individas rašė:
[i]Nieko panašaus, viskas itin tampriai susije, net labiau, nei mums to norėtusi...
Atsakysiu kito asmens lūpomis:
... P. Lunginas išryškino ne tik neigiamus Maskvos caro bruožus. Istorikams žinoma, kad Ivanas Rūstusis domėjosi muzika, mėgo literatūrą ir buvo išsilavinęs žmogus. Filme mes matome moralinių kančių kamuojamą žmogų, kuris suklumpa ant kelių prieš Dievą, ir savo rūmų celėje meldžiasi: „Dieve, pasigailėk manęs, nusidėjėlio“. Caras gydosi moralines žaizdas ir primena Hamleto situaciją – sutrikusio Renesanso žmogaus būtį. Geriausiai tikėjimo ir politinės galios konfliktą atspindi epizodas, kuriame caras ištaria: „
Kaip žmogus – aš esu nusidėjėlis, bet kaip caras – aš teisingas.“ Toks asmenybės susidvejinimas vykusiai perteikia dar viduramžiais susiformavusį valdovo vaizdinį – jis yra Dievo valios vykdytojas, tiesos šaltinis ir autoritetas.
Tačiau prieš Dievą jis yra toks pat žmogus, kaip ir eilinis baudžiauninkas.[/i]
iš straipsnio "Arvydas Maciulevičius. „Kaip žmogus – aš nuodėmingas, bet kaip caras – teisingas!“ (apie k.f"Caras")