Individuali įmonė

P
Panaikinta 4554
2010-01-29 18:47 Panaikinta 2011-09-11 06-36

ausyte rašė: O tai kodėl tas sumas kur išmokate sav, dedate į sąnaudas ir kažkaip neparodote išmokėjimo?

ausyte, pagal PMĮ 17 str.1 d. savininko pasiskirta asmeniniams poreikiams suma "menama alga" yra leidžiami atskaitymai. Todėl apskaitoje priskaičiuojant savininkui šią sumą yra registruojama į sąnaudas bei įsipareigojimuose.
Nuo tos sumos priskaičiuojamos, nesumaišykite su išskaičiuojamomis, įmokos VSD ir pagal PMĮ 24 str. yra riboto dydžio leidžiami atskaitymai. Todėl apskaitoje pirma yra registruojamas jų priskaičiavimas sąnaudose bei įsipareigojimuose.
Kada jau yra užregistruoti visi priskaitymai, toliau jau yra registruojami faktiški įsipareigojimų mažinimai, t.y jų apmokėjimas.
N
Nerginte 158
2010-01-29 19:08 Nerginte
Sodros seminaro metu apie mokesciu naujoves 2010 metais tiesiai sviesiai paciu sodros specialistu buvo pasakyta,kad neaisku kokiais principais paremti naujieji mokesciai.
Pokalbio prie kavos puodelio metu su seimo nario patareja uzsiminus apie sodros mokesciu sistemos naujoves pasiulyta parasyti paklausima seimo nariui atsakingam uz siu mokesciu sriti. Gal kas apsiimtu surasyti ir tvarkingai sudelioti visus netikslumus,nelogiskumus...Be to,kuo daugiau pasirasiusiu butu ir prisidedanciu,tuo greiciau sulauktume atsakymo bei komentaru,o gal but ir dar kokiu veiksmu... Kam reiketu siusti elektroninio pasto adresiuka turiu ;)
Petronele Petronele 18330
2010-01-29 19:40 Petronele 2011-09-11 06-36

vpp rašė: O kieno tai buvo surengtas seminaras?

Klaipėdos VMI ir dar dalyvavo Sodros atstovės. Kalbėjo abi pusės po valandą.

Tiesa, vasario 3 d. 15 val. Klaipėdoje, Sodra organizuoja seminarą IĮ savininkams, kvietė visus dalyvauti (Smiltelės 12A).
K
kapeika 93
2010-01-29 20:27 kapeika
egistracijos Nr. KD-6622 2010-01-11

Pagal VSDĮ 7 str. 4 d. prievolė mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokas už individualių įmonių savininkus nustatyta individualiai įmonei, todėl už savininką sumokėtos įmokos priskiriamos individualios įmonės leidžiamiems atskaitymams pagal PMĮ 24 str. nuostatas.

Nuo 2010 metais prasidėjusio mokestinio laikotarpio ir vėlesniais mokestiniais laikotarpiais individualios įmonės, apskaičiuodamos apmokestinamąjį pelną, leidžiamiems atskaitymams gali priskirti sumą, nuo kurios pagal VSDĮ 7 str.2 d. 1 punkto (2009 m. liepos 22 d. įstatymo Nr. XI-389 redakcija) nuostatas skaičiuojamos ir mokamos vieneto dalyvio (individualios įmonės savininko) valstybinio socialinio draudimo įmokos.

Individualios įmonės savininko socialinio draudimo įmokų bazę sudaro individualios įmonės Fondo valdybos su VMI prie FM nustatyta tvarka deklaruoto ir su Fondo valdybos teritoriniu skyriumi bei teritorine VMI suderinto dydžio suma, kuri kalendorinių metų mėnesį negali būti mažesnė kaip minimalioji mėnesinė alga.

1 pavyzdys

Individualios įmonės savininkas 2010 metais skaičiuos ir mokės socialinio draudimo įmokas nuo 1 000 Lt sumos per mėnesį. Apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną už 2010 metus, individualios įmonės savininkas galės leidžiamiems atskaitymams priskirti „menamą“ sumą, nuo kurios buvo skaičiuojamos socialinio draudimo įmokos, net jei faktiškai ta suma nebuvo išmokėta, t. y. 12 000 Lt (12 x 1 000 Lt).

2 pavyzdys

Individualios įmonės savininkas 2010 metais skaičiuos ir mokės socialinio draudimo įmokas nuo 1 000 Lt sumos per mėnesį. Faktiškai per 2010 metus individualios įmonės savininkas išsimoka 9 600 Lt iš savo įmonės pelno. Apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną už 2010 metus, individualios įmonės savininkas galės leidžiamiems atskaitymams (darbo užmokesčio sąnaudoms) priskirti 12 000 Lt.

3 pavyzdys

Individualios įmonės savininkas 2010 metais skaičiuos ir mokės socialinio draudimo įmokas nuo 1 000 Lt sumos per mėnesį. Faktiškai per 2010 metus individualios įmonės savininkas išsimoka 13 000 Lt iš savo įmonės pelno. Apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną už 2010 metus, individualios įmonės savininkas galės leidžiamiems atskaitymams priskirti 12 000 Lt (darbo užmokesčio sąnaudas) o 1 000 Lt laikoma individualios įmonės savininko pajamomis iš paskirstyto pelno ir negali būti priskirta leidžiamiems atskaitymams.
V
ventis 92
2010-01-29 20:40 ventis 2011-09-11 06-36

gabkiss rašė:

ventis rašė:

astaBa rašė: Kažin jei už sausio mėn. mokėsiu sodrai nuo 1000Lt.,o už vasarį norėsiu mokėt nuo 800Lt.Ar taip bus galima?

TAIP,tik uz sausi turesit deklaruot

Kokia čia bus deklaracija? Kas mėnesį ją pateikti reikės, jei mes kas mėnesį tik 800 lt imsim? smile smile

Jei kas menesi mokesit po 300,o imsit po 800 deklaruoti isviso nereikia.800 galit ir neimti.
dianaaa dianaaa 1637
2010-01-29 20:41 dianaaa
Pokalbio prie kavos puodelio metu su seimo nario patareja uzsiminus apie sodros mokesciu sistemos naujoves pasiulyta parasyti paklausima seimo nariui atsakingam uz siu mokesciu sriti. Gal kas apsiimtu surasyti ir tvarkingai sudelioti visus netikslumus,nelogiskumus...Be to,kuo daugiau pasirasiusiu butu ir prisidedanciu,tuo greiciau sulauktume atsakymo bei komentaru,o gal but ir dar kokiu veiksmu... Kam reiketu siusti elektroninio pasto adresiuka turiu ;)[/quote]

Pasirašyti sutinku tik reikia protingų žmonių kad viską surašytų, o mes čia jų tikrai turime
V
ventis 92
2010-01-29 20:57 ventis 2011-09-11 06-36
[quote="Petronele"]

vpp rašė:
Tiesa, dar viena detalė: jei savininkas pinigų neišsiima, tai ir VSD įmokų bazės (pasiskirtos algos) į leidžiamus dėti negali. Tik įmokų sumas.


Fondas 2010 metų gale ar iki 2011 spalio visas išmokas suplaks į vieną katilą,viską kas iki 56160 lt įvardins kodu 02 ir manau ,perskaičiuos įmokas ,kad bendra issimta suma nebūtų apmokestinta daugiau nei iki "lubų".
logiškai turėtų būti taip
Taciau ar logiska ir teisėta ,kad sodra nusprendzia nuo kurios sumos(56160) turi prasidėti pajamos iš apmokestinto pelno tik su 15 proc.GPM ?
2010-01-29 21:14 liutas1983 2011-09-11 06-36

vpp rašė: Daug smulkių individualių įmonių, kurioms nepakeliami tokie mokesčiai, jau sustabdė veiklą arba baigia likviduotis, todėl jų balsų nebesigirdi.



NESUTINKU, jei esi mazas ir bandai kazka sukurt tai dar nereiskia, kad turi nutraukti veikla, nes negali mokesciu kvailu sumoket. Ne visi tokie turtingi, kad butu kas juos paremia verslo pradziai todėl ir yra smulkios įmonės, as pats asmeniskai toks zmogus esu, ir STAI MANO BALSAS, turiu IĮ, netekau darbo todel ir ikuriau kaip gelbejimosi rata krizes metu, dirbu jau 8 men., minimaliu savo santaupu investuot uzteko i menesi uzdirbt apie 500-700 lt, tie 300lt man yra per brangu, todel nusprendziau laikinai stabdyt veikla ir registruotis i darbo birza, tegu moka man valstybe o ne atvirksciai..... o yra IĮ uzdirbanciu ir maziau ar is vis besilaikanciu ant nulio vien del to, kad yra tikejimas, laukimas geresniu laiku galbut... bandymas uzaugint kazka.... zmogaus darbas pagaliau... veikla kazkokia... tobulejimas... O valdzia debilu gauja nori visa tai naikinti - atimti....

Jusu nuomone manau neteisinga, valstybe turi orientuotis i vidutini zmoniu sluoksni, lengvatos turi buti suteikiamos tiems kas turi maziau galimybiu pletoti versla finansiniu atzvilgiu... bet....
V
ventis 92
2010-01-29 21:18 ventis 2011-09-11 06-36
[quote="ventis"][quote="Petronele"]

vpp rašė:
Tiesa, dar viena detalė: jei savininkas pinigų neišsiima, tai ir VSD įmokų bazės (pasiskirtos algos) į leidžiamus dėti negali. Tik įmokų sumas.


Tai tuos min.9600+3600 į leidžiamus atskaitymus įtrauksime skaičiuodami pelną.
O kaip su išmokom virš "MENAMOS ALGOS" (800LT ar daugiau) ?
Norint į leidžiamus įtraukti viską kas virš "menamos" ir mažinti pelną,teks iki gruodžio 31 išsiimti ir deklaruoti tuos 9600+300 + viską kas iki 56160X37,5.
todėl sodra ir postringauja apie tai ,kad turime buti sąmoningi piliečiai ir jau šiandien parceliuotume(mokėdami VSD nuo didesnių sumų nei menamos algos) savo išsvajotus ,bet dar neuždirbtus pelnus.
V
ventis 92
2010-01-29 21:24 ventis 2011-09-11 06-36

ausyte rašė: skambinau į sodrą ir patvirtino nesvarbu ar savininko š\išmokos buvo sakykim daromos sausio mėn 2000 Lt. iš 2009 m. pelno, jos bus apmokestinamos...

Tai ir mokėkit tik nuo privalomo minimumo,o 2009 pelną išsiimti dar nevėlu su 2009 mokestinėm nuostatom
V
ventis 92
2010-01-29 21:41 ventis
liutas1983
NESUTINKU, jei esi mazas ir bandai kazka sukurt tai dar nereiskia, kad turi nutraukti veikla, nes negali mokesciu kvailu sumoket. Ne visi tokie turtingi, kad butu kas juos paremia verslo pradziai todėl ir yra smulkios įmonės, as pats asmeniskai toks zmogus esu, ir STAI MANO BALSAS, turiu IĮ, netekau darbo todel ir ikuriau kaip gelbejimosi rata krizes metu, dirbu jau 8 men., minimaliu savo santaupu investuot uzteko i menesi uzdirbt apie 500-700 lt, tie 300lt man yra per brangu, todel nusprendziau laikinai stabdyt veikla ir registruotis i darbo birza, tegu moka man valstybe o ne atvirksciai.....

Jūs teisus ,sukurti sau verslą yra didelis įdirbis,ir jis iš esmės jau yra turtas,nuosavybė(jei neklystu nuosavybę gina LR konstitucija) daugelis žmonių iš tikro norėtų ,kad jų verslą paveldėtų vaikai,bet, kaip ir dirbančių pensininkų pensijas ,valdžia lengva ranka jį stabdo ,reguliuoja, nurodinėja ,riboja... žodžiu skatina
O dėl biržos ,atrodo kad registruotis joje galima ,bet jokių išmokų IĮsavininkams niekas nemokės ,nes jie gi turi Įmonę,nuosavybę ,žodžiu -yra prakeiktieji...
2010-01-29 21:55 liutas1983 2011-09-11 06-36

ventis rašė: liutas1983
NESUTINKU, jei esi mazas ir bandai kazka sukurt tai dar nereiskia, kad turi nutraukti veikla, nes negali mokesciu kvailu sumoket. Ne visi tokie turtingi, kad butu kas juos paremia verslo pradziai todėl ir yra smulkios įmonės, as pats asmeniskai toks zmogus esu, ir STAI MANO BALSAS, turiu IĮ, netekau darbo todel ir ikuriau kaip gelbejimosi rata krizes metu, dirbu jau 8 men., minimaliu savo santaupu investuot uzteko i menesi uzdirbt apie 500-700 lt, tie 300lt man yra per brangu, todel nusprendziau laikinai stabdyt veikla ir registruotis i darbo birza, tegu moka man valstybe o ne atvirksciai.....

Jūs teisus ,sukurti sau verslą yra didelis įdirbis,ir jis iš esmės jau yra turtas,nuosavybė(jei neklįstu nuosavybę gina LR konstituciaja) daugelis žmonių iš tikro norėtų ,kad jų verslą paveldėtų vaikai,bet, kaip ir dirbančių pensininkų pensijas ,valdžia lengva ranka jį stabdo ,reguliuoja, nurodinėja ,riboja... žodžiu skatina
O dėl biržos ,atrodo kad registruotis joje galima ,bet jokių išmokų IĮsavininkams niekas nemokės ,nes jie gi turi Įmonę,turtą ,žodžiu -yra prakeiktieji...


Na del darbo birzos ismoku sustabdzius IĮ veikla, dar aiskinuos, nes nesu tikras ar likviduot ar naikint, tad gal buvau ir neteisus... ? Pries tai dirbau 3 metus ir uzdirbau gan neblogai.... Tai gal neapsimoka net likt prakeiktuoju.... :)
V
vpp 1010
2010-01-29 22:02 vpp 2011-09-11 06-36

ventis rašė:
Taigi,Fondas metų gale visas išmokas suplaks į vieną katilą,viską kas iki 56160 lt įvardins kodu 02 ir manau ,perskaičiuos įmokas ,kad bendra isimta suma suvedus avansines 300 lt įmokas nebus apmokestinta daugiau nei iki "lubų".
logiškai turėtų būti taip

Negąsdinkit žmonių, pajamų iš ankstesnių metų pelno nereikės deklaruoti kodu 02.
V
vpp 1010
2010-01-29 22:10 vpp 2011-09-11 06-36

liutas1983 rašė:

vpp rašė: Daug smulkių individualių įmonių, kurioms nepakeliami tokie mokesčiai, jau sustabdė veiklą arba baigia likviduotis, todėl jų balsų nebesigirdi.


Jusu nuomone manau neteisinga, valstybe turi orientuotis i vidutini zmoniu sluoksni, lengvatos turi buti suteikiamos tiems kas turi maziau galimybiu pletoti versla finansiniu atzvilgiu... bet....


Sutinku su jumis, taigi mes ir norime sukelti protestą prieš individualių įmonių žlugdymą, kad žmonės netylėtų. Kuo daugiau dabar užsidarys individualių įmonių, tuo mažiau galimybių liks kitiems kažką pasiekti.
2010-01-29 22:51 liutas1983 2011-09-11 06-36

vpp rašė:

liutas1983 rašė:

vpp rašė: Daug smulkių individualių įmonių, kurioms nepakeliami tokie mokesčiai, jau sustabdė veiklą arba baigia likviduotis, todėl jų balsų nebesigirdi.


Jusu nuomone manau neteisinga, valstybe turi orientuotis i vidutini zmoniu sluoksni, lengvatos turi buti suteikiamos tiems kas turi maziau galimybiu pletoti versla finansiniu atzvilgiu... bet....


Kuo daugiau dabar užsidarys individualių įmonių, tuo mažiau galimybių liks kitiems kažką pasiekti.


Jus cia kalbate apie didesne pigios darbo jegos pasula (didejancia armija?) ar apie bankrutavusiu IĮ savininku lukescius? :D
V
ventis 92
2010-01-29 22:51 ventis 2011-09-11 06-36

dianaaa rašė: Pokalbio prie kavos puodelio metu su seimo nario patareja uzsiminus apie sodros mokesciu sistemos naujoves pasiulyta parasyti paklausima seimo nariui atsakingam uz siu mokesciu sriti. Gal kas apsiimtu surasyti ir tvarkingai sudelioti visus netikslumus,nelogiskumus...Be to,kuo daugiau pasirasiusiu butu ir prisidedanciu,tuo greiciau sulauktume atsakymo bei komentaru,o gal but ir dar kokiu veiksmu... Kam reiketu siusti elektroninio pasto adresiuka turiu ;)


Pasirašyti sutinku tik reikia protingų žmonių kad viską surašytų, o mes čia jų tikrai turime[/quote]

Palaikau ir pasirašau
V
ventis 92
2010-01-29 23:09 ventis 2011-09-11 06-36
vpp
www.sodra.lt/draudeju_portalas/draudimo_vyk..."> www.sodra.lt/draudeju_portalas/draudimo_vyk...


[i]Tarkime, kad individuali įmonė Fondo valdybos teritoriniam skyriui deklaravo, kad individualios įmonės savininkas 2010 metais asmeniniams poreikiams išsiėmė 19200 Lt ir individuali įmonė sumokėjo 5472 Lt VSD įmokų (19200 Lt x 28,5 proc. = 5472 Lt) ir 1728 Lt

nuo sausio 5 d.bandau išgirsti ,kaip šioje vietoje bus "žaidžiama "kodu 27(komentavo Regvita("baimės akys didelės"),vpp,Rainis ,batukas ...),jei sodra nusprendė ,kad IĮsavininkas negali gauti VSD neapmokestinamų pajamų mažiau nei 56160 lt/m ir 4680 lt/mėn.
V
ventis 92
2010-01-29 23:13 ventis 2011-09-11 06-36

kapeika rašė: 2010 metais išsiimu 90000 litų iš 2009 metų apmokestinto peln.Tai sumą iki 56160 deklaruoju 02 kodu o visą likusą 27kodu, ar galiu 02 deklaruoti 9600 litų.

jusu 90 000 lt galioja 2009 metų mokestinės nuostatos ,prie ko čia kodas 02?
V
vpp 1010
2010-01-29 23:15 vpp 2011-09-11 06-36

liutas1983 rašė:
Jus cia kalbate apie didesne pigios darbo jegos pasula (didejancia armija?) ar apie bankrutavusiu IĮ savininku lukescius? :D

Kadangi pats priklausau prie smulkių individualių įmonių savininkų, tai norėčiau, kad mūsų armija ne mažėtų, o didėtų.
V
vpp 1010
2010-01-29 23:26 vpp 2011-09-11 06-36

ventis rašė:
nuo sausio 5 d.bandau išgirsti ,kaip šioje vietoje bus "žaidžiama "kodu 27(komentavo Regvita("baimės akys didelės"),vpp,Rainis ,batukas ...),jei sodra nusprendė ,kad IĮsavininkas negali gauti VSD neapmokestinamų pajamų mažiau nei 56160 lt/m ir 4680 lt/mėn.

Sodra gali daug ko norėti, bet ir ji privalo vadovautis įstatymais. Kaip rašė Petronele, seminare (dalyvavo VMI ir Sodros atstovai) buvo pasakyta, kad savininkas galės pats pasirinkti, kiek pajamų jis deklaruos 02 kodu ir kiek 27 kodu.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui