir noro tikrai nėra. Parasčiausiai segu į segtuvus ir į spintas. Numeruoju tik kai prispiria reikalas-reikia pristatyti VMI ar sodrai patikrinimui ar vyksta dok. perdavimas keičiant darbovietę.
Visam, neklausykite jų ."Bananų dėžės" tinka, jei į vieną
telpa bent 2-jų metų dokumentai.
Svarbiausias darbas pradžioje:
-Bylų nomenklatūros sudarymas - t.y tinkamai surašyti įmonės veikloje naudojamus dokumentus, sudaryti jų klasifikatorių,nurodant saugojimo laiką (privalomą).
O toliau - juodas juodas darbas arba kviestis archyvatorių.
Taaip, įsivaizduoju :o Nors kita vertus panašiai ir įsivaizdavau. Įdomu tik ar visokie tikrintojai nesikabinėja? Kol kas viskas taip ir stovi spintose... O tai tų raištelių gal ir nereikia?
Galiu pasakyti kad jau man teko paarchyvuoti. visą mėnesį variau dviejų metų duomenis.
Jeigu pati įmonė archyvuojasi, tai ji privalo sudaryti bylų nomenklatūrą bei ja patvirtinti, žinoma jai įmonėje yra yrengtas archyvas.
O ką siūlot daryt tam, kas neturi nei patvirtintos dokumentų nomenklatūros, nei archyvo, nei bananų dėžių. Kas tada nuo ko pradėt Į spintas vos telpa kelių metų dokumentai.
To Loreta:
Kur gauti tokią ciocę Mes pasikvietėm firmą, kurį archyvus tvarko, kad įvertintų mūsų archyvą ir pasiūlymą pateiktų. Atėjo, pažiūrėjo, paskaičiavo ir pasiūlė... :D Už tokią sumą aš pati sutvarkyčiau. Ir dar, kas iš tikrintojų gali reikalauti tvarkingo archyvo
Tvarkingo archyvo TURI reikalauti vyr. buh.Kai ateina VMI, staigus
penkių-keturių metų senumo dokumento suradimas yra didelis
pliusas ne tik vyr. buh, bet ir firmos įvaizdžiui - ir VMI inspektorius taip nesinervina ( pasikuisk valandą ieškodamas popieriaus- pamatysi jo/jos
reakcija ), ir patikrinimas praeina greičiau ir linksmiau.
matyt neesu tvarkinga pati surišu, sukraunu ir nuvelku kur toliau nuo akių, bandžiau kažkada numeruot, eina sau, po 2 segtuvų baigiau savo žygdarbį ir nusprendžiau, kad kai reiks tada ir sunumeruosiu
O kas sakė, kad aš nesurasiu dokumento, kai reiks TVARKINGO-tai tokio, koks pagal id.... reikalavimus. O be to, kas yra tvarka Kai mano stalas sutvarkytas, aš nieko nerandu, o dabar, kai ant jo "kūrybinė netvarka", tai man viskas aišku. Man pagal horoskopą tvarkingai būti nepriklauso, prieš žvaigždes nepašokinėsi
Tinginiai Patariu susitvarkyt nors ilgo ir nuolatinio saugojimo bylas. Jas reikia surišti į archyvinius segtuvus. Šiaip visi buhalteriniai dokumentai saugomi 10 m., juos reiktų susidėt tvarkingai pagal metus.
O ilgo ir nuolatinio saugojimo yra: Metų balansai; Steigimo dokumentai; Akcininkų registracijos knygos; Asmens sąskaitų kortelės; Darbuotojų asmens bylos; Darbo sutrtys ir jų registravimo žurnalai; Tarifikacijos sąrašai, žiniaraščiai ir t.t.
Saugojimo terminų rodyklės ieškokit: www.archyvai.lt/struktura/aktai/i02101a.htm