Privalomas sveikatos draudimas

Samajana Samajana 6091
2009-01-28 10:50 Samajana 2011-09-11 06-08
[quote="Loreta"]
Ane... smile



...koksai čia įstatymas...?
... nuo pajamų priskiriamų darbo santykiams eina sodrai ir mokamas tik jai.
VMI tik nuo malkų...kliūva
Loreta Loreta 28574
2009-01-28 11:01 Loreta 2011-09-11 06-08

Samajana rašė: VMI tik nuo malkų...kliūva

Čia ir yra malkos, o ne darbo santykiai. Darbo santykiams tai priskiriama tik tiek, kiek apmokestinama GPM, t.y., kiek išvis priskiriama pajamoms. Ligos pašalpos taip pat nėra susijusios su darbo santykiais, tačiau apmokestinamos GPM ir priskiriamos pajamoms.
Tai tos 2 dienos taip ir apmokestinamos - pagal SDĮ 17 str. 8 d.ir 18 str. 6 d.

17.8
Nuolatiniai Lietuvos gyventojai, kaip jie apibrėžti Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, gaunantys kitas, negu šio straipsnio 1–6 dalyse nurodytos, pajamas, nuo kurių Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nustatyta tvarka turi būti išskaičiuotas ir (ar) sumokėtas gyventojų pajamų mokestis, nuo šių pajamų moka 6 procentų dydžio privalomojo sveikatos draudimo įmokas.

18.6
Kai asmenys, nurodyti šio Įstatymo 17 straipsnio 8 dalyje, gauna pajamų, kurios pagal Gyventojų pajamų mokesčio įstatymą priskiriamos A klasės pajamoms, privalomojo sveikatos draudimo įmokas nuo tokių pajamų apskaičiuoja ir sumoka tokias pajamas išmokantis asmuo Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme nustatytais terminais.
Samajana Samajana 6091
2009-01-28 11:12 Samajana 2011-09-11 06-08

Loreta rašė: Čia ir yra malkos, o ne darbo santykiai. Darbo santykiams tai priskiriama tik tiek, kiek apmokestinama GPM, t.y., kiek išvis priskiriama pajamoms.

...kas čia taip skirsto? Tu...? gal žinai kur gerą išrūšiavimą...parodytum man ?...parašyčiau į deklaraciją kaip malkų pirkimą...
smile tik nekišk tų MIC paistalų smile
Aš tik tokį žinau...

31. Darbo santykiai arba jų esmę atitinkantys santykiai – santykiai, kai darbas atliekamas pagal darbo sutartis, taip pat bet kokia kita veikla, vykdoma teisinių santykių, kurie iš esmės (susitarimu dėl darbo apmokėjimo sąlygų, darbo vietos ir funkcijų, darbo drausmės ir kt.) atitinka darbo sutarties sukuriamus darbdavio ir darbuotojo santykius, pagrindu.
Loreta Loreta 28574
2009-01-28 11:26 Loreta 2011-09-11 06-08

Samajana rašė: Aš tik tokį žinau...

31. Darbo santykiai arba jų esmę atitinkantys santykiai – santykiai, kai darbas atliekamas pagal darbo sutartis, taip pat bet kokia kita veikla, vykdoma teisinių santykių, kurie iš esmės (susitarimu dėl darbo apmokėjimo sąlygų, darbo vietos ir funkcijų, darbo drausmės ir kt.) atitinka darbo sutarties sukuriamus darbdavio ir darbuotojo santykius, pagrindu.

Samajana - tiesą sakant, užknisai jau....
Kame tu matai darbo santykius, kai žmogus serga? Jei darbdavys apmoka už tas 2 dienas, jis apmoka ne pagal jokią darbo sutartį, ne už tai, ką jis uždirbo padėjęs šikną ant darbo kėdės, ne kokią premiją ar priedą duoda.
Jis apmoka (ir čia jokia ne naujiena - tai galiojo dar prie senojo SDĮ) kaip ligos pašalpą, kurią jį įgalioja mokėti minimas įstatymas. Tai taip pat yra A klasės pajamos, tačiau tai nėra darbo santykiai, nėra su DARBO santykiais susijusios pajamos.
Kas tau čia kliūva, nu pasakyk tu man ūkiškai.
Man tai niekas nekliūva.
O tu neskaičiuok tų 6 proc, maja tave bitė...
G
grutas 313
2009-01-28 11:40 grutas 2011-09-11 06-08

Loreta rašė:

renataru rašė: tai ar negalima is imones saskaitos? nesupratau?

Galima galima, tiek jau diskutavom.
Tik įmonei tai bus neleidžiami atskaitymai, o savininkui - pajamos natūra (apsimokestins GPM).
Taip kad geriau jau tegul jis mokasi pats asmeniškai, o ne nuo įmonės.


Vakar seminare patvirtino.kad jeigu II apmokes uz savininka 72 lt -tai A kl pajamos-
1.reikia teikti FR0572 deklaracija
2. neleidžiami atskaitymai
3.savininkui - pajamos natūra (apsimokestins 15 %GPM +9% )
wirgina wirgina 5887
2009-01-28 12:00 wirgina 2011-09-11 06-08
Kodas 1951 rašomas, kai įmonė moka i VMI sąskaitą už 2 ned. lap. dienas
Kodas 1811 - pats savininkas iš savo asmeninių lėšų

Nebefantazuokit smile Jokių ten dešrų ir dar pastiprinimų nepirkaliot smile
Samajana Samajana 6091
2009-01-28 12:14 Samajana 2011-09-11 06-08

Loreta rašė: Samajana - tiesą sakant, užknisai jau.......

...tiesą sakant baigiu...

Loreta rašė: ... kaip ligos pašalpą, kurią jį įgalioja mokėti minimas įstatymas. .......

tai įgalioja ligos ir motinystės įstatymas...
...kaip darbo kodeksas įgalioja mokėti atostoginius ir kompensacijas už jas atleidžiant.Čia irgi ne už darbą ...vadinasi kitos...Ar irgi varai į VMI...

Loreta rašė: Tai taip pat yra A klasės pajamos, tačiau tai nėra darbo santykiai, nėra su DARBO santykiais susijusios pajamos....

...čia nesunku pasiskaityti...yra labai tiksliai tos pajamos apibrėžtos GPM įstatyme...

Loreta rašė: O tu neskaičiuok tų 6 proc, maja tave bitė...

...aš taip ir darau...Užklausiau raštu...Atsakymas į užklausimą buvo žodžiu...kol kas atsakyti negalim...siūlome mokėti, kaip yra rekomenduojama.Jeigu bus pripažinta , kad tai neteisinga...galėsit susigrąžinti. Raštišką atsiūs paaiškėjus situacijai...
Loreta Loreta 28574
2009-01-28 12:28 Loreta
Nu vat kai gausi raštišką, tai žinok, kad ir įstatymą, ir komentarus pakeitė.
O kol kas yra kaip yra, kad ir kaip tai mums nepatinka.
Man daug kas nepatinka - bet tikrai dėl to nedaužysiu Seimo langų. Jie iš mūsų pinigų sudėti... smile
zydrutez zydrutez 1038
2009-01-28 12:43 zydrutez 2011-09-11 06-08

Loreta rašė: O tu neskaičiuok tų 6 proc, maja tave bitė...

...aš taip ir darau...Užklausiau raštu...Atsakymas į užklausimą buvo žodžiu...kol kas atsakyti negalim...siūlome mokėti, kaip yra rekomenduojama.Jeigu bus pripažinta , kad tai neteisinga...galėsit susigrąžinti. Raštišką atsiūs paaiškėjus situacijai...[/quote]

Už 2 ligos dineas priskaičiuotas 6 procentų mokestis pervedamas į VMI sąskaitą, ir skaičiuoti būtina
K
korasa 4
2009-01-28 13:09 korasa 2011-09-11 06-08
Kaip su IĮ savininkais, kurie gauna invalidumo pensiją, ar jiems taip pat reikia mokėt .
dakli dakli 1393
2009-01-28 13:14 dakli 2011-09-11 06-08
[quote=korasa]Kaip su IĮ savininkais, kurie gauna invalidumo pensiją, ar jiems taip pat reikia mokėt

PO 72 litus nereikia, jis yra draustas, metų gale nuo gautų pajamų susimokės 9 proc ir viskas
J
Jovita35 17
2009-01-28 13:15 Jovita35 2011-09-11 06-08
Sveiki,nieko nesuprantu, jai as gausiu uz indeli palukanas,tai ir nuo jo turesiu moketi ?
zydrutez zydrutez 1038
2009-01-28 13:17 zydrutez 2011-09-11 06-08
[quote=korasa]Kaip su IĮ savininkais, kurie gauna invalidumo pensiją, ar jiems taip pat reikia mokėt
jiems mokėti kas mėnesį nereikia, tčiau metams pasibaigus cituoju: Visais atvejais, nesvarbu kad asmuo buvo draustas privalomuoju sveikaos draudimu...perskaičiuoja įmoka negali būti mažesnė kaip 9 proc. 12MMA, išskyrus asmenis:
1. kurie patenka į draudžiamųjų valstybės lėšomis kategorija ar (ir) gauna darbo užmokesčio pajamas
jūsų atveju reikia sumokėti tik tik nuo gautų pajamų iš pelno po apmokestinimo 9 proc ir jie gali sudaryti mažiau nei 12 MMMA*9proc.
J
Jovita35 17
2009-01-28 19:04 Jovita35
Tai ar reikes moketi mokescius uz palukanas kurias gaunu,uz indeli banke?Jai reikes tai kokius? smile
D
Daliona 375
2009-01-28 19:17 Daliona 2011-09-11 06-08

Jovita35 rašė: Tai ar reikes moketi mokescius uz palukanas kurias gaunu,uz indeli banke?Jai reikes tai kokius? smile


Nereikės jokių mokesčių, tik deklaruojant pajamas, sudėsi viską, ką gauni ir gausi damokėti, nes per daug buvo taikyta (jeigu buvo). Arba aš jau nieko nesuprantu smile
R
Ragita 40
2009-01-28 19:31 Ragita 2011-09-11 06-08
Visai pasimeciau su . 2008 m. tai reikėjo, bors ir dirbantis, o kaip šiais metais?
D
Daliona 375
2009-01-28 19:35 Daliona 2011-09-11 06-08
[quote=Ragita]Visai pasimeciau su

Ne, tik nuo pelno po metų.
R
Ragita 40
2009-01-28 19:38 Ragita 2011-09-11 06-08
[quote=Daliona]

Ragita rašė: Visai pasimeciau su

Ne, tik nuo pelno po metų.


O, tai gerai, ačiū už atsakymą smile
J
Jovita35 17
2009-01-28 19:42 Jovita35
Nu nors tiek gerai,tas mano ndp tik 100lt,tai kiek suprantu tik 15lt,per menesi maziau moku pajamu.
urtele urtele 13511
2009-01-28 19:56 urtele 2011-09-11 06-08
www.vmi.lt/lt/?itemId=1085858
Sumokėti įmokas iki vasario 2d. Ar čia ir nuo DU reikia sumokėti 6 procentus į Sodrą? Ar tik nuo turto nuomos ir ligos pašalpų į VMI?
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui