Nekilnojamas turtas

Dalia29 Dalia29 12616
2005-10-18 11:34 Dalia29 2011-09-11 03-52

ritutetute rašė: Čia žinoma šioks toks paradoksas yra, bet taip jau yra (dėl registracijos). RC registruojama nekilnojamas turtas dėl kitų priežasčių, o ne dėl to, kad nustatytų vid.rinkos, o taip pat ir mokestinę vertę. Nereikia painioti ir susieti registracijos RC su NT mokesčiu...


Na panašu, kad labiausiai čia susipainiojai būtent tu.
Ir panašu, kad NT įstatymo neskaitei. Ten labai aiškiai parašyta nuo kada kas ir kaip skaičiuojama, jokio čia paradokso. Citata , kurią tu paneigei, aš įmečiau iš įstatymo, tarp kitko.
Teisinė registracija ir yra registracija Registrų centre. Ir teisinė registracija yra privaloma, nereikia neteisingai aiškinti nuostatų.
Ir MOKESTINĖ vertė- taip pat iš įstatymo, ir kas ją apskaičiuoja, teip pat parašyta ten.
Neišradinėkim dviračio, jį jau išrado be mūsų...
austa austa 4318
2005-10-18 11:39 austa 2011-09-11 03-52

Naujadarbe rašė: Dar norejau pasitikslinti, tai kokia sumą reikia įrašyti į formą 0316 12 langelyje, kur yra mokestine verte, tai ta verte kur yra isduotoje RC pazymoje.


Pildymo taisyklėse aiškiai parašyta.

www.vmi.lt/formos/instrukcijos/IN0315_16n.doc

8.1. Deklaracijos 10 laukelyje turi būti įrašoma viso turimo nekilnojamojo turto mokestinė vertė, kuri nurodyta valstybės įmonės ,,Registrų centras“ (toliau - Registrų įmonė) mokesčių mokėtojui išduotoje pažymoje. NTMĮ numatyta, kad turto įvertinimas galioja 5 metus (jeigu vartojimo kainų indeksas nėra didesnis kaip 1,25 per kalendorinius metus). Todėl, jeigu turto būklė per 5 metų laikotarpį nesikeitė, t.y. nebuvo atlikta to turto rekonstrukcija ir metinis vartojimo kainų indeksas neviršija 1,25, tai to turto per minėtą laikotarpį iš naujo įvertinti nereikia. Nepriimtų naudoti statinių vertė neturi būti nurodoma.
8.2. Deklaracijos 11 laukelyje turi būti įrašoma pagal NTMĮ nuostatas neapmokestinamo nekilnojamojo turto mokestinė vertė (bendros paskirties objektų, aplinkos ir priešgaisrinei apsaugai naudojamo turto, kapinių ir laidojimo paslaugoms naudojamo turto). Ši vertė nustatoma pagal Registrų įmonės išduotą pažymą. Jeigu tokio turto nėra, tai 11 laukelis nepildomas. Nepriimtų naudoti statinių vertė neturi būti nurodoma.
8.3. Deklaracijos 12 laukelyje turi būti įrašoma viso apmokestinamo nekilnojamojo turto mokestinė vertė (10 lauk. - 11 lauk.).
N
Naujadarbe 349
2005-10-18 11:43 Naujadarbe
O jeigu tarkime isigijome du pastatus, viena inese akcininkai kaip istatinio didinimui, kita pirkome, ir juos vienoje deklaracijoje rodyti. Ta verte bendra reikia irasyti ar kaip?
austa austa 4318
2005-10-18 11:49 austa 2011-09-11 03-52

Naujadarbe rašė: O jeigu tarkime isigijome du pastatus, viena inese akcininkai kaip istatinio didinimui, kita pirkome, ir juos vienoje deklaracijoje rodyti. Ta verte bendra reikia irasyti ar kaip?


8.1. Deklaracijos 10 laukelyje turi būti įrašoma viso turimo nekilnojamojo turto mokestinė vertė, kuri nurodyta valstybės įmonės ,,Registrų centras“ (toliau - Registrų įmonė) mokesčių mokėtojui išduotoje pažymoje.
N
Naujadarbe 349
2005-10-18 12:32 Naujadarbe
Tai dar reikia is RC issiimti pazyma, kurioje yra nurodyta bendra turto verte, ar tiesiog paimti tu turtu pazymas ir irasyti bendra suma.
austa austa 4318
2005-10-18 12:41 austa 2011-09-11 03-52

Naujadarbe rašė: Tai dar reikia is RC issiimti pazyma, kurioje yra nurodyta bendra turto verte, ar tiesiog paimti tu turtu pazymas ir irasyti bendra suma.


Antras variantas.
N
Naujadarbe 349
2005-10-18 12:43 Naujadarbe
Aciu pagaliau jau kazka atsirenku, bet per visa si laiko kol kas nieko nezinojau, pavelavau pateikti deklaracija del isigyto turto, ir ka dabar reikia daryti?
Loreta Loreta 28574
2005-10-18 12:54 Loreta
Na ką daryti - teik pavėluotai, pateikti vis tiek reikia. Ir sumokėk, kas priklauso - bus delspinigių. Gal apsieisit be baudos.
N
Naujadarbe 349
2005-10-18 13:08 Naujadarbe
na matot vienas pastatas inestas istatiniui didinti kazkur 08m pabaigoje -tai deklaracija turejau pateikti iki 09 mėn. pabaigos, o kitas pastatas isigytas 09.30, tai deklaracija turi priduoti iki 10.31.
Loreta Loreta 28574
2005-10-18 13:13 Loreta
Na, priduok iš karto vieną už abu pastatus, tai jau nieko nebepakeis.
Nu kokias problemas radot smile
N
Naujadarbe 349
2005-10-18 13:16 Naujadarbe 2011-09-11 03-52
As taip ir padarysiu. ACIU VISIEMS uz ATSAKYMUS bei KANTRYBE su gal but ir kvailais klausimais smile
B
budaiva 130
2005-10-18 13:33 budaiva
Jei įsigytas turtas remontuojamas, ekonominėje veikloje dar nenaudojamas, ar reik mokėti nekilnojamo turto mokestį.
volgadon volgadon 4395
2005-10-18 13:39 volgadon
Mokėti ar nemokėti priklauso ne nuo to ar jis remontuojamas ar veikloje nenaudojamas ,o nuo to ar RC išduotoje pažymoje parašyta užbaigtumas 100 procentų ar kitoks procentas.Jeigu statinys neužbaigtas pvz. jo užbaigtumas 80 procentų , tada mokėti nereikia.Ir įmonės po n metų dirba tokiuose neišbaigtuose pastatuose ir mokesčio nemoka.
Loreta Loreta 28574
2005-10-18 13:49 Loreta 2011-09-11 03-52
Pritariu, volgadon.
Gana painus atsakymas, ir netgi neišbaigtas, yra VMI svetainėje. Paskaičius galima pagalvoti, kad visas nenaudojamas apmokestinamas:

UAB 2004 m. kovo mėn. įsigijo pastatą, kuris po įsigijimo keletą mėnesių remontuojamas. Ar nuo balandžio mėn. mokamas nekilnojamojo turto mokestis priskiriamas įmonės ribojamų dydžių leidžiamiems atskaitymams?
2004-05-01


Pagal Įmonių ir organizacijų nekilnojamojo turto mokesčio įstatymą nekilnojamojo turto mokestis mokamas už nuosavybės teise turimą turtą, neatsižvelgiant ir į tai, ar jis ūkinėje - komercinėje veikloje naudojamas, ar ne. Mokestis už naujai įsigytą turtą pradedamas skaičiuoti nuo kito mėnesio, einančio po mėnesio, kurį nekilnojamasis turtas įgytas nuosavybės teise.
Vadovaujantis Pelno mokesčio įstatymo 24 straipsnio 1 dalimi, iš pajamų atskaitomi Mokesčių administravimo įstatymo nustatyti mokesčiai (išskyrus pelno mokestį, pridėtinės vertės mokestį, mokamą į biudžetą) ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais arba Vyriausybės nutarimais nustatytos rinkliavos bei privalomos įmokos. Todėl už 2004 m. įsigytą nekilnojamąjį turtą mokamas nekilnojamojo turto mokestis priskiriamas ribojamų dydžių leidžiamiems atskaitymams, neatsižvelgiant į tai, ar įsigytas turtas bus remontuojamas. (Pagal Pelno mokesčio įstatymo 17 ir 24 str., Žin., 2001, Nr. 110-3992).
R
ritutetute 15
2005-10-18 13:57 ritutetute
kai paskaitau, tai atrodo, kad žmogeliukai tik įstatymus savaip skaito ir supranta, bet niekada nieko bendro su NT įstatymo vykdymu realybėje neturėjo. Patikėkit, aktyviai "draugauju" su šitu mokesčiu jau 5 metai. Kartais tenka pasikonsultuoti ir su vietine VMI ir su Centrine. Yra išėję keletas išaiškinimu būtent dėl mūsų įmonės paklausimų. taigi, nežinau kas čia painiojasi. Na bet sėkmės skaičiuojant ir deklaruojant....
Loreta Loreta 28574
2005-10-18 14:07 Loreta 2011-09-11 03-52
Ritutetute -
tu čia tik ginčyjiesi ir neigi. Kodėl tau neaprašius viso to, ką tikrai žinai ir kuo remiesi? Negi manai, kad mes iš lubų traukiam šias filosofijas? Aš taip pat su nekilnojamuoju draugauju, ir jau daugiau kaip 5 metai - va ką tik teko vertinti iš naujo (suėjus 5 metų terminui).
Kas pas mus negerai? Be ironijos tik, labai prašau paaiškinti. Tiesiog aprašyti viską nuosekliai - būsime labai dėkingi.
Beje - dėl nuosavybės pritariu. Nuosavybės teisė atsiranda ne nuo įregistravimo RC, o nuo turto perdavimo momento. Tačiau mokestinė bazė - nepaneigsi, tik RC prerogatyva.
LR civiliniame kodekse numatyta, kad nekilnojamasis turtas įgyjamas nuosavybės teise nuo to turto perdavimo momento (LR Civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262).
R
ritutetute 15
2005-10-18 14:36 ritutetute
Dekui, Loreta, už įsiklausymą į kitų nuomonę. Aš tikrai nenoriu nei ginčytis su niekuo,nei neigti. Patikėk. Bet tiesiog negaliu žiūrėti kaip diskutuoja, bet nelabai išmano. Taigi, dėl vertinimo 5 metams, tai čia, manau nieko naujo ir įdomaus. įvertino RC, gavai pažymą ir viskas aišku. Sunkiausia dalis yra ta, kai nuosavybė atsiranda arba kai ją prarandi metų eigoj. Tada iš tikrųjų daug neatitikimų, o taip pat ir išaiškinimų nėra kaip elgtis. viskas labai paprasta, kai įsigyji NT, tą pačią dieną pasirašai priėmimo- perdavimo aktą, per kokią savaitą įregistruoji RC. Tada praneši VMI, nurodai vertę iš pažymos (RC) eikutės,kuri taip ir vadinasi "vid.rinkos vertė", pasiskaičiuoji tuos likusius mėn. ir pasibaigia visi vargai. bet juk būna ir kitokių situacijų: nuperki NT ir neįregistruoji iš karto, nes taip reikia ar dėl tam tikrų priežasčių nelabai galima. O VMI pranešti privaloma per mėnesį nuo nuosavybės įgyjimo, t.y. nuo priėmimo - perdavimo akto pasirašymo dienos. Tai kaip tada? Daug ginčijomės su VMI, patikėkit... Kol neįregistruota RC, neturi tikslios vertės. o ir pateikti VMI deklaraciją kažkokią vis tiek privalai. todėl priėjom bendros nuomonės, kad tada reikėtų įrašyti tą vertę, kurią pirkimo-pardavimo sutarty įrašo notaras, remdamasis pardavėjo išsiimta pažyma iš RC. O kai įregistruosi RC savo vardu, tada patikslinsi. Tai va...
Loreta Loreta 28574
2005-10-18 14:53 Loreta
Na matai - vis tik priėjome bendros nuomonės. Ir tai, ką tu parašei, niekuo nesiskiria nuo mūsų komentarų. Reikalas tik tame, kad laiku nebuvo susizgribta susitvarkyti su RC. Ir tai yra pažeidimas. Ne mūsų komentarai kalti (jie visiškai teisingi), bet apskaitos nesutvarkymas laiku.
Rašai, kad viskas paprasta, kai turtą įvertini iš naujo po 5 metų. Man neatrodo, kad labai jau taip paprasta. Apie mano kryžiaus kelius parašysiu vėliau - nėra jokiame komentare to, ką teko padaryti.
Parašyk savo nuomonę - kada ir kaip reikia įvertinti turtą iš naujo suėjus 5 metų terminui. Sorry, noriu paegzaminuoti, ne iš piktos valios, o tik kad įsitikinti, ar čia aš buvau tokia žiopla, kad nežinojau.
N
Naujadarbe 349
2005-10-18 15:54 Naujadarbe
Kur tiksliai galeciau rasti koks turtas apmokestinamas siuo mokesciu, tiesiog norejau del to kad vienas pastatas veikloje nenaudojamas, ir kada bus naudojamas vel gi "velniai zino". Ar yra kokie nors atvejai esant tokiai situacijai?
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui