vziede rašė:
Laba diena, jau daug metu dirbu buhaltere, bet neseniai pradejau dirbti naujoje imoneje (parduotuveje) ir pirma karta susiduriau su tokia situacija, kad darbdaviai atkakliai tikina, kad pas juos nereikia vesti atsargu (prekiu skirtu perparduoti) apskaitos. Pasak ju parduotuvese nera skaneriu ir panasiai, tai kaip tu zinosi ka pardavem ir taip toliau, kelis kartus per metus pasidarom revizija ir to uztenka. Man tai logiskai nesuprantama, ir jokiuose teisiniuose aktuose as tokio dalyko nerandu. Gal galetu kas nors man patarti, is savo patirties, kaip elgtis, t.y. ar vesti tas atsargas ar ne. Jei as ju nevesiu, tai nezinosiu kokias sumas nurasyti, ir teks kaip iki siol dirbusiai buhalterei isgalvos nurasineti sumas.
Yra du atsargų apskaitos būdai: periodinis ir nuolat apskaitomas.
Jūs esate įpratusi, nuolat apskaityti atsargas- ką pardaviau tą ir nurašiau konkrečiai.
o periodinis, kai viską ką pirkau užsipajamuoju, netgi galima sumiškai, susivedu vidinius perkėlimus, jei tokie yra ir, kai atliekama inventorizacija, tą sumą palieku sandėlio sąskaitoje, o visa kita vadinasi parduota- nurašome į parduotų atsargų savikainą. Geriausia, kai tai daroma kas mėn, bet būna ir kartą metuose....
taip daugelis mažų parduotuvių ir netgi kavinių dirba.