Pavogiau iš kito forumo vieno dalyvio pasisakymą
"Teorija paprasta: Dirbant laisva eiga variklis naudoja tam tikra kuro kieki palaikyti variklio darbui (net jei ir labai maza bet naudoja!), o kai riedama begiu atleidus gaza pagal kompo rodmenis (ant kokiu 5 skirtingu markiu automobiliu tikrinau) rodo arba 0 arba 0.2-0.3l benzo (nepamenu ant kurios markes sie rodmenys buvo). Taip kad teoriskai riedeti "ant begio" yra zymiai ekonomiskiau nei vaziuoti laisva pavara! Del begejimosi ir riedejimo galiu savo asmenines nuomone ishsakyti. bandymus atlikau su 2007 outback 2.5 at. Jei vaziuoji cruise control apie 90 nelygioj vietovej( kur yra ikalniu ir panasiai)-cia kalba eina apie trasa kompas rodo apie 7.6 taciau ikalnese sokteli iki 22l/100km vaziuojant paprastu rezimu (kojiniu) tu budamas ne daviklis o zmogus matai kad arteji ikalne ir gali svelniai pagazuoti (tuo metu kompas rodo apie 16l/100km) ir ikalneje atleisti truputeli gaza leisdamas masinai suleteti iki pradinio greicio tuomet sanaudos buna apie 8-9, bendroj sumoj gaunasi mazesnes sanaudos nei ant cruise control. Labai daug sanaudoms itakos turi isibegejimas, kiek isbandziau staigu isibegejima ir tada tolygu vaziavima lyginant su svelniu,tolygiu begejimusi antrasis variantas yra daug ekonomiskesnis, nors ir gaza tenka palaikyt ilgiau. Pagal tai susidariau ispudi kad variklio galio efektyvumo kreive(pagal sanaudas) yra daug efektyvesne spaudziant gaza 30 proc o ne 70-80. Tai tiek tu pastebejimu. Beje isbandziau 96m impreza 2.0turbo... kolkas sanaudos mano nuomone proto ribose... bet tik mano proto ribose... ne kisenes :)"
Nu ne man toks sudėtingas vairavimas... Ir aplamai, kiek skaitau, tiek nuomonių
Nes tas važiavimas laisva pavara irgi visokių niuansų turi
"bet esme tokia: automobiliui riedant ant N, variklis vistiek sunaudoja kazkiek kuro, o kai varikli suka patys ratai (t.y. riedama ant begio atleidus gaza) kuro padavimas yra nutraukiamas ir variklis dirba kaip kompresorius, todel sanaudos tampa lygios 0 (arba bent arteja prie 0 :D )"
"Idėja teisinga, bet ne viskas pasakyta. Neutralia pavara tiesiu keliu nuriedėsi toliau, negu stabdydamas varikliu (nes ratams dar papildomai reikia sukti variklį). Vadinasi pamatęs raudoną šviesoforą, laisvą pavarą įmesti galėsi kur kas anksčiau nei atleisti tapkę ir sustabdyti varikliu. Tą atstumo skirtumą turėsi įveikti varikliu, degindamas kurą stabiliu greičiu. Reiktų tikslių matavimų, bet manau kad sutaupytas kuro kiekis turėtų susiniveliuoti į nulį.
Visa tai negalioja, jei riedama nuokalne, tada stabdymas varikliu yra tikrai ekonomiškas."
"Beje dar pastebėjimas iš moteriškos pusės - vairuojant su sportine avalyne kuro sąnaudos 0,4-0,2 mažesnės nei su aukštakulniais.."
Kaip įdomu pasidarė
Ir dar... Ne vieno pasisakymą pavogiau
Aš nesąžininga interneto vartotoja