2012-12-13 11:59
amadina22
Pasiskaitymui
Naujametinių atvirukų įsigijimo išlaidas VMI leidžia nurašyti į leidžiamus atskaitymus, nors šios išlaidos akivaizdžiai yra reprezentacinės.
Naujametiniai atvirukai ir dovanos
Klausimas:
Mes užsisakėme, kad pagamintų darbo knygas su įmonės logo. Jas vadybininkai išdalins mūsų esamiems ar būsimiems klientams. Taip pat pagaminti naujametiniai atvirukai, kuriuos išsiųsime esamiems klientams ir tiekėjams. Kiekvienais metais juos gaminamės ir visada dėdavau į reklamos sąnaudas visą sumą ir visą PVM traukdavau į atskaitą. Bet dabar pradedu abejoti: ar tai reklamos, ar reprezentacinės sąnaudos? Jei tai reprezentacija, tai ką daryti su praėjusiais laikotarpiais? Ar VMI nuomonė šiuo atžvilgiu visada buvo vienoda ir nesikeitė?
MERITS atsakymas:
Dėl Naujametinių atvirukų: Pastaruoju metu mokesčių administratorius laikosi nuomonės, kad išlaidos naujametinių atvirukų įsigijimui gali būti priskiriamos leidžiamiems atskaitymams, nors tokios išlaidos visiškai atitinka reprezentacinių sąnaudų kriterijus (skirta apibrėžtam asmenų ratui, konkretiems asmenims, siekiant pagerinti ryšius su verslo partneriais). Tikėtina, kad dėl išlaidų mažareikšmiškumo ir dėl susiklosčiusių tradicijų, VMI ir ateityje nekeis savo pozicijos, t.y. visas atvirukų įsigijimo išlaidas traktuos leidžiamais atskaitymais.
Dėl darbo knygų: Darbo knygų dalijimo sąnaudos pripažįstamos leidžiamais ar ribojamų dydžių leidžiamais atskaitymais atsižvelgiant į dalijimo tikslus. Jeigu kartu su naujametiniu atviruku verslo partneriui dovanojama darbo knyga, knygos savikaina turėtų būti laikoma reprezentacinėmis sąnaudomis, neatsižvelgiant į tai, kad atvirukų išlaidas mokesčių administratorius leidžia nurašyti į leidžiamus atskaitymus.
Nuostatos apibrėžiančios reklamos ir reprezentacines sąnaudas pelno mokesčio įstatyme nesikeitė nuo 2002 metų, o mokesčių administratoriaus vertinimas konkrečiu atveju priklauso nuo faktinių aplinkybių, kurias mokesčių mokėtojas sugeba pagrįsti. Vien tai, kad yra išdalintos prekės, kurios yra pagamintos su įmonė logotipu, nesudaro pagrindo laikyti tokias sąnaudas reklama. Tam, kad tokie "dalinimai" galėtų būti laikomi reklama, jie turi būti skirti pritraukti naujus pirkėjus, jie turi būti adresuoti potencialiam neapibrėžtam pirkėjų ratui, jais turi būti siekiama suteikti informaciją apie įmonę bei jos produkciją.