Individuali įmonė

V
virbuh 8137
2018-01-24 11:15 virbuh

Girele rašė:

virbuh rašė:

Pagal viską sodra, šiuo konkrečiu atveju ir PSD ir VSD tik nuo pusės leidžiami atskaitymai, net ta kita pusė 500 kaip algos, kaži ar leidžiami. Bet dar luktelkim VMI gal ką paaiškins.

Klausimas į klausimą - ar GPM savininkas mokės nuo visos sumos ar tik pusės? smile

GPM nuo visos sumos
Girele Girele 9675
2018-01-24 11:23 Girele

virbuh rašė:

GPM nuo visos sumos

Va jums ir atsakymas - jei visa suma bus apmokestinama GPM, vadinasi - VISA suma bus leidžiami atskaitymai.
O dėl Sodros mokesčių - tai VISA suma yra mokesčio bazė, tačiau skaičiuojant patį mokestį pritaikoma formulė, kai suma dalinama iš dviejų. Vadinasi ir šitoje vietoje - VISA suma yra leidžiami atskaitymai. ANALOGIJA - GPM nuo algos irgi ne nuo visos mokama, bet atminusavus NPD, tačiau VISA suma yra leidžiami atskaitymai.
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:26 virbuh

ara rašė:
Kalbėjau apie tai kad išsiima 1000 ir moku sodra nuo 1000. Kaip tokiu atveju?Nes sodra sakė, kad taip galima ir deklaruoti sodrai galima 1000+sodra.


Aišku kad sodra to daryti nedraudžia. Jiems kuo daugiau mokėkit.

rašė: Iš kur pas jus tokių minčių kyla, kad tai gali būti neleidžiami atskaitymai? Man atrodo PMĮ 17 str. gan aiškiai viskas apibrėžta, ir jo kol kas niekas nepakeitė:

Įstatymas taip rašo kaip įkėlėt:''... suma, nuo kurios pagal Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo nuostatas skaičiuojamos ir mokamos vieneto dalyvio VSD''
VSD Įstatymas nurodo mokėti įmokas nuo pusės sumos išsimokėtos. Bazė yra pusė sumos, ta dalis tikrai yra leidžiami. Visa kita, jau mano pačios susigalvota mokėti ne nuo pusės, bet nuo daugiau. Niekas nedraudžia, Kol kitokių VMI komentarų nėra tai tik spėlionės.
Iki šiol buvo prievolė VSD nuo MMA, ar išsimoki ar neišsimoki, Tokiu atveju net neišsimokėjus ta MMA buvo leidžiami atskaitymai, nes VSD įstatymas liepia nuo MMA mokėt. Dabar liko tik žodis nuo pusės išsimokėtos ir ''lubos''.
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:28 virbuh

Girele rašė:

virbuh rašė:

GPM nuo visos sumos

Va jums ir atsakymas - jei visa suma bus apmokestinama GPM, vadinasi - VISA suma bus leidžiami atskaitymai.
O dėl Sodros mokesčių - tai VISA suma yra mokesčio bazė, tačiau skaičiuojant patį mokestį pritaikoma formulė, kai suma dalinama iš dviejų. Vadinasi ir šitoje vietoje - VISA suma yra leidžiami atskaitymai. ANALOGIJA - GPM nuo algos irgi ne nuo visos mokama, bet atminusavus NPD, tačiau VISA suma yra leidžiami atskaitymai.

Ne, jei tai būtų A klasė, tai tada taip, GPM objekto mokėti įmonei nėra, mokėjimas tik pačiam yra to GPM.
Girele Girele 9675
2018-01-24 11:35 Girele

virbuh rašė:

Ne, jei tai būtų A klasė, tai tada taip, GPM objekto mokėti įmonei nėra, mokėjimas tik pačiam yra to GPM.

Taigi įstatyme nėra parašyta apie klases. Ten parašyta: "Leidžiamiems atskaitymams taip pat priskiriamos visos išlaidos darbuotojų naudai, jeigu ši darbuotojų gauta nauda pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatas yra gyventojų pajamų mokesčio objektas. "
O savininko pajamos 2 kodu yra "deklaruojama Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kaip su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos".
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:36 virbuh
Kokia mano VSD bazė bus, jei nieko neišsimokėsiu, bet sugalvosiu VSD mokėt nuo 400? bazės jokios nėra, tai ir VSD neleidžiami. Ar ne taip?
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:36 virbuh 2018-01-24 11-39

Girele rašė:

virbuh rašė:

Ne, jei tai būtų A klasė, tai tada taip, GPM objekto mokėti įmonei nėra, mokėjimas tik pačiam yra to GPM.

Taigi įstatyme nėra parašyta apie klases. Ten parašyta: "Leidžiamiems atskaitymams taip pat priskiriamos visos išlaidos darbuotojų naudai, jeigu ši darbuotojų gauta nauda pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatas yra gyventojų pajamų mokesčio objektas. "
O savininko pajamos 2 kodu yra "deklaruojama Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kaip su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos".

Savininkas nėra darbuotojas.....tik savarankiškai dirbantis.
Petronele Petronele 18329
2018-01-24 11:38 Petronele

virbuh rašė: Visa kita, jau mano pačios susigalvota mokėti ne nuo pusės, bet nuo daugiau. Niekas nedraudžia.

Man atrodo, esminiai žodžiai čia būtent ir yra "niekas nedraudžia". PMĮ 17 str. net nėra paminėta "išmokėta", ten rašoma apie sumas, nuo kurių "skaičiuojamos ir mokamos" Sodros įmokos, ir mokesčiai.
Dėl Sodros "bazės", aš pritariu Girelei, bazė yra visa suma, ne puselė.
Bet šiaip tikrai norėtųsi VMI komentaro.
ara ara 1447
2018-01-24 11:39 ara
Situacijos
1. išsiimu 1000, moku sodrai nuo 1000 (taip nori savininkas), deklaruoju sodrai 1000.
2. išsiimu 1000, moku nuo 500, deklaruoju sodrai 500.
Ar pirmu atveju bus leidžiami, nes moku savo noru daugiau?
1 situaciją galiu ir taip daryti
išsiimu 2000, moku sodrai nuo 1000, deklaruoju 1000, bet savininkas nenori išsiimti 2000, o nori 1000 ir mokėt nuo 1000.
Girele Girele 9675
2018-01-24 11:40 Girele
Beje, VMI išaiškinimas jau buvo gruodžio mėn:
"Jeigu individualios įmonės savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys ar mažosios bendrijos narys faktiškai iš įmonės gauna (išsiima) didesnę sumą nei deklaruota Fondo valdybos teritoriniam skyriui, deklaruotą sumą viršijanti išsiimtos sumos dalis nelaikoma su darbo santykiais susijusiomis pajamomis, išskyrus atvejus kai minėtas pajamas gavęs gyventojas savo metinėje pajamų deklaracijoje pats visą gautą sumą deklaruoja kaip su darbo santykiais susijusias pajamas ir šios pajamos neviršija minėtų 48 einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydžių. Tokiu atveju, visa gauta suma, neviršijanti „lubų", apmokestinama kaip su darbo santykiais susijusios pajamos. Mokėtinas VSD ir PSD įmokų skirtumas taip pat apskaičiuojamas nuo individualios įmonės savininko, ūkinės bendrijos tikrojo nario ar mažosios bendrijos nario metinėje pajamų deklaracijoje 02 pajamų rūšies kodu deklaruotos sumos."
www.vmi.lt/cms/web/kmdb/1.4.8.9/-/asset_p...;jsessionid=3B7AA721EB7D633EA6D83E286364CCE5?redirect=http%3A%2F%2Fwww.vmi.lt%2Fcms%2Fweb%2Fkmdb%2F1.4.8.9%3Bjsessionid%3D3B7AA721EB7D633EA6D83E286364CCE5%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_0OhS%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D1
Petronele Petronele 18329
2018-01-24 11:40 Petronele

virbuh rašė:
Kokia mano VSD bazė bus, jei nieko neišsimokėsiu, bet sugalvosiu VSD mokėt nuo 400? bazės jokios nėra, tai ir VSD neleidžiami. Ar ne taip?

Ne, nesutinku. Bazė bus 800.
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:44 virbuh

Petronele rašė:

virbuh rašė: Visa kita, jau mano pačios susigalvota mokėti ne nuo pusės, bet nuo daugiau. Niekas nedraudžia.

Man atrodo, esminiai žodžiai čia būtent ir yra "niekas nedraudžia". PMĮ 17 str. net nėra paminėta "išmokėta", ten rašoma apie sumas, nuo kurių "skaičiuojamos ir mokamos" Sodros įmokos, ir mokesčiai.
Dėl Sodros "bazės", aš pritariu Girelei, bazė yra visa suma, ne puselė.
Bet šiaip tikrai norėtųsi VMI komentaro.

