Tik dabar perskaičiau žinutę, adresuotą man
Pagrindinis sekretorės darbas buvo sovietiniais laikais, bylų nomenklatūrą "nuleisdavo" aukštesnė organizacija, taigi jos pati nesudarinėjau.
Dabartiniais laikais turėjau taip sugrupuotus įsakymus:
1. Personaliniai (kadrų)-t.y. visi priėmimai, atleidimai, pervedimai.
2. Atostogos ir komandiruotės
3. Veiklos įsakymai -visi kiti.
Numeruodavai visus atskirai pagal grupę-A1, K1, veiklos paprastai-1.
Mažom įmonėm manau ir to per daug-per metus visų įsakymų bendras kiekis mažas, neapsimoka skirstyti.
Iš esmės yra nuoroda ir įsakymus registruoti, tai geriausiai patariu visą registraciją atlikti kompe-visada yra galimybė ką nors pataisyti, "įkišti" į tarpą, todėl ir įsakymų nenumeruoju iškart-tik prieš patikrinimą-tada atsisėdu ir viską patikrinusi sunumeruoju-maža kas...
Visą gaunamą ir siunčiamą korespondenciją registruodavome, tik skirtingai nuo tų laikų-registruodavome kompe exelyje (yra ir spec.programėlių paprastų).
Labai prireikdavo tos registracijos. Kiekvieną išsiųstą ar gautą dokumentą numeruodavome, kopijuodavome ir segdavome į gaunamos-siunčiamos korespondencijos segtuvus. Darbe tai labai pravertė (po konkretaus incidento-pametė originalą, reikėjo apsiginti, kad tikrai siųstas, datos ir t.t., ypač kai vyksta teisminiai dalykai, atleidimai iš darbo su pranešimais ir t.t.). Dar, mokančiam dirbti exeliu, galima lengvai susirasti norimą dokumentą per filtrą, o po to lengva surasti jo vietą segtuve.
Dėl raštvedybos taisyklių:
Taip, jos tikrai privačiam sektoriui neprivalomos pagal tvarką. Bet, kaip jau rašiau, čia įmonės prestižo reikalas-negražiai atrodo išorėn siunčiami dokumentai, paruošti ne pagal taisykles.
Įsakymo pavyzdys jau yra forume-dėl IT nusidėvėjimo patvirtinimo, galima susirasti per failus ar paiešką.
Aš pagal tas pačias taisykles ir nurašymo aktus darau-išdėstymas kaip rašto.
Jei reikės, galėsiu pakartoti įsakymą bei aktukus.