2004-02-09 18:26
linda
2011-09-11 03-20
Pacituosiu "Apskaitos, audito ir mokesčių aktualijas", str. "Reklamos išlaidų apmokestinimas" 2003 m. rugpjūčio mėn. 4 d., pirmadienis, Nr. 29 (269). Autorė Olga Savčuk, UAB "Ernst & Young Baltic" vyresnioji konsultantė - auditorė:
Pavyzdys
Įmonė "A" organizavo reklaminį renginį, kurio metu buvo reklamuojama įmonės parduodama produkcija. Renginio tikslams buvo išnuomotos patalpos, nuomos kaina sudarė 1 350 litų. Apie renginį buvo paskelbta spaudoje, skelbimų kaina 560 litų, iš reklamos agentūros užsakyti tušinukai ir pakabukai su įmonės simbolika, iš viso 3 000 vnt. ir vieneto kaina 4 litai. Visos išlaidos neįskaitant pridėtinės vertės mokesčio. Organizuojamo renginio metu kiekvienam į renginį atvykusiam asmeniui buvo įteiktas tušinukas ir pakabukas.
Šis renginys gali būti laikomas įmonės "A" reklaminiu renginiu, kadangi apie jį buvo paskelbta viešai ir dalyvių skaičius nebuvo iš anksto apribotas, t.y. įmonė "A" nežinojo, kas dalyvaus renginyje. Todėl visos su renginiu susijusios išlaidos yra laikomos reklamos išlaidomis ir gali būti priskirtos leidžiamiems atskaitymams. Tušinukų ir pakabukų pirkimo pridėtinės vertės mokestis taip pat gali būti įtrauktas į atskaitą, kadangi vienam asmeniui išdalintų prekių su įmonės simbolika vertė neviršija 25 litų. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad, norint pripažinti šio renginio išlaidas leidžiamais atskaitymais, o su šiomis išlaidomis suijusį pirkimo pridėtinės vertės mokestį įtraukti į atskaitą, įmonė "A" laisvos formos akte turi nurodyti visą informaciją apie renginį: jo laiką, vietą, skelbimo būdą, įrodymus, kad išdalintos prekės buvo su įmonės simbolika, ir kitą svarbią informaciją.Šios prekės taip pat gali būti atiduotos konkrečiam pirkėjui, kuris įsigijo kokią nors įmonės parduodamą prekę, ir nemokamai atiduotos prekės vertė negali būti didesnė kaip 5 procentai įsigytos prekės ar paslaugos vertės su pridėtinės vertės mokesčiu, taip pat bet kuriuo atveju negali viršyti 50 litų.