Įstatinio kapitalo mažinimas

Rainis Rainis 15057
2008-10-23 15:28 Rainis
Artai, aš Jūsų kompetenciją pripažįstu, bet šiuo atveju su Jumis nesutinku. Žinoma, jei tas įneštas turtas buvo kaip nors pagerintas, tada kitas klausimas, bet šiaip tai jau remtis rinkos verte, ypač dabar, kai ji kasdien svyruoja, tikrai negalima. Jei tai būtų pardavimas, o ne atsiėmimas - vėl sutikčiau. Įnešė (sumokėjo už akcijas turtu) tam tikra verte - ta pačia verte ir atsiima atgal.
nerijus nerijus 2474
2008-10-23 18:48 nerijus 2011-09-11 06-00

Rainis rašė:

nerijus rašė:
Kaip toks scenarijus: Įstatinis suneštas turtu, turtas parduotas- nebegalima mažint įstatinio?

Klausimas sakyčiau naivus, parodo, kad klausėjas nelabai supranta, kas tas įstatinis kapitalas.
Įstatinis kapitalas - tai akcijos (materialios arba nematerialios). Steigiant įmonę, išleidžiamos akcijos, o už jas galima apmokėti pinigais arba turtu, ir viskas.
Taip kad įstatinis nepririštas prie to turto, mažinkit į sveikatą.



Rainis rašė: ...Įnešė (sumokėjo už akcijas turtu) tam tikra verte - ta pačia verte ir atsiima atgal.


Gerbiamasis, kad tamsta kažkaip prieštaraujate pats sau.
Apmokėjus įstatinį kapitalą turtu- turtas tampa įmonės nuosavybe. Akcininkas mainais už tą turtą gauna akcijų, kurių vertė x Lt. Toliau turtu disponuoja įmonė. Sumažinus įstatinį kapitalą yra galimybė išmokėtu turtu, tačiau jis bus vertinamas rinkos verte.

P.S. Ne tamstai spręsti apie mano supratimą/nesupratimą apie įstatinį kapitalą.
vovere vovere 25997
2008-10-23 19:43 vovere
kažkada buvau skambinusi į VMI ir klausiau jei akcininkas įnešė turtą, kaip akcinio kapitalo didinimą, o dabar norėtų atsiimti savo įneštą turtą kad sumažinti įstatinį kapitalą, tai man pasakė kad reikia daryti kaip pardavimą to turto ir net pmokestinti pvm. turtas buvo pastatas bet nebaigta statyba dar buvo. nežinau kiek tame teisybės nes paskui daugiau nebeanalizavau. smile
Rolanda Rolanda 6896
2008-10-23 20:13 Rolanda 2011-09-11 06-00

artas71 rašė:

nerijus rašė:

Rainis rašė: Visiškai tikrai. Tai grąžinimas. .
Jei nesudėtinga, prašom nuorodą, kur parašyta, kad galima atsiimti turtą (senaja verte) įneštą į kapitalą. smile


Aš pageidaučiau diskusijos (tiesiog labai įdomi situacija). Bent man pakankamai aiški - turtas atsiimant įvertinamas rinkos vertė. Bus vertė didesnė už kapitalo formavimo metu nustatytą turto vertę - APSIMOKESTINS, nebus- neapsimokestins.


Pritariu artui71.
Skaitau ABĮ 45 straipsnis. Akcijų apmokėjimas

1. Akcijų apmokėjimas yra jų emisijos kainos apmokėjimas. Akcijos gali būti apmokamos pinigais ir (ar) akcijas apmokančiam asmeniui nuosavybės teise priklausančiais nepiniginiais įnašais.

Padidinus įstatinį turtu, tas turtas tampa įmonės nuosavybe, o ne akcininko.

To paties įstatymo ir straipsnio 5 dalis: Jei didinant bendrovės įstatinį kapitalą akcijos visiškai ar iš dalies apmokamos nepiniginiu įnašu, įnašas turi būti įvertintas nepriklausomo turto vertintojo teisės aktų, reglamentuojančių turto vertinimą, nustatyta tvarka.

Ir 7 dalis: Akcijų, kurios apmokamos nepiniginiu įnašu, nominalių verčių suma negali būti didesnė už turto vertinimo ataskaitoje nurodytą nepiniginio įnašo vertę. + visas 45(1)straipsnis.

Juk turtas nusidėvi, tiesa? Reiškia, po metų-kelių didinat įstatinį įneštas materialusis turtas jau bus nuvertėjęs, tai kaipgi galima akcininkui grąžinti jį buvusia verte?

Ir, galiausiai, ABĮ 52 straipsnis. Įstatinio kapitalo mažinimas

1. Įstatinis kapitalas gali būti mažinamas visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu arba šio Įstatymo nustatytais atvejais − teismo sprendimu. (...)
2. Įstatinis kapitalas gali būti mažinamas tik šiems tikslams:
(...)
3) siekiant akcininkams išmokėti bendrovės lėšų.

Aš manau, kad išmokėti galima tik pinigais.
L
Loreta13 30842
2008-10-23 20:34 Loreta13
mic.vmi.lt/documentpublicone.do?&id=10000...
Gal pinigais paprasčiau:))
Manau, jei įneštas konkretus turtas ir jis buvo vertintas, tai atsiimant (ko gero tai įmanoma reorganizuojant, ar likviduojant) tektų apmokestint vertės padidėjimo pajamas, jei to turto rinkos vertė dabar didesnė.
mic.vmi.lt/documentpublicone.do?id=1000054564
artas71 artas71 12027
2008-10-23 20:37 artas71
Pabandysiu simplifikuoti (supaprastinti) situaciją.

Pvz: Akcininkas įneša nekilnojamąjį turtą+krūvą baldų, kurių vertė 2005 metais 1 mln. kaip turtinį įnašą. 2008 šis turtas rinkoje (t.y ji nesunkiai galima parduoti) vertas 1,5 mln.
Dabar yra keli aspektai.
Juridinis: Rolandos pastaba, kad kapitalo mažinimo atveju lėšos išmokamos tik pinigais
labai net gali būti -taip siekiama apsaugoti VISŲ AKCININKŲ interesus. O dar sugalvos kokis UAB-as gaminantis pagalves produkcija arba staklėmis išmokėti...
Mokestinis: VMI aiškiai yra išdėsčiusi nuomone, kas vyksta su likviduojamos įmonės turtą išdalinant akcininkams - jis privalo būti įvertintas rinkos kainą, toks išsidalijimas yra traktuojamas kaip pardavimas.
Panagrinėkime hipotetines situacijas mokestiniu aspektu:
A atvejis- akcininkai išsiėmė tokį turtą, kokį įnešė;
B atvejis- įmonė pardavė tą turtą , o akcininkai išsiėmė pinigus.
Akivaizdu, kad A atveju biudžetas patyrė nuostolių- įmonė sutaupė 1-ą pelningą tranzakciją ir nesumokėjo Pelno mokesčio (nes neuždirbo pelno).
Apskaitinis: manau, kad turtas, pabuvęs turtiniu įnašu, praranda TURTINIO ĮNAŠO identitetą ( nebent ant to turto dildelėm žaliom(baltom) raidėm užrašysim :'Šis turtas buvo įnašu") . Apskaitoje (kiek atsimenu) neprivaloma žymėti, kuris turtas sudalyvavo kaip įnašas , o kuris -ne.
Rolanda Rolanda 6896
2008-10-23 21:12 Rolanda
Teoriškai mes visi teisūs? smile Iki VMI patikrinimo...
Gi nerijus ir Rainis, kiek suprantu, aptarinėjo konkretų atvejį: akcininkas (-ai_ įnešė įstatinio kapitalo dalį turtu ir dabar nori jį atsiimti. Jiems nereikia pinigų, o reikia būtent to "įnešto" turto.
Taigi, kokie variantai?
Aš manau, kad akcininko(-ų) norai niekaip negali būti patenkinti. teorinis mechanizmas galimas, praktiškai - niekaip (jau minėjau, kodėl).
Bet: gal aš vertinu labai siaurai, tik teisiniu požiūriu, remdamasi tik ABĮ?
Rainis Rainis 15057
2008-10-23 22:35 Rainis 2011-09-11 06-00
Kiek suprantu iš GPM 12 str. komentarų, atvejų, kada akcininko įnašas grąžinamas turtu, yra ir jie leidžiami, kitaip komentaruose nebūtų minimi ir vertinami; čia prieštarauju Rolandai. Galų gale, galima vienam akcininkui grąžinti turtu, kitam pinigais - kaip kas pageidauja, bet grąžinimas turtu tikrai galimas.
Artas71 bando pritaikyti įmonės likvidavimo atvejį: kiek supratau, šiuo atveju netinka, nes akcininkai tik planuoja mažinti įstatinį kapitalą, kuris nebuvo niekada didintas nei iš pelno, nei iš rezervų, todėl galima kalbėti tik apie įnašų atsiėmimą.
Tačiau galiu sutikti su Nerijaus pastaba, kad "turtas tapo įmonės turtu, ir jį dabar (grąžinant) jau reikia vertinti rinkos kaina", ko gero, čia jis ir pateikė teisingą paaiškinimą.
P.S. Nerijus įsižeidė, kad sumenkinau jo žinias apie įstatinį kapitalą, bet sutikite, kad Jūsų klausimas "Jei įstatinis įneštas turtu, turtas parduotas - negalima mažint įstatinio" tikrai buvo ne vietoje ir kvailai atrodė.
nerijus nerijus 2474
2008-10-24 09:45 nerijus 2011-09-11 06-00

Rainis rašė: Jūsų klausimas "Jei įstatinis įneštas turtu, turtas parduotas - negalima mažint įstatinio" tikrai buvo ne vietoje ir kvailai atrodė.


Mano galva, klausimas buvo vietoje ir laiku. Tiesa, jis nebuvo užduotas tikintis gauti atsakymą. jo tikslas buvo priversti Jus susimąstyti ar tikrai Jūsų atsakymas teisingas. O jis atsirado skaitant šias eilutes:


Rainis rašė: Tai jei visą turtą pasiims, kaip bus su įstatiniu kapitalu? Juk tada jo neliks, jis visas suformuotas būtent iš to turto?

Kaip artas71 ir minėjo- "ant turto nėra parašyta", kad jis įneštas kaip įstatinis ir jo negalima liesti.

Tesiant diskusiją toliau... Juk ir įstatinio kapitalo suformavimas turtu- GPM tikslais yra prilyginamas pardavimui-pirkimui. O "pardavimo" vertė laikoma- už tą turtą gautų akcijų vertė.
Rainis Rainis 15057
2008-10-24 09:50 Rainis
Taip, kada įstatinis kapitalas formuojamas turtiniais įnašais, toks sandoris yra vertinamas kaip pirkimo - pardavimo, tik už turtą sumokama ne pinigais, o akcijomis.
Manau, kad pradinės klausėjos akcininkams visgi neišeis atsiimti tą įneštą pastatą be jokių mokesčių.
nerijus nerijus 2474
2008-10-24 10:00 nerijus 2011-09-11 06-00
Apie ką ir sakiau pačioje pradžioje. Buvo dar paminėtas įstatinio padidinimas ant turto vertės padidėjimo sumos ir vėlesnis jo mažinimas. va čia ir atsiranda GPM, kadangi sumažinus įstatinį kapitalą, kuris buvo suneštas ne įš akcininkų lėšų (konkrečiu pasiūlytu variantu iš perkainojimo) apsimokestina kaip dividendų pajamos (aišku įvertinus, kad pirmiausiai mažinama akcininkų įnešta dalis).
Taip kad ir dividendų apmokestinimas buvo paminėtas visiškai į temą.

Rekspekts smile
J
jolanta79 120
2008-11-28 14:17 jolanta79
Situacija tokia, UAB akcininkai nusprende sumazinti istatini kapitala ismokant akcininkams lesas. Viskas aisku atrodo ir paprasta. Bet gal kas man pasaks kokia yra tvarka? Akcininku susirinkimas, istatu pakeitimas ir nunesti dokumentus i registro centra. ir viskas...
mariska mariska 8625
2008-11-28 15:14 mariska 2011-09-11 06-02

jolanta79 rašė: Situacija tokia, UAB akcininkai nusprende sumazinti istatini kapitala ismokant akcininkams lesas. Viskas aisku atrodo ir paprasta. Bet gal kas man pasaks kokia yra tvarka? Akcininku susirinkimas, istatu pakeitimas ir nunesti dokumentus i registro centra. ir viskas...

toki sprendima akcininkai gali priiti tik eiliniame akcininku susirinkime, kuris būna nuo metų pradžios iki gegužės 1 d.
šito sprendimo negali priimti esant įmonėje nepaskirstytam nuostoliui.
tvarka:
sprendimas pristatomas į JAR
pranešimas kreditoriams
įstatų keitimas
įstatų tvirtinamas notaro
ir nešimas į JAR.
Rainis Rainis 15057
2008-11-28 15:15 Rainis
Tikrai ne tik eiliniame. Galima tokiam reikalui sušaukti neeilinį akcininkų susirinkimą.
mariska mariska 8625
2008-11-28 15:21 mariska 2011-09-11 06-02

Rainis rašė: Tikrai ne tik eiliniame. Galima tokiam reikalui sušaukti neeilinį akcininkų susirinkimą.


AB įstatytmas 52 str, 6 d. Sprendimas sumažinti įstatinį kapitąlą, siekiant akcininkams išmokėti bendrovės lėšų, gali būti priimtas tik eiliniame visuotiniame akcininkų susrinkime.
Rainis Rainis 15057
2008-11-28 16:01 Rainis
Mariska, Jūs teisi. Atsiprašau už suklaidinimą.
J
jolanta79 120
2008-11-28 16:09 jolanta79 2011-09-11 06-02
O as dar perskaiciau toki sakini viename straipsnuje:

Netgi pelninga bendrovė, turinti ilgalaikių įsipareigojimų, negalės išmokėti lėšų akcininkams sumažinus kapitalą.

Pasakykite prasom, jei musu imone turi ilalaikiu skolu: lizinga, ir dar iki galo negrazinta skola bankui 100 000, tai men negalime mazinti ist. kapit.?
mariska mariska 8625
2008-11-28 16:40 mariska 2011-09-11 06-02

jolanta79 rašė: O as dar perskaiciau toki sakini viename straipsnuje:

Netgi pelninga bendrovė, turinti ilgalaikių įsipareigojimų, negalės išmokėti lėšų akcininkams sumažinus kapitalą.

Pasakykite prasom, jei musu imone turi ilalaikiu skolu: lizinga, ir dar iki galo negrazinta skola bankui 100 000, tai men negalime mazinti ist. kapit.?


galyte, tik tam reikia išsiųsti pranešima kreditoriui ir berods (bijau pamaeluoti dėl termino) 30 dienų palaukti atsakymo. Jei neužprotestavo, tai viskas gerai. smile mes siuntėm registruotų laišku.
V
vaivux 282
2008-12-09 11:01 vaivux
Laba diena. Norėčiau pasikonsultuoti tokiu klausimu.
Įmonės du akcininkai norėtų įnešti po 10 000 Lt ir iš tų pinigų padidinti įstatinį kapitalą. (dabar jis standartinis 10 000Lt)
Klausimas toks - jeigu jie norėtų kada nors mažinti įstatinį kapitalas iki dabar esančio (10 000 Lt), ar šis žingsnis atgal apsimokestintų kokias nors mokesčiais?
artas71 artas71 12027
2008-12-09 11:35 artas71
Ne.Įstatinio kapitalo mažinimas jeigu jis buvo padidintas iš papildomų įnašų
neapmokestinamas.
GPMĮ 12 str. Kometaro 93 pusl. 3 pvz.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui