Įstatinio kapitalo mažinimas

R
Reduxa 671
2009-12-09 17:59 Reduxa
Gal kas žinote, ar reikia deklaruoti kažkur išmokas, sumažinus įstatinį kapitalą ir išmokėjus akcininkams? Turiu galvoje pvz. pajamų mokesčio deklaracijoje? smile
Rainis Rainis 15057
2009-12-09 19:24 Rainis 2011-09-11 06-31

Reduxa rašė: Gal kas žinote, ar reikia deklaruoti kažkur išmokas, sumažinus įstatinį kapitalą ir išmokėjus akcininkams? Turiu galvoje pvz. pajamų mokesčio deklaracijoje? smile

Be abejo, deklaruojama.
R
Reduxa 671
2009-12-10 16:26 Reduxa
Net jei išmokos neapmokestinamos?
Rainis Rainis 15057
2009-12-10 18:41 Rainis 2011-09-11 06-32

Reduxa rašė: Net jei išmokos neapmokestinamos?

Taip.
B
bite555 189
2009-12-11 14:45 bite555 2011-09-11 06-32

Rainis rašė:

Reduxa rašė: Net jei išmokos neapmokestinamos?

Taip.


VMI komentuoja, kad tai nėra pajamos. Todel deklaruoti nereikia
Rainis Rainis 15057
2009-12-11 15:15 Rainis 2011-09-11 06-32

bite555 rašė:

VMI komentuoja, kad tai nėra pajamos. Todel deklaruoti nereikia

Klausėja pateikia per mažai informacijos. Kokiu būdu tas ĮK mažinamas? Ar jis toks buvo registruotas iš karto, didesnis už minimalų, kad jį galima mažinti? O jei buvo didintas, tai kokiu būdu?
Tik pateikus išsamesnę informaciją, galima tikėtis tikslesnio komentaro.
R
Reduxa 671
2009-12-16 17:42 Reduxa 2011-09-11 06-32

Rainis rašė:

bite555 rašė:

VMI komentuoja, kad tai nėra pajamos. Todel deklaruoti nereikia

Klausėja pateikia per mažai informacijos. Kokiu būdu tas ĮK mažinamas? Ar jis toks buvo registruotas iš karto, didesnis už minimalų, kad jį galima mažinti? O jei buvo didintas, tai kokiu būdu?
Tik pateikus išsamesnę informaciją, galima tikėtis tikslesnio komentaro.


Įstatinis kapitalas sumažintas tikslu išmokėti lėšas akcininkams (taip, toks kapitalas buvo registruotas is karto, nebuvo didinamas nei iš pelno nei kitaip). Sumažintas mažinant akcijų nominalią vertę, lėšos išmokėtos pinigais. Taip, buvo didesnis, dabar sumažintas iki minimalaus (10 tūkst.).
Rainis Rainis 15057
2009-12-16 21:28 Rainis 2011-09-11 06-32

Reduxa rašė:

Įstatinis kapitalas sumažintas tikslu išmokėti lėšas akcininkams (taip, toks kapitalas buvo registruotas is karto, nebuvo didinamas nei iš pelno nei kitaip). Sumažintas mažinant akcijų nominalią vertę, lėšos išmokėtos pinigais. Taip, buvo didesnis, dabar sumažintas iki minimalaus (10 tūkst.).

Taip, tai nėra pajamos, tik paprasčiausias įnašų grąžinimas. Deklaruoti nereikia.
R
Reduxa 671
2009-12-17 09:35 Reduxa
Labai ačiū smile
M
mahau 99
2010-02-01 19:00 mahau
Gal galite paaiškinti: „Jei to nepakanka, sumažinamos likusių akcijų nominalios vertės ar (ir) anuliuojama dalis akcijų. Akcijų skaičius visiems akcininkams mažinamas proporcingai skaičiui jiems nuosavybės teise priklausančių bendrovės akcijų, kurias jie turi pakeistų bendrovės įstatų įregistravimo juridinių asmenų registre dienos pabaigoje.“ kaip suprasti tą „kurias jie turi pakeistų bendrovės įstatų įregistravimo juridinių asmenų registre dienos pabaigoje“? Čia yra akcinių bendrovių įstatymo 38.5. Pirmiausiai anuliuojamos bendrovės įgytos savos akcijos, jos įregistruojamos juridinių asmenų registre. Tuomet kitą dieną galima mažinti akcijas ir likusiems akcininkams pagal jų turimą nominalią vertę? Ar aš gerai suprantu?
P
Panaikinta 4554
2010-02-01 19:32 Panaikinta 2011-09-11 06-36
Atsakymą rasite 8 12,13,14 p. skaitykite rekomendacijas
www.aat.lt/index.php?id=175
M
mahau 99
2010-02-01 20:40 mahau 2011-09-11 06-36

Regvita rašė: Atsakymą rasite 8 12,13,14 p. skaitykite rekomendacijas
www.aat.lt/index.php?id=175


Dėkui Jums Regvita.
ausyte ausyte 5281
2010-05-25 15:32 ausyte
Sveiki,
dar kartą noriu pasitikslinti:
1. Ar sprendimas dėl UAB įstatinio kapitalo mažinimo gali būti priimtas tik eiliniame vis.akcininkų susirinkime, t.y. per 4 mėn.
2. Ar po priimto sprendimo per 10 d. reikia pateikti pranešimą JAR, o jeigu bus pateiktas per 30 d., tai jau blogai?
3. Ar pranešimus reikia išsiuntinėti visiem tiekėjams , kuriems UAB tuo metu skolinga?
4. Iš pradžių UAB įstatinis kapitalas buvo 10000 Lt., po to akcininkai padidino iki 100 000, išleidžiant naujas akcijas, tai jeigu mažinant įst. kapitalą, akcininkai pasiims tiek kiek ir sumokėjo už akcijas didinant, tai jie ar UAB neturės mokėti jokių mokesčių?
Ačiū
mariska mariska 8625
2010-05-25 15:59 mariska 2011-09-11 06-48

ausyte rašė: Sveiki,
dar kartą noriu pasitikslinti:
1. Ar sprendimas dėl UAB įstatinio kapitalo mažinimo gali būti priimtas tik eiliniame vis.akcininkų susirinkime, t.y. per 4 mėn.
2. Ar po priimto sprendimo per 10 d. reikia pateikti pranešimą JAR, o jeigu bus pateiktas per 30 d., tai jau blogai?
3. Ar pranešimus reikia išsiuntinėti visiem tiekėjams , kuriems UAB tuo metu skolinga?
4. Iš pradžių UAB įstatinis kapitalas buvo 10000 Lt., po to akcininkai padidino iki 100 000, išleidžiant naujas akcijas, tai jeigu mažinant įst. kapitalą, akcininkai pasiims tiek kiek ir sumokėjo už akcijas didinant, tai jie ar UAB neturės mokėti jokių mokesčių?
Ačiū

1. kokiu tikslu yra mažinamas įstatinis? jei siekiant padengti nuostolius, tai yra terminas po eilinio vis. susirinkimo (berods tris mėn. (bijau sumeluoti))
2. JAR senai pofik ką kada teikiate, mums "advokatas" 2006 m. visko nesutvarkė iki galo, tai ir 2008 metais JAR priėmė. datos svarbu tik ginčo atveju, jeigu niekas neužginčis tai....
3. Išsiuntinėti reikia tik svarbiausiems kreditoriams. Smulkmėm tikrai nereikia. smile
4. mic.vmi.lt/documentpublicone.do?&id=10000...
mariska mariska 8625
2010-05-25 16:04 mariska
patikslinu - jei sumažinti nuostolius trys mėnesiai nuo FA patvirtinimo, tada, kai akcininkai turėjo sužinoti smile
ausyte ausyte 5281
2010-05-25 16:06 ausyte
Mažinamas ne dėl nuostolių, uAB turi netgi pelno nepaskirstyto 150 000 Lt. Paprasčiausiai akcininkai taip nusprendė, o ar būtinai reikia skelbti dienraštyje?
Skambinau į JAR, tai sakė, kad nebūtinai eilinis akc. susirinkimas turi būti
mariska mariska 8625
2010-05-25 16:11 mariska 2011-09-11 06-48

ausyte rašė: Mažinamas ne dėl nuostolių, uAB turi netgi pelno nepaskirstyto 150 000 Lt. Paprasčiausiai akcininkai taip nusprendė, o ar būtinai reikia skelbti dienraštyje?
Skambinau į JAR, tai sakė, kad nebūtinai eilinis akc. susirinkimas turi būti

Spėju jie paprasčiausiai nori nemokėti dividendų ir mokesčių, ar ne? smile Siūlau dėl to pasikonsultuoti su mokesčiais. Slidus reikalas.

53 straipsnis. Informavimas apie įstatinio kapitalo mažinimą ir bendrovės prievolių vykdymo užtikrinimas

1. Apie sprendimą sumažinti bendrovės įstatinį kapitalą turi būti pranešta kiekvienam bendrovės kreditoriui pasirašytinai ar registruotu laišku. Be to, sprendimas sumažinti bendrovės įstatinį kapitalą turi būti viešai paskelbtas įstatuose nurodytame dienraštyje arba apie jį pranešta kiekvienam bendrovės akcininkui pasirašytinai ar registruotu laišku.

2. Mažindama įstatinį kapitalą, bendrovė privalo savo prievolių įvykdymą papildomai užtikrinti kiekvienam to pareikalavusiam savo kreditoriui, išskyrus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus atvejus.

3. Prievolių įvykdymo papildomo užtikrinimo gali reikalauti kreditorius, kurio teisės atsirado ir nepasibaigė iki juridinių asmenų registro tvarkytojo paskelbimo apie visuotinio akcininkų susirinkimo ar teismo sprendimą sumažinti bendrovės įstatinį kapitalą dienos. Bendrovės kreditorius savo reikalavimus gali pateikti bendrovei ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo juridinių asmenų registro tvarkytojo paskelbimo apie sprendimą sumažinti bendrovės įstatinį kapitalą dienos.

4. Bendrovė gali neteikti kreditoriams prievolių įvykdymo papildomo užtikrinimo, jei tenkinama bent viena iš šių sąlygų:

1) kreditorių reikalavimų suma neviršija 1/2 bendrovės nuosavo kapitalo dydžio po įstatinio kapitalo sumažinimo;

2) kreditorių reikalavimai yra pakankamai užtikrinti įkeitimu, hipoteka, laidavimu ar garantija;

3) įstatinis kapitalas mažinamas vien tam, kad būtų panaikinti bendrovės balanse įrašyti nuostoliai.

5. Dėl įstatinio kapitalo sumažinimo pakeisti bendrovės įstatai pateikiami juridinių asmenų registro tvarkytojui po to, kai buvo įvykdyti visi šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyti veiksmai, bet ne anksčiau kaip praėjus 3 mėnesiams nuo juridinių asmenų registro tvarkytojo paskelbimo apie visuotinio akcininkų susirinkimo ar teismo sprendimą sumažinti bendrovės įstatinį kapitalą dienos. Pakeisti dėl įstatinio kapitalo sumažinimo bendrovės įstatai gali būti pateikti juridinių asmenų registro tvarkytojui nesilaikant šioje dalyje nustatyto termino, jeigu:

1) bendrovė neturi kreditorinių įsiskolinimų ir apie įstatinio kapitalo mažinimą buvo viešai paskelbta, kaip nustatyta šio straipsnio 1 dalyje;

2) įstatinis kapitalas mažinamas vien tam, kad būtų panaikinti bendrovės balanse įrašyti nuostoliai;

3) įstatinis kapitalas mažinamas, kad būtų ištaisytos įstatinio kapitalo sudarymo ar didinimo metu padarytos klaidos.

6. Jei teisme nagrinėjamas ginčas dėl prievolių įvykdymo papildomo užtikrinimo, dėl įstatinio kapitalo sumažinimo pakeisti įstatai negali būti pateikiami juridinių asmenų registro tvarkytojui iki teismo sprendimo įsiteisėjimo.

7. Jei bendrovės įstatų pakeitimai dėl įstatinio kapitalo sumažinimo buvo įregistruoti bendrovei pažeidus šio straipsnio reikalavimus dėl prievolių įvykdymo papildomo užtikrinimo kreditoriams, įstatinio kapitalo mažinimas teismo sprendimu pripažįstamas negaliojančiu.
mariska mariska 8625
2010-05-25 16:14 mariska
52 straipsnis. Įstatinio kapitalo mažinimas

1. Įstatinis kapitalas gali būti mažinamas visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu arba šio Įstatymo nustatytais atvejais − teismo sprendimu

24 straipsnis. Eilinis ir neeilinis visuotinis akcininkų susirinkimas smile

www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_...

siūlau išsistudijuoti ir tikrai rasyte atsakymą smile nežinant tikslios Jūsų padėties sunku ką nors pasufleruoti
ausyte ausyte 5281
2010-05-25 16:26 ausyte
Oi jau galva sukasi nuo studijavimų, na panašiai dėl to nori susimažinti, na man atrodo kad gali būti ir neeilinis ar ne?O dėl to dienraščio tai rašo arba dienraštyje arba pranešti akcininkams ir kreditoriams raštiškai, tai jeigu pranešu raštiškai, tai gal tada dienraštyje nereikia?UAB įstatuose parašyta,tik kad įstatinis kapitalas mažinamas įstatymų numatyta tvarka...
O nuosavas kapitas: įstatinis kapitalas būtų - 10000 lt.privalomi rezervai - 10000Lt; nepaskirstytas pelnas - 152 000 Lt. viso: 172 000.
Skolintas kapitalasa viso 166 000 Lt.
Tai va nebežinau kaip ir ką daryti, įtatymai kaip visda neaiškūs, vieni sako vienaip kiti kitaip, norėčiau patarimo, kas jau susidūrė praktiškai...
Ačiū
mariska mariska 8625
2010-05-25 16:53 mariska 2011-09-11 06-48
Įstatymai šiu atveju yra labai aiškus:


6. Dokumentas, patvirtinantis sprendimą sumažinti įstatinį kapitalą, per 10 dienų nuo sprendimo priėmimo turi būti pateiktas juridinių asmenų registro tvarkytojui.
1. Apie sprendimą sumažinti bendrovės įstatinį kapitalą turi būti pranešta kiekvienam bendrovės kreditoriui pasirašytinai ar registruotu laišku.
2. Mažindama įstatinį kapitalą, bendrovė privalo savo prievolių įvykdymą papildomai užtikrinti kiekvienam to pareikalavusiam savo kreditoriui, išskyrus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus atvejus.
5. Dėl įstatinio kapitalo sumažinimo pakeisti bendrovės įstatai pateikiami juridinių asmenų registro tvarkytojui po to, kai buvo įvykdyti visi šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyti veiksmai, bet ne anksčiau kaip praėjus 3 mėnesiams nuo juridinių asmenų registro tvarkytojo paskelbimo apie visuotinio akcininkų susirinkimo ar teismo sprendimą sumažinti bendrovės įstatinį kapitalą dienos. Viskas.
smile
Kaip tai beliko sąvoka tik visuotinis, nesvarbu ar eilinis ar ne, tad žalia šviesa smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui