Šiaip jau apskaita daugiau mokslas negu įstatymas, taigi vienareikšmiškų atsakymų dažnai nėra.Svarbiausia laikytis bendros sąskaitų likučių priskyrimo debetui arba kreditui logikos.
1, 2, 6 klasės debetinės, o 3, 4 ir5 klasės kreditinės.
Teoretikų paskutinis išmyslas yra galimybė debetuoti 5 klasę ir kredituoti 6. Taip darydami jokių teisės aktų nepažeisiti. Tačiau apskaitos informatyvumas, kuris turėtų būti pagrindinė funkcija, nukenčia stipriai. Aš asmeniškai gyvenime nesutiksiu, kad bendrija pajamų neturi. O tai iš kokios manos ji tiekėjams moka? Bendrijos veiklą galima traktuoti dvejopai:
1. Kaip bendrą nuosavybę administruojantį subjektą, kuris tik paskirsto sąnaudas savininkams proporcingai jų daliai bendrojoje nuosavybėje.
2. Kaip ūkio subjektą kuris perparduoda savininkams paslaugas ir pats teikia administravimo bei, galimai, kitas paslaugas gyventojams.
Pirmasis požiūris labai neprastai atitinka dvasią ir teoriją, tačiau realybėje yra auditorių košmaras. Pabandyk paskui atsirinkti kiek ten ta bendrija priskaičiavo, gavo ir už ką gavo, kada buhalterė naudoja 5 sąskaitas ir pinigėlius ratu stumdo.
Antrasis požiūris nelabai atitinka dvasią ir teoriją, tačiau pasiėmus likučius gražiais matai kokios buvo realio sąnaudos pagal jų rūšis, kokie priskaičiavimai gyventojams, kokia kaupiamųjų fondų būklė (likutis). Todėl labai rekomenduočiau 5 klasėj tvarkingai fiksuoti visus priskaičiavimus ir kaupiammųjų fondų panaudojimus kaip pajamas, 4 (3 jei nuo to darotės laimingesni) - kaupiamuosius fondu, o 6 faktines sąnaudas. Ir nedaryti jokių nesamonių su dirbtiniu pajamų ar sąnaudų mažinimu (kompensavimu).
Žinoma galutinis pasirinkimas Jūsų, bet pažiūrėsiu iš kokių lubų vadovui ataskaitas piešite