amaz rašė: radau. Dalinuosi gal kam prireiks.
Filialų, atstovybių buhalterinė apskaita
Ar Lietuvoje veikiančios įmonės įsteigtas filialas ar atstovybė turi rengti finansines ataskaitas?
Kadangi filialas ir atstovybė nėra atskiras juridinis asmuo, o tik valdo steigėjo jiems patikėtą turtą ir pagal suteiktus įgaliojimus vykdo veiklą, jie finansinių ataskaitų nesudaro. Tačiau jie gali tvarkyti atskirą savo apskaitą.
Ar užsienio įmonės Lietuvoje įsteigtas filialas ar atstovybė privalo rengti finansines ataskaitas?
Filialui ar atstovybei finansinių ataskaitų rengti nereikia, tačiau jie gali tvarkyti atskirą savo apskaitą. Apskaitos politiką, principus ir metodus turėtų nustatyti filialą ar atstovybę įsteigusi užsienio įmonė. Juridinių asmenų registrui pateikiamos užsienio bendrovės metinės finansinės ataskaitos, kurios sudaromos, audituojamos ir pateikiamos pagal valstybės, kurioje įsteigta užsienio bendrovė, teisės aktus. Jeigu užsienio bendrovės metinės finansinės ataskaitos sudaromos vadovaujantis kitokiais negu taikomi Europos Sąjungoje reikalavimais (žr. Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo devintą skirsnį), tokios užsienio bendrovės filialas turi sudaryti ir pateikti metines finansines ataskaitas Juridinių asmenų registrui. Tokiu atveju užsienio bendrovės filialo metinės finansinės ataskaitos turi būti sudaromos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius buhalterinę apskaitą ir finansines ataskaitas.
www.buhalteris.lt/lt/?cid=820&new_id=306530
Norėjau paklausti ar filialui nereikia atsidaryti atsiskaitomosios sąskaitos Lietuvoje? Nes manau vykdant veiklą bus išrašomos sąskaitos filialo vardu?