Dalia29 rašė: Kristiana, o kodėl paslaugos automatiškai pabrangs 21 procentų? Juk turės ir PVM atskaitą. Taip niekas kainų neskaičiuoja.
Jeigu įmonė yra NE PVM mokėtoja, ir tarkim vidutinė prekės rinkos kaina yra 50 Lt. PVM mokėtojo pajamos bus 41,32 Lt, o ne PVM mokėtojo 50 Lt. Jeigu tarkim prekės savikaina yra 35 Lt, patys matom kokie yra uždirbami pelnai abiejose įmonėse. Vartotojui visai nesvarbu ar esam PVM ar ne PVM mokėtojas. Jis ateina ir žiūri vienoj įmonėj prekė kainuoja 50 Lt, o kitoj 60 Lt, jis automatiškai perka iš įmonės, kurios prekės kaina mažesnė.
Pvz.: Įmonė prekiauja mobiliaisiais telefonais. Tele2 toks pats telefonas kainuoja 210 Lt, o įmonė ne PVM mokėtoja, gali sau leisti parduoti telefoną už 190 Lt, ir tuo pat metu gauna daugiau pelno nei įmonė - PVM mokėtoja.
Taigi, jeigu įmonės gaminamas/parduodamas produktas yra absoliučiai vienodas, konkurencijos pagal daikto savybę negali būti, ir vertinama konkrečiai produkto kaina.
Žinoma, jeigu prekės savybės skiriasi, tada galima kainą varijuoti ir ją pagrįsti, konkrečiais privalumais, kas suteikia galimybę uždirbti daugiau pelno. (Čia aprašau konkretų atvejį, o ne absoliučiai visą PVM mokėtojų - nemokėtojų sistemą)