Bazė yra ta, ką įrašysi į SAV, (išsimoku 400, ten įrašau 200), tai bus pagal įstatymą įrašyta 200. Jei Susigalvosiu mokėt nuo 400, ten įrašysiu 400(tiek išsimokėjus , bet ne pusę kaip VSD įst rodo)
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:45 virbuh

Petronele rašė:

virbuh rašė:
Kokia mano VSD bazė bus, jei nieko neišsimokėsiu, bet sugalvosiu VSD mokėt nuo 400? bazės jokios nėra, tai ir VSD neleidžiami. Ar ne taip?

Ne, nesutinku. Bazė bus 800.

SAV rodysit 800, o mokesčius leis įrašyt kaip nuo 400?
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:52 virbuh
Girele tas komentaras geras, bet nieko neparašo apie leidžiamus Atskaitymus.

ara ara 1447
2018-01-24 11:52 ara
Pagal Girelės nuorodą išeitų taip;
Išsiimu 1000, sodrai deklaruoju 500 , moku nuo 500, GPM deklaruoju kaip išėmiau 1000,- 02 kodu? Ir tada viskas leidžiami taip išeina?
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:54 virbuh
Individualios įmonės savininko socialinio draudimo įmokų bazę sudaro individualios įmonės išsiimama individualios įmonės savininko asmeniniams poreikiams 50 procentų lėšų suma, kuri deklaruojama Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kaip su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos.
Iš sodros tinklapio.
V
virbuh 8137
2018-01-24 11:55 virbuh

ara rašė:
Pagal Girelės nuorodą išeitų taip;
Išsiimu 1000, sodrai deklaruoju 500 , moku nuo 500, GPM deklaruoju kaip išėmiau 1000,- 02 kodu? Ir tada viskas leidžiami taip išeina?

Tik VMI žino ar visa 1000 leidžiami...
Girele Girele 9675
2018-01-24 11:55 Girele

ara rašė:
Pagal Girelės nuorodą išeitų taip;
Išsiimu 1000, sodrai deklaruoju 500 , moku nuo 500, GPM deklaruoju kaip išėmiau 1000,- 02 kodu? Ir tada viskas leidžiami taip išeina?

Taip.
Petronele Petronele 18329
2018-01-24 12:09 Petronele 2018-01-24 12-17

virbuh rašė: Bazė yra ta, ką įrašysi į SAV, (išsimoku 400, ten įrašau 200), tai bus pagal įstatymą įrašyta 200. Jei Susigalvosiu mokėt nuo 400, ten įrašysiu 400(tiek išsimokėjus , bet ne pusę kaip VSD įst rodo)

Atsiprašau, Jūs teisi ko gero, pagal VSD įstatymą bazė bus tai, ką deklaruosi SAV ir tai gali būti tik pusė sumos nuo to, ką išsiimsi:
VSDĮ 10 str. Pajamos, nuo kurių skaičiuojamos socialinio draudimo įmokos
1) individualios įmonės savininko, mažosios bendrijos nario, taip pat ūkinės bendrijos tikrojo nario socialinio draudimo įmokų bazę sudaro individualios įmonės, mažosios bendrijos ar ūkinės bendrijos išsiimama individualios įmonės savininko, mažosios bendrijos nario ar ūkinės bendrijos tikrojo nario asmeniniams poreikiams 50 procentų lėšų suma, kuri deklaruojama Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) kaip su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos;


Taip išeina, ir leidžiami atskaitymai bus tiek, kiek deklaruosi SAV (nepriklausomai nuo to, ar išsiimsi vis tik), taip suprantu iš to 12 mėn VMI komentaro... Tiksliau, nieko aš ten nesuprantu... Kokia prasmė buvo daryti tas Sodros įmokas nuo pusės sumos? smile

Su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusiomis pajamomis laikomos individualios įmonės savininko iš individualios įmonės ir ūkinės bendrijos tikrojo nario iš ūkinės bendrijos, mažosios bendrijos nario iš mažosios bendrijos gauta suma, neviršijanti sumos, nuo kurios pagal Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (toliau - VSDĮ) nuostatas skaičiuojamos ir mokamos įmonės savininko, bendrijos tikrojo nario ar mažosios bendrijos nario valstybinio socialinio draudimo (toliau – VSD įmokos) įmokos.
ara ara 1447
2018-01-24 12:21 ara
Va čia ir bėda,kad niekas nebeaišku......
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui