mine rašė: Prašome patarti, kaip nurašyti biudžetinėje įstaigoje atsargas ir trumpalaikį inventorių inventorizacijos metu, kai paaiškėja, kad yra trūkumas. Ar reikia derint su aukštesne organizacija? Gal galite parašyti, kokios tai bus buhalterinės sąskaitos, jų korespondavimas. Ačiū.
Visų pirma inventorizacijos aprašuose tai reikia fiksuoti kaip trūkumą, po to turi būti mat. atsakingų asmenų paaiškinimai dėl trūkumų susidarymo. Be to įstaigos vadovas turi priimti sprendimą (įsakymą) dėl šių trūkumų padengimo.
Juk tų trūkumų susidarymo yra kažkokios tai priežastys.
Kalti asmenys turi padengti tuos trūkumus, tuomet bus tokios koerspondencijos:
D 260 K 07; D 200 K 06 (nurašote trūkstamą turtą, atsargas) 500 Lt. (pvz.)
D 170 K 173 (priskaitote įsipareigojimus kaltiems asmenims ir biudžetui) - 500 Lt.
D 10; 12 K 170 (kalti asmenys padengi trūkumą) 500 Lt.
D 173 K 10; 12 (trūkumą pervedate į biudžetą) 500 Lt.